Miksi siitä pitäisi olla onnellinen että mies elättää?
Kommentit (23)
Ammattivalittajahan ei olekaan mistään onnellinen. Valivali vaan päivästä toiseen.
Odotitko että sinulle putoaa työpaikka ja rahaa syliin näkemättä mitään vaivaa?
Elatusvelvollisuus??? Olenko minä velvollinen elättämään miestäni vai päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Odotitko että sinulle putoaa työpaikka ja rahaa syliin näkemättä mitään vaivaa?
En odottanut. Olen kyllä kaikkeni yrittänyt että olisin saanut ne.
Vierailija kirjoitti:
Elatusvelvollisuus??? Olenko minä velvollinen elättämään miestäni vai päinvastoin.
Kyllä, olet elatusvelvollinen jos olette aviossa.
Jos et kuitenkaan täytä velvoitetta, kannattaisi se hyvittää miehelle muin keinoin. Tämä koskee kaikkia, ei vain sinua.
Voit ajatella olevasi speciaalitapaus, sillä tuskin miehesi lapsiensa lisäksi muita elättäisi.
Vierailija kirjoitti:
Voit ajatella olevasi speciaalitapaus, sillä tuskin miehesi lapsiensa lisäksi muita elättäisi.
Ei sillä ole kuin yksi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Ammattivalittajahan ei olekaan mistään onnellinen. Valivali vaan päivästä toiseen.
Miksi olisin onnellinen? Toiset on vapaita tekemään mitään haluaa toisin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole kuin yksi lapsi.
No siitähän voi sitten olla onnellinen. Rahaa riittää sinunkin elättämiseen, kun on vain yksi lapsi.
No siks ettei tarvi tehdä mitään mitä ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Joudunhan mä nytkin elämään sillä tavalla kun en halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyri siitä sitten pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyri siitä sitten pois.
Niinhän mä olen yrittänyt tehdä. Olen yrittänyt opiskella, hakea töitä mutta ei se tule noiden sairauksien takia ikinä onnistumaan.
Eipähän tarvitse kuunnella paheksuntaa kaikenmaailman yhteiskunnan eläteiltä ja palkollisloisilta, että yhteiskunta elättäisi kun aviopuoliso joutuu elättämään.
Koska ajattelit lopettaa valittamisen tällä palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Eipähän tarvitse kuunnella paheksuntaa kaikenmaailman yhteiskunnan eläteiltä ja palkollisloisilta, että yhteiskunta elättäisi kun aviopuoliso joutuu elättämään.
Ja joutuu elämään niinkuin aviopuoliso haluaa vaikka itse ei niin haluaisi elää.
Senpä takia suurin osa lapsiperheen perustaneistakin avopariskunnista eivät avioliittoon astukkaan, kun heti tinttaantuisi mahdollinen toinen toisensa puolisonsa elatusvelvollisuus avioliiton myötä.
Kihlat ja avoliitto jatkuu siihen saakka, kunnes toinen puolisko täyttää 50 vuotta, ja täten turvataan mahdollinen leskeneläkkeen saaminen jatkossa jommalle kummalle puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Senpä takia suurin osa lapsiperheen perustaneistakin avopariskunnista eivät avioliittoon astukkaan, kun heti tinttaantuisi mahdollinen toinen toisensa puolisonsa elatusvelvollisuus avioliiton myötä.
Kihlat ja avoliitto jatkuu siihen saakka, kunnes toinen puolisko täyttää 50 vuotta, ja täten turvataan mahdollinen leskeneläkkeen saaminen jatkossa jommalle kummalle puolisolle, kun sitten vasta mennään vihille ja avoliitto muuntuu avioliitoksi.
Avoliitossa voi sulavammin järjestellä asumisjuttuja, kun ja jos taloudelliset vaikeudet saapuvat varjostamaan yhteistä perheen onnea ja autuutta, ja on aika turvautua yhteiskunnan toimeentulotukiin ja lapsiperheissä erilaisiin esim. yh.korotuksiin lapsilisien muodossa; ja kuitenkin pariskunta jatkaa asumista yhdessä käytännössä.
Ei siitä erityisemmin pidä ollakaan. Avioliitossa on elatusvelvollisuus eli ihan lakiin perustuu.