Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan niin laihtua!

Vierailija
02.02.2019 |

On mulle jo varmaan vähän pakkomielle mutta ajattelen sitä päivittäin.
Vuosia olen yrittänyt laihduttaa mutta en vaan onnistu. En jaksa taistella mielitekoja vastaan koko ajan. Niin kauan paino putoaa kun jaksaa vastustaa ylensyömistä mutta kuukautta pidempään en ole onnistunut. Kymmenisen kiloa olen saanut pois painoa, tiputetut kilot ei siis tule takaisin mutta kahdessa vuodessa 10 kiloa on aika vähän ja tiputettavaa on vielä vähintään 20 kiloa mutta 40 kiloakin on varaa laihduttaa.

Nyt aloin syödä mysimbaa, uutta laihdutuslääkettä jonka pitäisi vaikuttaa ruokahaluun. Laihduttaminen on varmaan helpompaa jos ruoka ei koko ajan pyöri mielessä eikä se ole enää ykkönen elämässä.
Kunpa siitä olisi apua ja saavuttaisin sen avulla normaalipainon ja terveet elämäntavat!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait mysimbaa reseptit? Paljonko lääke maksaa?

Vierailija
2/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkkeitä ja diettejä, muuta elämäntapoja pysyvästi, kasvisruokaa ja liikuntaa (salilla ei tarvitse asua jo pelkästään hyötyliikunta toimii, vaida auto polkupyörään)...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää keksiä itsellesi motiivi MIKSI haluat laihtua, ennen ei oikein onnistu.

Vierailija
4/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulle jo varmaan vähän pakkomielle mutta ajattelen sitä päivittäin.

Vuosia olen yrittänyt laihduttaa mutta en vaan onnistu. En jaksa taistella mielitekoja vastaan koko ajan. Niin kauan paino putoaa kun jaksaa vastustaa ylensyömistä mutta kuukautta pidempään en ole onnistunut. Kymmenisen kiloa olen saanut pois painoa, tiputetut kilot ei siis tule takaisin mutta kahdessa vuodessa 10 kiloa on aika vähän ja tiputettavaa on vielä vähintään 20 kiloa mutta 40 kiloakin on varaa laihduttaa.

Nyt aloin syödä mysimbaa, uutta laihdutuslääkettä jonka pitäisi vaikuttaa ruokahaluun. Laihduttaminen on varmaan helpompaa jos ruoka ei koko ajan pyöri mielessä eikä se ole enää ykkönen elämässä.

Kunpa siitä olisi apua ja saavuttaisin sen avulla normaalipainon ja terveet elämäntavat!

Paljonko pitää olla ylipainoa, että saa tuohon mysimbaan reseptin?

Vierailija
5/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää keksiä itsellesi motiivi MIKSI haluat laihtua, ennen ei oikein onnistu.

Motiivina terveys ja ulkonäkö.

Ja se elämäntapojen muutos ei ole onnistunut. Sitähän tässä yritän ja mysimban avulla koitan vihdoin onnistua siinä.

En tiedä tarkkaa rajaa mysimbaan. Itse sain mitoilla 164cm ja 92kg.

131 euroa suunnilleen maksoi. Aika kallista on.

Ap

Vierailija
6/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä koukuttaa itsesi johonkin liikuntalajiin tai tehdä edes yhdestä lajista "pakollinen" osa elämääsi. Ruokavalio on tietenkin ykkönen laihtumisessa, mutta liikuntaharrastuksella saattaisit saada ajatuksia muualle. Jatkuva ruoan miettiminen ei toimi. Liikunnasta saa yleensä myös laihduttaessa uudenlaisia onnistumisen kokemuksia ja motivaatiota, kun tulokset, kunto ja jaksaminen paranee.

Ulkona käveleminen on hyvä harrastus, joka ei ainakaan ole kiinni rahasta, välineistä, ajasta tai lähtökunnosta. Kuntosali on superhyvä juttu. Erilaiset ryhmäliikunnat tai joukkuelajit ovat siitä hyviä, että niihin on yleensä jollain lailla sitouduttava. Silloin tulee herkemmin lähdettyäkin.

Itse tiputin 90 kilosta 78 kiloon ihan vain kävelemällä ulkona ja miettimällä ruokavaliota tarkemmin.

Vierailija
7/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä koukuttaa itsesi johonkin liikuntalajiin tai tehdä edes yhdestä lajista "pakollinen" osa elämääsi. Ruokavalio on tietenkin ykkönen laihtumisessa, mutta liikuntaharrastuksella saattaisit saada ajatuksia muualle. Jatkuva ruoan miettiminen ei toimi. Liikunnasta saa yleensä myös laihduttaessa uudenlaisia onnistumisen kokemuksia ja motivaatiota, kun tulokset, kunto ja jaksaminen paranee.

Ulkona käveleminen on hyvä harrastus, joka ei ainakaan ole kiinni rahasta, välineistä, ajasta tai lähtökunnosta. Kuntosali on superhyvä juttu. Erilaiset ryhmäliikunnat tai joukkuelajit ovat siitä hyviä, että niihin on yleensä jollain lailla sitouduttava. Silloin tulee herkemmin lähdettyäkin.

Itse tiputin 90 kilosta 78 kiloon ihan vain kävelemällä ulkona ja miettimällä ruokavaliota tarkemmin.

Kiitos vinkistä!

Kävelystä tykkään kyllä. Taaperon kanssa käydään vaunulenkeillä ja nyt vedän pulkassa.

Kuntosalia olen miettinyt kun ilmainen salikin ihan vieressä mutten uskalla mennä. Pitäisi se eka kerta uskaltaa niin sitten.

Kymmenen vuotta sitten olin himolenkkeilijä ja treenasin salilla. Tuon innon kunnsaisi takaisin! Olin silloin hoikka ja timmi.

Ap

Vierailija
8/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä!

Kävelystä tykkään kyllä. Taaperon kanssa käydään vaunulenkeillä ja nyt vedän pulkassa.

Kuntosalia olen miettinyt kun ilmainen salikin ihan vieressä mutten uskalla mennä. Pitäisi se eka kerta uskaltaa niin sitten.

Kymmenen vuotta sitten olin himolenkkeilijä ja treenasin salilla. Tuon innon kunnsaisi takaisin! Olin silloin hoikka ja timmi.

Ap

Kuntosalihan tukisi laihdutustasi taatusti. Usko pois, että se ensimmäinen kerta on vaikea varmasti kaikille... Itsekin kävin sattumalta juuri tällä viikolla ensimmäistä kertaa salilla yli 10 vuoteen! Jahkailtuani sinne menoa kuukausitolkulla...

Oletko kotona lapsen kanssa päivät? Silloinhan haasteena voi juuri olla se, että ruoka on koko ajan lähellä. Kun ruoka pyörii mielessä, tulee sieltä ruokakaapeistakin otettua jotain liian usein. Monesti jopa ihan tylsyyteen tai muuhun tunteeseen kuin nälkään. Toivottavasti tällaiseen auttaisi se mysimba.

Vierailija
9/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Löydät 100-varmasti sen innon uudelleen, kun vaan saat hilattua itsesi uuteen alkuun! Älä pelkää sitä että on hankalaa ja ikävää ekat viikot, niin se vaan on ja tavallaan kai kuuluukin; kipuat sen ensimmäisen kynnyksen yli ja sitten alkaa meininki! Kokeneena liikkujana pääset nopeasti uudelleen vauhtiin kyllä ja tiedät kuviot.

Vierailija
10/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi lukemaan lääkäri Pertti Mustajoen blogin

Laihduttamisen fysiologiaa - ei hätähousuille.

Itse sain uutta ajateltavaa. Hänellä muitakin laihduttamiseen liittyviä blogeja.

Vierailija
11/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maca tasaa naishormoneja. Mulla sen käyttö on auttanut mielihalujen vähentämiseen. Myös laadukas magnesiumi on vähentänyt sokerin himoa.

Olen laihtunut syömällä ihan mitä vaan haluan mutta vain klo 9-18 välillä. Mutta kun pidän mielessä proteiinin, kasvisten ja hedelmien tarpeen niin aika vähän sitä jaksaa enää herkkuja syödä. Parina ekana iltana join teetä nälkääni mutta sitten tuohon tottui.

Vierailija
12/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä tiellä olet jo, kun nuorena haluat korjata tuon kertyneen läskin pois. Monet havahtuvat vasta sitten kun alkaa tulla johdannaisvaivoja. 

Työkaverini on koko elämänsä ollut paksu, mutta nelikymppisenä ne paksuuden vaivat heittivät kerrasta päälle. Puhkesi diabetes, sisäelimet ruttasivat niin, että sappirakko piti poistaa, nivelet pamahtivat ja näkö huononi rysäyksellä. Jokainen flunssa vei petiin ja ei ollut mikään leikkijuttu vaan lääkäriä tarvittiin todella. 

Nyt on ollut kolmisen vuotta lääkärin ohjaamalla dieetillä, ensimmäinen vuosi oli todella rankka ja tiukka, mutta nyt on jo rennompaa. Diabetes on hallinnassa ja terveys on kohentunut roimasti, ulkoinen olemus on kaventunut myös hurjasti vaikka ylipainoa vielä on. 

Alkudieetti oli kyllä kova, kaveri luki listasta kuinka monta paprikasiivua saa syödä jne. Mutta piti päänsä ja laihtui sille tasolle, että välitön terveysuhka poistui. 

Tsemppiä ap! Voisitko taaperon neuvolassa kysyä lisää apua painonpudotukseen? 

Hoikka loppuelämä odottaa  :)

Vierailija
13/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdu ilman nälkää! Ketogeeninen/VHH/karppaus pitää nälän loitolla. Ei mielitekoja, ei nälkää, helppoa kuin heinänteko!

Tosin ruokavaliota ei voi lopettaa, koska paino tulee takaisin, jos palaa suositusruokavaliolle.

Vierailija
14/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä tsempeistä!

En nyt niin kovin nuori enää ole, 36-vuotias jo eli se terveys tässä onkin se ykkösmotivaattori. Ulkonäkö toki hyvänä kakkosena.

Nyt kotiäitinä olen onnistunut sen kymmenen kiloa laihtumaan mutta on ollut todella vaikeaa ja hidasta. Syön nimenomaan tylsyyteen, väsymykseen, iloon, suruun ja mielitekoon. Lihoin aikoinaan parisuhteen ja arjen kiireen myötä ja mitä näitä "tekosyitä" nyt onkaan. Olen aina ollut syöjätyyppiä mutta nyt on kyllä viimeiset viisi vuotta ollut oikein syömisen juhlaa.

Eka viikko vasta menossa mysimbaa eikä vielä mitään tehoa mutta olen lukenut että vasta neljännellä viikolla kun ylläpitoannos on päällä niin monella alkaa vaikuttaa ja laihtuminen alkaa vähentyneen ruuanhimon takia. Ruoka siis menettää merkityksensä ja sitä syö vain nälkäänsä. Kuten normaalit ihmiset jolloin laihtuminenkin helpompaa. Ilmeisesti myös tupakoinnin lopetus tällä lääkkeellä onnistuu mutten siitä tiedä kun en polta. Vaikuttaa ilmeisesti yleisesti johonkin mielihyväkeskukseen tms?

Ap

Vierailija
15/16 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdu ilman nälkää! Ketogeeninen/VHH/karppaus pitää nälän loitolla. Ei mielitekoja, ei nälkää, helppoa kuin heinänteko!

Tosin ruokavaliota ei voi lopettaa, koska paino tulee takaisin, jos palaa suositusruokavaliolle.

Katson mikä toimii parhaiten. Tuotakin koittanut mutten jaksanut mielitekojen takia kun kuukauden. Jos ei niitä mielitekoja ole niin sitten voin taas syödä elääkseni enkä elää syödäkseni.

Tuolla vhh-dieetillä olen voinut kyllä parhaiten. Ihan kovin tiukka karppaus ei ole minua varten kuitenkaan.

Ap

Vierailija
16/16 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, miten sujuu? Onko lääkkeestä ollut apua?