Kun etävanhemman elämään tulee uusi kumppani,
joka tekee vuorotyötä. Ja yhtäkkiä sopimamme joka toinen vkl ei sovikaan, koska etän puoliso ei halua lapsia nurkkiin, kun tekee ilta- tai yövuoroja. Exä ei sano asiaan mitään ja uusi puoliso uhkailee tekevänsä ilmoituksen minusta, kun en aja lasten etua. Lasten etu ei siis hänen mukaan ole olla siellä silloin kun hän haluaa yövuoron jälkeen nukkua. Ja näitä vuoroja on usein.
Kommentit (9)
Kysy vaikka lastenvalvojalta, mikä se lapsen etu tässä on, nähdä isää joka toinen viikonloppu vai ei nähdä isää.
Ja voittehan neuvotella siitä että etä ottaa sitten korvaukseksi lapset niinä viikonloppuina kun uusi puolisonsa ei nuku päivisin. Eli heillä olisi kaikki uuden puolison vapaaviikonloput lapset. Tässä tapauksessa voi olla että kelpaisi sittenkin se jokatoinen viikonloppu kuitenkin ja järjestävät toisen nukkumarauhan jotenkin.
Kysyisin lapsen vanhemmalta, että mitä tehdän. Haluatko nähdä lastasi vai et. Jos et, niin kerro se sitten lapselle ja hyvästele.
Mitä se uusi puoliso vaikuttaa lasten tapaamisiin? Ei ole hänen lapsiaan tai ongelmansa. Puoliso hoitaa itse lapsensa silloin miten parhaaksi näkee tai ei näe lainkaan.
Juu, olen sanonut lasten vanhemmalle, että jos haluat tapaamiset muuttaa, ilmoita se minulle. Ei vastaa tähän yhtään mitään. Joten lapset käyvät siellä edelleen.
Onko tää tottakaan, ainakin palstan perusteella suurin osa näistä uusista puolisoista on ihan kamalia ja viis vwisaavat lapsista :O Ja se tuntuu olevan joillekin jopa ihan ok. Ja nämä miehet on ihan tossuja, tekevät niinkuin uusi puoliso sanoo, lapsista viis. Ihan kuin joku kevytversio Vilja Eerikasta. Jostain tällaisesta pienemmästä lapsiin kphdistuvasta p*skasta sekin on varmaan alkanut.
Meillä on nyt vähän samaa ongelmaa. Isä ei halua nähdä lastaan enää yhtä usein kuin ennen, kun uusi suhde. Hän yrittää minulle tätä tilannetta selitellä miten milloinkin. Olen vain todennut että tapaamisten vähentyminen ei vaikuta minuun millään tavalla vaan hän on itse se osapuoli, joka ehkä tulevaisuudessa voi harmitella kun tuli lasta niin vähän nähtyä. Se on vaan sitten sen päätöksensä kanssa elettävä.Toinen häviäjä on valitettavasti se lapsi, joka isäänsä haluaisi enemmän tavata.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää tottakaan, ainakin palstan perusteella suurin osa näistä uusista puolisoista on ihan kamalia ja viis vwisaavat lapsista :O Ja se tuntuu olevan joillekin jopa ihan ok. Ja nämä miehet on ihan tossuja, tekevät niinkuin uusi puoliso sanoo, lapsista viis. Ihan kuin joku kevytversio Vilja Eerikasta. Jostain tällaisesta pienemmästä lapsiin kphdistuvasta p*skasta sekin on varmaan alkanut.
No onkohan.. lastenvalvoja on sanonut, että en voi sopimustakaan rikkoa ilman seuraamuksia, joten vien lapset sinne.
No kumpi on tärkeämpi. Oma lapsi vai uuden puolison vuorotyö... kyllähän se etävanhempi voi silloin kun toinen nukkuukäydälasten kanssa uimassa, kirjastossa, ulkoilemassa jne. Tai etävanhempi voi vaikka vuokrata silloin hotellihuoneen jossa joko uusi puoliso tai etä lapsineen on ne viikonloput kun uuden pitää nukkua päivällä,
Etävanhempi voi varmaan homma laetenvalvojalle ajan jos haluaa muuttaa sopimuksia lasten tapaamisesta?