Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuliisiko psykoterapiat korvata elämänvalmennuskuursseiiilla?

Vierailija
03.02.2019 |

?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea mahdollista talousvallmennuksista lähtien ja elämänhallintaaa ja smalltalkkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi, mutta hyvä lisä olisi.

Vierailija
4/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Eikä pidä korvata elämänvalmennuskursseilla diabeteksen hoitoakaan. 

Vierailija
5/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
6/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

On verrattava esimerkiksi rippikouluun. Tai ripittäytymiseen yleensä. Tarkoitan sitä, että on määriteltävä uskonnoksi. Kunnes saadaan parempi tilalle!

Ja tarkoitan tätä aidosti.

Vierailija
7/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Siksi, että suurin osa psykoterapiasta apua saavista tietää, miten elämää pitäisi ns. ”elää”.

Kun tunnepuoli on sekaisin, on ihan turhaa kertoa ihmiselle säännöllisen kodin siivoamisen tuomista hyödyistä.

Itse sairaimmillani suoritin elämää niin hyvin, että se näytti ulkopuolisista täydelliseltä. Samaan aikaan kuitenkin suunnittelin itsemurhaa päästäkseni eroon pääni sisäisestä kaaoksesta.

Loppukaneettina vielä se, että julkinen puoli ei ole minulle tarjonnut koskaan mitään apua masennukseen. Tuon tämän esiin siksi, että se on asia, josta ei puhuta. Julkinen terveydenhuolto on perusväsähdystä vaikeampien ongelmien edessä täysin hyödytön. Jos olet masentunut, hae apua yksityisesti. Olisipa minulla jo nuorena aikuisena ollut siihen varaa. Nyt 40-vuotiaana suren menettämiäni vuosikymmeniä.

Vierailija
8/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia pitäisi jakaa niin, että osan toteuttaa ei aktiivimallinen elämänvalmennus, vaan positiivinen ja tavoitteellinen onnellisen elämän valmennus. Terapeutti ei kannusta, tue,  eikä ohjaa ja se on ajanhukkaa.

Vierailija
9/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia pitäisi jakaa niin, että osan toteuttaa ei aktiivimallinen elämänvalmennus, vaan positiivinen ja tavoitteellinen onnellisen elämän valmennus. Terapeutti ei kannusta, tue,  eikä ohjaa ja se on ajanhukkaa.

Mitäköhän tällaisella tarkoitat? Eli olisiko se kannustamista esim. solmimaan uusia ystävyyssuhteita jne?

Sori vaan mutta uskon, ettet ole itse oikeasti ollut koskaan masentunut.

Vierailija
10/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

htep kirjoitti:

Ei.

On verrattava esimerkiksi rippikouluun. Tai ripittäytymiseen yleensä. Tarkoitan sitä, että on määriteltävä uskonnoksi. Kunnes saadaan parempi tilalle!

Minulle suurin harmi elämässä on seurannut terapian tähden, sen kautta ja mitä siitä on seurannut:

Siksi en arvosta terapiaa, ja pysynkin siitä nykyisin täysin erossa. En ainakaan kartuta Psykiatrien luomaa elinikäistä rekisteriä. Uskontoa josta ei heidän mukaansa ole lupa erota. En kartuta myoskään heidän mahdollisuuksiaan, jotka haluavat riistää silmät ja kivekset. 

Mieluummin annan silmäni, Hor:in silmat,("Horus") jotka ensin menetin isälleni, wsjir:lle ("Osiris") joka on viaton. Molemmat silmäni, annan ne hänelle. Valkoisen ja mustan. Sen joka näkee hyvän, ja sen joka näkee pahan. Annan ne hänelle lahjana: Että hän ottaa vastaan leivän ja viinin. Ja maidon jne....

Annan lahjani hänelle ilolla.

Olen saanut sittenkin enemmän.

Vierailija
11/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

htep kirjoitti:

htep kirjoitti:

Ei.

Minulle suurin harmi elämässä on seurannut terapian tähden, sen kautta ja mitä siitä on seurannut:

Siksi en arvosta terapiaa, ja pysynkin siitä nykyisin täysin erossa. En ainakaan kartuta Psykiatrien luomaa elinikäistä rekisteriä. Uskontoa josta ei heidän mukaansa ole lupa erota. En kartuta myoskään heidän mahdollisuuksiaan, jotka haluavat riistää silmät ja kivekset. 

Mieluummin annan silmäni, Hor:in silmat,("Horus") jotka ensin menetin isälleni, wsjir:lle ("Osiris") joka on viaton. Molemmat silmäni, annan ne hänelle. Valkoisen ja mustan. Sen joka näkee hyvän, ja sen joka näkee pahan. Annan ne hänelle lahjana: Että hän ottaa vastaan leivän ja viinin. Ja maidon jne....

Annan lahjani hänelle ilolla.

Olen saanut sittenkin enemmän.

Ja suon sen kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi