Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisäraudan antamisesta kysymys;

16.05.2006 |

1. Annatko suoraan pipetistä suuhun?

2. Missä vaiheessa päivää ja ruokailua?

3. Kuinka usein hb tarkistettu vauvalta?

Vastauksia:

1. Annan suoraan pipetistä

2. Yleensä alkuillasta ja ennen maidon syöttämistä koska tyttö hermostuu ihan hirveästi jos pullon ottaa kesken syönnin pois suusta. (Eli alkuun yritin antaa vähän maitoa, ettei tyhjään mahaan tarvis antaa)

3.Tyttö nyt 3kk ja pyysin neuvolassa jos hemoglobiinin vois tarkistaa. Mutta terkka sanoi, että vasta 8kk iässä katsotaan sillä näin pieneltä näyte on vaikea ottaa kun joudutaan käsivarresta ottamaan! Ei kuulema oteta sormesta eikä kantapäästä tuolla neuvolassa. Tosin terkka oli ihan pihalla koko rautalääkkeen suhteen alussa ja taitaa olla vieläkin.

(Tyttö syntyi rv 36+4 ja painoi vain 2370g, joten siksi joudun rautaa antamaan)

-S & J 3kk-

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Annan millin ruiskulla, saa mun mielestä annettua paremmin kuin pipetillä. Ruiskuja sain mukaan sairaalasta.

2. Raudan annan aamulla ruokailun jälkeen.

3. Hb kontrolloittiin 4kk:n iässä neuvolakäynnillä omasta pyynnöstäni, oli 117. Neuvolan terkka ei tosin osannut kommentoida arvoa, että oliko hyvä vai huono. Hyvä kuitenkin oli. Näyte otettiin sormenpäästä ja analysoitiin pikamittarilla, samalla mitä äitiysneuvolassa käytetään.

Vierailija
2/5 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin aluksi ruiskulla suuhun, myöhemmin ruiskusta lusikkaan ja siitä suuhun. Annoin aamupäivällä, ruokailun aluksi. Ruiskuja sain Kättäriltä ja myöhemmin ostin apteekista, tosin täytyi näyttää F-i-S-resepti. Vähän ihmettelin, miksi narkkariäidiksi mua luulivat...

Kättärin ohjeiden mukaan Hb tsekattiin neuvolassa 8 kk:n iässä (125), tosin itse siitä muistutin. Otettiin sormenpäästä. Keskoskontrolleissa tsekattiin ainakin 2 kk kalenteri-iässä (kantapäästä; 104) ja 11 kk kalenteri-iässä.

Tyttö siis rv 35+3, painoa 1620 g.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. annan raudan ruiskulla

2. illalla ennen ilta velliä

3. tarkastettu on kerran 2kk iässä neuvolassa omasta pyynnöstäni mutta eipä neuvolatäti osannut mitään siihen sanoa

Vierailija
4/5 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me annettiin ennen iltamaitoa.kauheasti kävi kyllä pienen massuun huusi iltakahdeksasta parhaimmillaan aamuneljään.lopetettiin lisäraudan anto 3kk iässä,neuvola ei tykänny mutta keskussairaalassa sanoivat ettei enää tarvitse antaa jos käy kauheati vatsaan.kesäkuussa hemot.

Vierailija
5/5 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Annan ruiskusta suoraa suuhun. Ruiskun sain sairaalasta.

2. Ruokailun jälkeen yleensä aamupäivällä

3. Tarkistettiin 1 kk:n iässä ja oli 109 (oikein hyvä, pitää olla väh. 90), seuraavaksi olisi pitänyt tarkistaa 2 kk:n iässä sairaalan ohjeen mukaan, mutta terkkari (ja minä) unehdettiin. Sairaalan ohjeen mukaan tarkastetaan myös 3 (jolloin pitää olla väh. 105), 6 ja 8-kuisena.