Aloittaisitko suhteen juuri eronneen kanssa?
Tapasin viikko sitten juuri eronneen miehen. Siis juuri eronnut eli joulun ja uuden vuoden välillä eron vireille laittaneen miehen.
En kaipaa elämääni yhtään draamaa, joten vähän mietityttää joudunko kuinka kamalan erokriisin pyörteisiin jos hyppään nyt tähän kelkkaan.
Mies on tosi hauska, mukava, kiltti, ihan mahtava oli tämä viikonloppu joka vietettiin yhdessä...
...mutta kun mua pelottaa...
Ikää meillä on molemmilla 40v. Että ihan teinejä ei tässä kuitenkaan olla.
Kommentit (9)
Ja onko kotona asuvia / alaikäisiä lapsia? Jos on, varaudu siihen että ex-puoliso ja lapset ovat tavalla tai toisella osa miehen elämää.
Itse odottaisin kyllä, jos mies on tullut esim jätetyksi tai ero muuten tapahtunut ilman mitään isompaa draamaa voit äkkiä joutua laastariksi.
En itse lähtisi tuohon. Arvostan ihmisiä jotka hoitavat itsensä ja psyykeensä kuntoon ennen uusia suhteita. Jos taas se eroaminen on sujunut niin helposti, ettei mitään hoidettavaa ole, pysyisin siinäkin tapauksessa kaukana koska epäilyttäisi moinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vähän riippuu, että onko mies ollut eroaikeissa jo kuinka kauan eli onko tunteet kuolleet jo kauan aikaa sitten ex-vaimoon. Vai oletko vaan laastarisuhde..
Tämä. Meillä on pitkässä suhteessa ollut vuoden breikki, enkä minä kyllä ollut koko vuoteen suhdekelpoinen. Vaikka ei etukäteen ollut tietoa palataanko yhteen vai ei.
Ottaisin varovasti.
Kiitos vastauksistanne!
Ero on tullut miehen kohdalla vähän puskista. Liitossa oli ollut jotain ongelmia, mutta ei mitään hirveän suuria juttuja kuitenkaan. Vaimolla oli suhde toiseen mieheen. Siihen liitto loppui.
Itseä mietityttää juuri tuo että mies on ollut vasta kuukauden itsekseen. Joko olen laastari tai sitten toinen on aika kylmä tunteissaan jos pystyy noin helposti pääsemään yli 18 vuoden suhteesta.
Lapsia tähän nyt ei sotketa missään nimessä vielä aikoihin jos tästä nyt ihan kunnollinen suhde kehkeytyisi. Itselläkin on lapsia enkä heille tuo ketään näytille ennenkuin olen varma suhteesta.
En aloittaisi suhdetta miehen kanssa joka on juuri eronnut. Kuten yllä mainittu niin arvostan myös ihmisiä jotka hoitavat ensin itsensä kuntoon ja opettelevat elämään itsenäisesti ilman kumppania.
Myös vaarana on joutua vastaeronneen laastariksi.
lähdin ja kadun, oli laastari, mies muutti minun luokse nopeasti, suhde kesti alle puoli vuotta kunnes tuli eron ja seuraava löytyi nopeasti jonka kihlasti pari kk seurustelun jälkeen :(
Itse olen mies ja ikisinkkuna pitävät, kun en ole ollut toistaiseksi koskaan naimisissa. - Mutta aloittaisinko parisuhteen eronneen kanssa. - Saattaisin aloittaa, mutta järki kyllä saattaisi muistuttaa taustalla, että varo nyt että et joudu tai päädy vain toiselle laastariksi. Mutta yleisemmin hankala kysymys, kun mistä sitä tietää, että milloin on oiken ja luvallsita löytää ja kohdata se itselle erityisen tärkeä ja arvokas ja "Se" oma tuleva kumppani.
Toki tähän ikään mennessä (noin 40 vuotta ) olen kohdannut sekä heitä, jotka ovat "löytäneet" uuden parisuhteen niin pian, että on melkein jäänyt mieikuva etteivät ole osanneetkaan olla yksin, kun on muodostunut mielikuva, ettei uusi suhde luultavasti tule kestämään kuin hetken. (Miten sitä ulokpuolelta näkeekin aina niin paljon paremmin)
Tai sitten on heit, jotka ovat kivuttomasti ja vaivattomasti löytäneet ja kohdanneet sen todellan nopeasti uuden kumppaniehdokkaan ja pian on ollut selvääm että molemmin puolin sopiva kumppani on nyt tässä ja suhde on saattanut jatkua vuosia / toistaiseksi useita vuosia.
Itsekseen sitä sitten joskus miettii, että miten toisilla se käykin noin luontevasti, kun itsellä ei ole onnistunut ja olen ja olen ollut jo kauan sinkkuna; vaikka ei sinkkuna olossa olisi jotain hävettävää.
Se nyt vähän riippuu, että onko mies ollut eroaikeissa jo kuinka kauan eli onko tunteet kuolleet jo kauan aikaa sitten ex-vaimoon. Vai oletko vaan laastarisuhde..