Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vaalennusaineelle tulla allergiseksi?

tonta
03.02.2019 |

Koska olen ymmärtänyt että tummille väreille voi, koska niissä on kaikenlaisia myrkkyjä jotka kerääntyy kehoon, ja aiheuttaa joku kaunis päivä allergisen reaktion. Mutta vaalennusaineessa, jossa vetyperoksidia ei kai näitä samoja aineososia ole? Voi varmasti varsinkin herkkäihoiset herkistyä koska vetyperoksidi on tosi tuhtia kamaa, mutta voiko tulla allergiaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jopa perusvoiteella voi tulla allergiseksi.

Vierailija
2/5 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ajattelinkin. Onkohan tämä kuitenkin harvinaisempaa kuin tummille väreille allergisoituminen? Ja onko jollain omakohtaista kokemusta miten allergia puhkesi? Ja mistä erottaa allergian ja ihoärsytyksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Minä olen allerginen Fairy-tiskiaineelle tai oikeammin sen sisältämälle metyyli-isotiatsolinonille. Tosi moni on allerginen dekspantenolille (Bepanthen).   

Vierailija
4/5 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni vaalennusaineille tulee allergisemmaksi nopeammin kuin tummille. Tai ainakin itselleni kävi näin. Päänahka ei kestä enää vaalennusaineita, joten raidoilla mennään.

Vierailija
5/5 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonta kirjoitti:

No niin ajattelinkin. Onkohan tämä kuitenkin harvinaisempaa kuin tummille väreille allergisoituminen? Ja onko jollain omakohtaista kokemusta miten allergia puhkesi? Ja mistä erottaa allergian ja ihoärsytyksen?

Et voi tietää, mikä hiusvärin ainesosa sen allergian aiheuttaa. Se voi olla mikä tahansa, eikä se välttämättä ole väri tai väriaine, vaan voi ihan hyvin olla hajuste tai säilöntäaine.