Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niin huono perehdytys töissä

Vierailija
03.02.2019 |

Että pillahdan kohta itkuun ja irtisanoudun. Kaikki mättää ja kaikki pitäisi hallita tuosta vaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on peruskoulutus alaan niin juu, perusjutut kun pitää vaan osata, sorry.

Vierailija
2/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maalaisjärki sekä oma-aloiteisuus nolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä osaa tuosta vaan käyttää tietokonejärjestelmiä saati tajuaisin prosessien yksityiskohdat. Kantapään kautta opeteltava. Ap

Vierailija
4/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se nykyään on. Joissain työpaikoissa on suuri vaihtuvuus. Kukaan ei perehdytä kunnolla. Lue ohjeista sanotaan. Älä multa kysy yms. Tosi stressaavaa kun ei saa mistään apua. No sitten vaan tekee sen mitä osaa ja kuluttaa koko päivän aikaa siihen kun etsii tietoa ja ihmistä joka haluaisi auttaa. Huonosta työnantajasta kyllä tieto leviää ja maine menee.

Vierailija
5/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä talon menetelmiin on perehdytettävä. Ei voi kylmiltään ketään heittää pärjäämään omillaan.

Vierailija
6/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän duunissa toisessa toimipisteessä on just tuollainen meno. Aivan surkea ja lyhyt "perehdytys" ja jätetään oman onnen nojaan. Sitten saa toiselta puolelta Suomea puuttua virheisiin ja vastailla jatkuvasti kysymyksiin kun "ei mulle oo kukaan kertonu eikä nää auta".

Voi vttu sanon vaan.

Ei oo kyllä firman ainoo ongelma, yllätys yllätys.

Vierailija
7/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla oli aikoinaan, kun aloitin nykyisessä työssä. Työnantajalle kerroin kyllä suoraan, miten vähän koulutusta ja kokemusta mulla on alalta, mutten silti saanut käytännössä mitään perehdytystä tehtäviin. Itse on pitänyt opetella kaikki kantapään kautta. Onneksi työ on sellaista, että pystyy vähän katsomaan, miten muut on tehneet ja siitä mallista tekemään. Mutta motivaatiota tämä on syönyt koko ajan -tuntuu, etten ole edes sen arvoinen, että olisi vaivauduttu opastamaan kunnolla alkuun. 

Vierailija
8/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se nykyään on. Joissain työpaikoissa on suuri vaihtuvuus. Kukaan ei perehdytä kunnolla. Lue ohjeista sanotaan. Älä multa kysy yms. Tosi stressaavaa kun ei saa mistään apua. No sitten vaan tekee sen mitä osaa ja kuluttaa koko päivän aikaa siihen kun etsii tietoa ja ihmistä joka haluaisi auttaa. Huonosta työnantajasta kyllä tieto leviää ja maine menee.

Juuri näin on mennyt. Kuinka voikin kaikki asiat olla niin hankalia joissain firmoissa. Ap

Vierailija
9/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko Ikealla töissä? Ainakin viime ja edellisvuonna kun olin siellä töissä oli meno yhtä surkeaa.

Vierailija
10/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa ollut samanlaisessa firmassa töissä, missä ei saanut mitään perehdytystä. Heitettiin vaan kylmään avantoon ja siellä sitten saa stresseissä miettiä, että nämäkin virheet saataisiin vältettyä ihan perusperehdytyksellä... Noh, puolen vuoden omaehtoisen perehtymisen jälkeen oli suurin piirtein prosessit hallussa, joskaan monista asioista ei ollut mitään virallista tietoa vaan kokemuksella hankittua kartoitusta, että x ja y tapahtui, täytyy merkitä asiaa z. 

Ja pudistin pölyt takanani heti, kuin sopivampi paikka löytyi. Niin näyttää kaikki muutkin tekevän, vaihtuvuus on aivan infernaalisen korkea. 

Vierailija
11/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko töissä meidän toimistolla?

Vierailija
12/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko Ikealla töissä? Ainakin viime ja edellisvuonna kun olin siellä töissä oli meno yhtä surkeaa.

En. Teollisuudessa olen. Ap

Vierailija
13/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia nykyään. Kukaan ei osaa neuvoa toisen työtä, ja edeltäjä on lähtenyt kuukausia sitten. Koko ajan työt ovat kasaantuneet, ja uusi työntekijä saa arvailla, mitä ja minne.

Vierailija
14/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kolleegasi hyötyvät siitä? Saavat itse ylennyksiä ja näyttävät sinun rinnalla loistavilta.

Vierailija
15/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia nykyään. Kukaan ei osaa neuvoa toisen työtä, ja edeltäjä on lähtenyt kuukausia sitten. Koko ajan työt ovat kasaantuneet, ja uusi työntekijä saa arvailla, mitä ja minne.

Tätä on myös meidänkin työpaikalla. Edes pomot ei tiedä mitä kaikkea kenenkin työnkuvaan kuuluu ja kunnolla osaavaa sijaista ei ole edes lomien ajaksi saati sitten kun joku lähtee ja rekrytään ihan hel-vetin hitaasti sitä seuraavaa... Parhaissa tapauksissa kuukauden irtisanomisajan puitteissa ei ole saatu ees hakua auki.

Sitten panikoidaan aina kun joku "vanha" osaava lähtee kun tiedostetaan kuitenkin sen verran, että kusessa ollaan kun viimisetkin saa tarpeekseen siitä pas-kasta ja talo on täynnä huonosti osaavia uusia, jotka vaihtuu tiuhaan. Silti asiat ei muutu.

Vierailija
16/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä se hyödyksesi. Kunhan tarvot tuon läpi niin ymmärrät.

Vierailija
17/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun määräaikainen sopparini loppuu niin lähden. Niin nöyryyttävää kyykytystä ollut että eivät ansaitse minua pidempään vaikka pyytäisivät jäämään. Se on moi moi! Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
18/23 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Omassa työyhteisössä sama juttu. Mun oletetaan osaavan, koska on jo alan koulutusta ja työkokemustakin, mutta mistä minä voin tietää uuden työyhteisöni sisäisistä tavoista ja käytännöistä, kun ne ovat usein eri työyhteisöissä vähän erilaisia.....

Vierailija
19/23 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslainen tehostaminen tässä taas näkyy. Voitot kääritään väsyneiltä työntekijöiltä.

Vierailija
20/23 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhönperehdyttäjältä kysyy: "kauanko olet ollut  täällä?" ja se vastaa: "siitä asti kun pääsin linnasta..."