Mitä te valitsitte yleensä lapsena karkkipäivänä herkuiksinne?
Me saimme veljen kanssa valita joko karkkipussin tai pussin popcornia puoliksi ja pienet suklaapatukat. Suosikkini oli Missä Äx-karkkipussi ja Suffeli-patukka.
Teillä? :) Tai jos on omia lapsia, mitä he haluavat karkkipäivänä?
Kommentit (22)
Valitsin kettukarkkeja ja joskus pienen pussin sipsejä.
Ei ollut mulla eikä mun lapsilla koskaan karkkipäivää
Hopeatoffeet olivat hyviä, vaikka ne tarttuvatkin hampaisiin. Roope Ankan kolikot maistuivat myös. Ja Suffelit ja suklaarusinat. Heti alkoi tehdä karkkia mieli...
Äiti annosteli aina pieniin kahvimukeihin 4 veljen kesken pari pussillista makeismiksejä. Noista lauantaista ja aamupiirretyistä muistot :) itse emme saaneet päättää, mutta ei ollut valittamista. Kaikki riippuu siitä mihin määrään on tottunut. Nykyään tuntuu siltä että lapset päättää vähän kaikesta.
Suklaanappeja tai tikkarin. Joskus mikropoppareita. :)
Lauantai-pussi tai irtareita, lapsuudessani kerättiin myös Liiga-suklaista jääkiekkoilijoiden kuvatarroja, joita sai kympillä kolme ja niihin se raha (10 mk) menikin.
Kioskilta irtokarkkeja 5 markalla. Kotimme lähellä oli kaksi kioskia. Kaupasta valitsin esim. Lauantai-pussin, suklaarusinoita tai Ässä mixejä.
No tietenkin mentiis kiskalle ja ostettiin markalla merkkareita (10 p/kpl), markalla mansikkajauhiksia (20 p/kpl), 50 pennillä hedelmärahoja (10 p/kpl) ja yksi salmiakkimerenneito 50!!! p/kpl).
Omilla lapsilla ei oo varsinaisesti karkkipäivää, mutta aika usein viikonloppuisin ostettiin karkkia. En oikeen muista miyä halusivat. Nyt teininä ottavat mielummin esim. Popcornia ja vaikka vaan jonkun pienen rasian karkkia. Aika vähän ylipäänsä tykkäävät karkista.
Karkkipäivästä tuli mieleen hauska näky Prismassa tässä taannoin...
Tuollainen n. 25-vuotias äiti 5-vuotiaan lapsensa kanssa tallusteli Prismassa. Lapsi sanoo kovaan napakkaan ääneen äidillensä:
"Äiti! Taasko sä otat karkkeja? Just eilen ostit!"
:D
Kioskilta 5 tai 10 markan pussin irtokarkkeja. Merkkareita ja muita salmiakkeja.
Ei ollut karkkipäiviä mun lapsuudessani. Omat lapseni ovat saaneet käyttää viikorahansa halutessaan karkkeihin. Yleensä kuitenkin säästävät isompia hankintoja varten.
Yleensä se oli se sedän tarjoama tikkari
Kaikkein mieluiten irtokarkkeja kioskilta, esim. 5-10 markalla. Jos piti kaupan makeishyllyltä valita, niin minullakin valinta kohdistui yleensä Missä x -pussiin. Olen aina tykännyt kirpeistä karkeista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/