Onko käsien räpyttely lapsella normaalia?
Muistan lapsuudestani. Kun olin innostunut tai hermoilin, aloin räpytellä kumpaakin kättäni. Kasvoin tästä eroon vasta teini-iässä.
Voiko tämä viitata muka johonkin aspergeriin?
Kommentit (14)
Ei. Minä olin samanlainen räpyttelijä eikä minulla ole koskaan edes epäilty aspergeria. Ilmeisesti se on vain herkkäenergisemmille lapsille tyypillinen tapa purkaa jännitystä, ennen kuin sitä on oppinut riittävästi säätelemään.
Minä räpyttelin myös. Välillä tulee räpytyksiä vieläkin, samoin tic-oireita. Olen selviytynyt yliopistosta, en ole ollut päivääkään työtön, olen naimisissa ja kolmen lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minä olin samanlainen räpyttelijä eikä minulla ole koskaan edes epäilty aspergeria. Ilmeisesti se on vain herkkäenergisemmille lapsille tyypillinen tapa purkaa jännitystä, ennen kuin sitä on oppinut riittävästi säätelemään.
Eli kyse voi olla pelkästä herkyydestä ympäristölle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Olin lapsena juuri sellainen, että imin herkästi itseeni ympäristön tunnetiloja ja ilmapiiriä ja se monesti sitten purkautui räpyttelynä. Nyt aikuisena, kun olen oppinut tunnistamaan ja erottamaan omat tuntemukseni muiden tuntemuksista, niin räpyttelyäkään ei enää esiinny.
Vierailija kirjoitti:
Minä räpyttelin myös. Välillä tulee räpytyksiä vieläkin, samoin tic-oireita. Olen selviytynyt yliopistosta, en ole ollut päivääkään työtön, olen naimisissa ja kolmen lapsen äiti.
En epäillytkään kenenkään älyä tässä. Harmiton vaivahan tuo varmasti on. Ap
Ei pelkästä käsien räpyttelystä kannata vetää johtopäätöksiä eikä diagnooseja yhtään mihinkään. Ylivirittyneisyys/ jännittyneisyys lapsilla on tosi tavallista. Aspergeriin kuuluu paljon muitakin oireita kuin räpyttely.
Mitä on käsien räpyttely? Ikinä ennen kuullukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on käsien räpyttely? Ikinä ennen kuullukkaan.
Hieman sama liike kuin mitä linnut tekevät siivillään.
Mun poika räpyttää innostuessaan. Ihan normi poika. Ei vaan aina meinaa pysyä nahoissaan, jos joku on tosi kivaa tai jännää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Olin lapsena juuri sellainen, että imin herkästi itseeni ympäristön tunnetiloja ja ilmapiiriä ja se monesti sitten purkautui räpyttelynä. Nyt aikuisena, kun olen oppinut tunnistamaan ja erottamaan omat tuntemukseni muiden tuntemuksista, niin räpyttelyäkään ei enää esiinny.
Minulla taas omat sisäiset kokemukset, lähinnä innostus, purkautuvat räpyttelynä. Vaivun erittäin helposti flow-tilaan, mikä ilmenee muun muassa siten että olen todella hyvä luovuutta vaativissa töissä. Huonona puolena armoton hajamielisyys.
T. Se kolmen lapsen äiti. (joka ei siis tarkoita kerskailla, vaan lähinnä haluaa kertoa että jos on asperger, on kuitenkin selvinnyt asian kanssa).
Sinikka S kirjoitti:
Suomen johtaviin kuuluvana selvänäön, energiahoitojen ja entisten elämien regressioiden asiantuntijana ja tästäkin aiheesta lukuisia konferenssiesitelmiä mm. Ultra-päivillä pitäneenä ammattilaisena voin todeta, että kyseessä on mahdollisesti chakrojen enegiavirtausten tukkeuma joka voidaan hoitaa energiaterapian ja aromaterapian yhdistelmällä johon liitetään myös energiavirityshoito. On mahdollista, että mukana on myös entisten elämien vaikutusta joka on syytä tutkia tarot- ja tähtikarttaluentana. Hypnoosiregressio voi palauttaa mieleen muistoja edellisestä elämästä esimerkiksi lintuna tai jopa toisen planeetan asukkaana jolloin räpyttely voi olla tämän karmista seurausta. Tällaisessa tilanteessa ei yleensä tarvita pitkää jatkohoitoa toisin kuin niissä tapauksissa jossa taustalla on ihmiseen asettunut astraalisen tason olento joka tulee karkoittaa rituaalisesti.
Miten palstalle eksyy näin tasokasta tekstiä, mutta suurin osa julkaistusta kirjallisuudesta on keskinkertaista tekotaidetta?
Minun 3-vuotias poikani räpyttelee käsiään myös kun on oikein innostunut tai hämmästynyt jostakin. Samaan tahtiin heiluttaa usein myös jalkojaan. Ällissä ei kaiketi vikaa, mutta aistisäätelyssä on ongelmaa. Oppi tässä kuussa viimein kävelemään, puhetta odotellaan vielä. Aika näyttää mitä tästä tulee.
Mutta pakko sanoa, että hemmetin tyytyväinen olen, kun nyt ollaan tässä näillä spekseillä. 1-vuotisneuvolassa lääkäri antoi suunnilleen kuolemantuomion kun epäili aggressiivista lihas-hermosairautta. Siinä vaiheessa poika ei osannut muuta liikettä kuin heiluttaa päätään puolelta toiselle selällään lattialla. Päätään ja joskus koko kehoaan heiluttaa nykyisinkin aina kun on väsynyt. En ole kenelläkään muulla lapsella nähnyt moista "uniheijausta". Onko joku muu?
Voi viitata tai olla viittaamatta