Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko yhtään psyköpaattia?

Vierailija
02.02.2019 |

Minun hyvä ystäväni on psykopaatti. Hän on hyvästä varakkaasta perheestä, valmistui vasta lääkäriksi.Tuli ilmi jo lapsuudessa kun hänellä ei ilmekään koskaan värähtänyt pahoissa tilanteissa..Hän itse sanoi kouluaikana minulle, olen tutkinut ihmisen mieltä kirjoista ja todennu että hän on psykopaatti. Alkoholia ei koskaan ota ja kova harrastamaan urheilua. Varmasti hänestä tulee hyvä lääkäri, ei varmasti koskaan hätäänny ja hötkyillä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

psyköpaatti ;D

Vierailija
2/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti-termillä huono imago, suurin osa tavallisia tallaajia, jotka eivät erotu mitenkään, jos ei tee lähempää tuttavuutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään hyvä jos lääkäri on psykopaatti

Koulussa oli psykopaatti narsku ja on se vieläkin ja laittanut monia joihinkin älyttömiin ja rikollisiin juttuihinsa ja nehän menee

Vierailija
4/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on psyköpäätti.

Vierailija
5/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain myötätuntoa ja empatiaa olisi lääkärillä hyvä olla. Ei tietenkään liikaa, ettei pysty hoitamaan työtään.

Vierailija
6/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain myötätuntoa ja empatiaa olisi lääkärillä hyvä olla. Ei tietenkään liikaa, ettei pysty hoitamaan työtään.

Eikös psykopaatit ole taitavia feikkaamaan myötätunnon ja muut tunteet? Se riittänee. Ärsyttävimpiä lääkäreitä ovat ne, jotka eivät edes yritä.

Vierailija
7/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko psykopatia yleisempää matemaattisesti lahjakkailla?

Vierailija
8/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tunnen varmuudella yhden (itse  on kertonut, että on tutkittu ja todettu. Ei hänen aloitteestaan tietenkään, vaan viranomaisten...). Voin kertoa, että hänen kanssaan on nykyisin huomattavasti helpompaa olla tekemisissä kun ymmärtää, mistä käytös johtuu. Ja pitää omat rajansa. 

2. Tiedän yhden jonka tunnistin jo ensitapaamisella, ensimmäisten sekuntien aikana... jokin hänen käytöksessään ja katseessaan muistutti tapausta 1. Korkeasti koulutettu ja pintapuolisesti kaikki oli ok, mutta... Myöhemmin noin neljän vuoden aikana asia selvisi muillekin työyhteisössä. Henkilö ei enää työskentele samassa yrityksessä...

3. Tunnen yhden joka haluaisi olla (johtaja), on näin kertonut. Hän näkee, että hänellä olisi silloin helpompi tehdä päätöksiä jotka parantavat tulosta, ilman että harmittaa kun ihmisille tulee ikäviä seurauksia (johti mm. kahdet yt:t). Toivon, että ei ole psykopaatti, mutta olen toisinaan huomannut hänessä empatian puutetta. Joistakin asioista liikuttuu kyllä (silloin kun itse kertoo jostakin) eli ei ainakaan täysin kylmä ole.

4. Epäilys yhdestä (paljon sopivia merkkejä käytöksessä, nämä ymmärsin vasta jälkikäteen), mutta toivon, että ei ole, sillä se tarkoittaisi, että olen seurustellut sellaisen kanssa. :(

Vierailija
9/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti voi olla hyvä kirurgi tai ensihoitaja. Pystyy toimimaan kylmän rauhallisesti tunteilematta vaikka tilanne olisi mikä. Kunhan on halua suorittaa tehtävä. 

Asiakkaiden kanssa voi toki olla vaikeutta, asiakkaan kokemuksen puolella, mutta psykopaatilla ei käsi tärise haastavassakaan operaatiossa. 

Vierailija
10/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Myyntialalla, luistellut täysin säälittävällä tutkintopohjalla korkealla, tosin myös tippunut korkealta. Palvoo omia geenejään, kaikkia muita ihmisiä käyttää häikäilemättömästi hyväksi. Ei oikeaa tunne-elämää, opittuja maneereita.

Vierailija
11/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeaa tunne-elämää, opittuja maneereita.

Tuo    :( 

On aivan kamalaa tajuta tuo jostakin ihmisestä. 

Vierailija
12/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PSK PSK kirjoitti:

1. Tunnen varmuudella yhden (itse  on kertonut, että on tutkittu ja todettu. Ei hänen aloitteestaan tietenkään, vaan viranomaisten...). Voin kertoa, että hänen kanssaan on nykyisin huomattavasti helpompaa olla tekemisissä kun ymmärtää, mistä käytös johtuu. Ja pitää omat rajansa. 

2. Tiedän yhden jonka tunnistin jo ensitapaamisella, ensimmäisten sekuntien aikana... jokin hänen käytöksessään ja katseessaan muistutti tapausta 1. Korkeasti koulutettu ja pintapuolisesti kaikki oli ok, mutta... Myöhemmin noin neljän vuoden aikana asia selvisi muillekin työyhteisössä. Henkilö ei enää työskentele samassa yrityksessä...

3. Tunnen yhden joka haluaisi olla (johtaja), on näin kertonut. Hän näkee, että hänellä olisi silloin helpompi tehdä päätöksiä jotka parantavat tulosta, ilman että harmittaa kun ihmisille tulee ikäviä seurauksia (johti mm. kahdet yt:t). Toivon, että ei ole psykopaatti, mutta olen toisinaan huomannut hänessä empatian puutetta. Joistakin asioista liikuttuu kyllä (silloin kun itse kertoo jostakin) eli ei ainakaan täysin kylmä ole.

4. Epäilys yhdestä (paljon sopivia merkkejä käytöksessä, nämä ymmärsin vasta jälkikäteen), mutta toivon, että ei ole, sillä se tarkoittaisi, että olen seurustellut sellaisen kanssa. :(

1% ihmisistä on psykopaatteja, ja sinä olet tässä vaiheessa elämääsi jo tavannut neljä. Ei kaikki kylmät ihmiset ole psykopaatteja tai narsisteja. Turha ruveta itse diagnosoimaan.

Vierailija
13/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin lääkäri niitä oikeasti tarvitsee?

Vierailija
14/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgiksi ainakin sopii kirjoitti:

Psykopaatti voi olla hyvä kirurgi tai ensihoitaja. Pystyy toimimaan kylmän rauhallisesti tunteilematta vaikka tilanne olisi mikä. Kunhan on halua suorittaa tehtävä. 

Asiakkaiden kanssa voi toki olla vaikeutta, asiakkaan kokemuksen puolella, mutta psykopaatilla ei käsi tärise haastavassakaan operaatiossa. 

Kirurgihan oli ammattina top-10:ssä kun julkaistiin tutkimus siitä missä ammateissa/ammattinimikkeissä on eniten psykopaatteja. Muita olivat toimitusjohtaja ja poliisi.

Vierailija
15/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielästäni psykopaatti sopii lääkäriksi tai ensihoitajaksi joka ensimmäisen saapuu onnettomuuspaikalle. Sellasessa paikassa tarvitaan ihmistä joka osaa kylmänrauhallisesti toimia ja tehdä päätöksiä ketä hoidetaan tai ketä ei hoideta.

Vierailija
16/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielästäni psykopaatti sopii lääkäriksi tai ensihoitajaksi joka ensimmäisen saapuu onnettomuuspaikalle. Sellasessa paikassa tarvitaan ihmistä joka osaa kylmänrauhallisesti toimia ja tehdä päätöksiä ketä hoidetaan tai ketä ei hoideta.

Mitä jos psykopaatilla on huono päivä ja päättää ottaa jumalan roolin. Pelastettavissa oleva hups kuolee kun ei ollutkasn muka pelastettavissa.

Vierailija
17/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen psykopaatti. Sen lisäksi olen narsisti, sosiopaatti, heikkolahjainen, vainohullu, psykoosissa ja aistiharhainen. Psykoosini ilmenee siten, että luulen kaikkien vainoavan minua vaikka eivät sentään aivan kaikki minua vainoa. Ainakin 1 sellainen ihminen on olemassa, joka ei ainakaan kovasti minua vainoa tai vihaa. Sitä paitsi eräs toinen ihminen jopa kehui minua vähän aikaa sitten.

Vierailija
18/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos psykopaatilla on huono päivä ja päättää ottaa jumalan roolin. Pelastettavissa oleva hups kuolee kun ei ollutkasn muka pelastettavissa.

Mutta jos se psykopaatti on myös kunnianhimonen työssään ja ei halua epäonnistua koskaan.

Vierailija
19/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen psykopaatti. Sen lisäksi olen narsisti, sosiopaatti, heikkolahjainen, vainohullu, psykoosissa ja aistiharhainen. Psykoosini ilmenee siten, että luulen kaikkien vainoavan minua vaikka eivät sentään aivan kaikki minua vainoa. Ainakin 1 sellainen ihminen on olemassa, joka ei ainakaan kovasti minua vainoa tai vihaa. Sitä paitsi eräs toinen ihminen jopa kehui minua vähän aikaa sitten.

Kuulostat eräältä tutultani. Nautitko muiden piinaamisesta ja muiden kärsimyksestä? Onko sinulla väkivaltaisia fantasioita?

Vierailija
20/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PSK PSK kirjoitti:

1% ihmisistä on psykopaatteja, ja sinä olet tässä vaiheessa elämääsi jo tavannut neljä. Ei kaikki kylmät ihmiset ole psykopaatteja tai narsisteja. Turha ruveta itse diagnosoimaan.

Olen opettaja, jolla on ollut tuhat oppilasta, joten ihan heittämällä olen tavannut ainakin kymmenen psykopaattia. Eipä ole tullut vanhemmille epäilyksistä kerrottua. Jos työskentelee rahoitusalalla, noin 20 prosenttia kollegoista on psykopaatteja. Ei se nyt niin mahdotonta ole tavata esimerkiksi neljä psykopaattia.

Eri