Huhuu ¤¤KESÄkuiset¤¤ !!!
Hyvänen aika meitä...
koskas meillä on ollut viimeksi pino?? hyi meitä!
Okei,mulla on hyvin itsekäs syy aloittaa pino! on nimittäin pakko päästä hehkutteleen jollekulle uutisia :)
Me tehtiin eilen testi ja se näytti samantien vahvan plussan!
La olis sitten tammikuun 15 pvä :D
Hieman meinaa olla vielä epäuskoinen olo,kun ei se kuuluisa oksentelukaan vielä vaivaa,kyllä se pian alkaa,I know!
Mitäs muille kesiksille kuuluu?
Meillä otetaan muutama askel ilman tukea ja oma puhe raikaa niin että! välillä kyllä poju huutaa niin pohjalaisittain että: äiteee!
ruoka vielä tökkii,siis karkea liharuoka..
aamu yöt on tulleet nyt huonoiksi,joten ostettiin pimennysverho ,jospa se auttais,kun on niin valoisaa jo ulkona varhain..
olisko kellään vinkkejä' nukuttamiseen,nykyään kun Jyri nukutetaan maitopullolla ja sylis keinuttelulla...pitäis siitä päästä eroon.
hampaita on yhä se 6 kpl.
omaa tahtoa on nyt tullut vaikka muille jakaa!
jos haluamaansa ei saa,niin Jyri sen kyllä ilmoittaa :)
Nyt takas siivoon,moikka!
Maria ja Jyri (14.6)
Kommentit (23)
Anteeksi en muista nimimerkkiä, mutta kysyit korvaläpällistä kesähattua. Mä löysin viikonloppuna h&m:stä...tosin helsingistä, mutta luulis et sieltä kans saa. Meidän neiti on reilu 3kk ja tarpeeseen tulee täälläkin.
Itse löysin juuri omalle pojalleni Tuttan valkoisen korvaläpällisen kesähatun Tampereen Citymarketista että voisimpa veikata että Turun sittarissa olis kanssa. Käyppä katsomassa :)
Eikä ollut pahan hintainen, muistaakseni jotain 4 euron hujakoilla.
Onnea Maria; kohta alkaa ihana masun kasvatus:) Ja kiitos, että aloitit pinon!
Meillä jätkä " juoksee" taaperokärryn ja nukenrattaiden kanssa. Seisoskelee ilman tukea, mutta askelia ei ole uskaltanut ottaa. Sanavarasto laajenee huimaa vauhtia. Tuntuu, että napero oikein yrittää matkia sanoja.
Ollaan aina oltu pienemmästä päästä, mutta 10kk iässä ylitettiin jo 10kg! Mutta kyllä ruoka maittaakin hyvin, kunhan ei ole liian suuria kökköjä. Joko muut kesikset juo tavallista maitoa? Me on alettu maistelemaan, mutta ei olla kokonaan vielä siirrytty.
Apua! 1-v. juhlat lähestyvät. Jotenkin stressaa ajatella niiden järjestämistä.
Marialle siihen nukuttamiseen. Ei kai auta muu kuin yrittää opettaa lasta nukahtamaan itsekseen. vrt. unikoulu. Alussa tuntuu kauhealta, mutta lapsi oppii äkkiä. Onko Jyrillä unilelua tai riepua, joka toisi turvallisuudentunnetta? Meillä pimennysverhot auttoivat aamuheätyksiin; nyt nukutaan jopa seitsemään...
Aurinkoisia päiviä kaikille
Onnittelut Marialle!!! :D Ihanaa!!!
Mullakin oli vauvakuume tossa, kun meijän poika oli 5kk ja sitten se meni ohi.... mutta nyt se on taas nostanut päätään... apua!!! Viime yönä näin jo untakin, että sain pienen tytön!!!
Täällä jo kovasti odotellaan 1v. neuvolaa, kun viimeks ollaan tosiaan oltu neuvolas sillon ku oltiin 8kk... sillon oli pikku miehellä koko 75cm ja 10,8kg!! ...ja tosta ollaan kasvettu aikast lailla!!! 1v. tulee täyteen tossa 3.6. ...tarttis varmaan pikku hiljaa ruveta ajattelemaan noita synttärikemuja!! :)
Kovasti kävellään mopedin, tuolien ja kaiken mahdollisen kanssa... tuki on enää vaan sellanen psykologinen juttu, ei sitä oikeesti enää siihen kävelyyn tarvita. Ton on niin hyvin huomannu siin ku hän pitää vaik äitin sormesta kii ku kävelee etiäpäin!! Ja kiipeily on todella IN... joka paikkaan on ihan pakko kiivetä.. ja se sujuukin erittäin hyvin, kun jo päästään sohvalle, nojatuolille, sänkyyn, keittiön tuolille... melkeinpä kaikkialle!!! Onneks tuli sillon jo ihan pienenä opetettua, et kaikkialta tullaan alas peppu edellä!! :)
Nyt ollaan tosta pottailusta pidetty hieman lomaa, kun siitä tuli ongelma, enkä haluu pakottaa siihen ettei tule kammoa!! Se jo sujui niin hyvin enne tota ongelmaa.... joka päivä tuli monet pisut ja ainakin yhet kakit pottaan, mut sittte.... ?!?!?!
Sanojakin tulee... ja muutenkin on kova pälpättämään!! Nyt on villityksenä sellanen, et kaikkee osoitellaan sormella ja sanotaan sanotaan joko tätä tai beibe... on kyllä uskomattoman hauskan näköstä ja kuulosta!!!
Nyt meijän pikkumiehellä on menossa jo toinen lääkekuuri korvan takii... ei oo pahaa tulehdusta, mutta jotain pientä!! Ei kiva!!!
Nyt on ollut kivaa, ku kesä lähenee ja poitsu on ihan innoissaan hiekkalaatikoista, keinuista ja muista leikkipuisto härveleistä (äiti ainakin tietää missä saa kesän viettää... heh)!!!!!
Hyvää kevään jatkoa kaikille... ja pian sitten jo siirrytäänkin taapero puolelle.. :D ...niin se vauva-aika vaan meni!!!
ja ihan ensiksi onnittelut maria!! ihanaa masunkasvatusta!
kiva kun aloitit pinon ,pitkästä aikaa..itekkin oon käynyt täällä kurkkimassa mutta en oo vaan saanut aikaiseksi, hih, on niin kova homma...:O
meillä on edelleen väsynyt ja kiukkuinen poika joka ei syö!
maailman ihanin mutta kyllä koettelee hermoja kun itellä alkaa painaa 11kk univelat ja sitten vielä tämä raskausväsymys (niimpä, se siitä hehkeästä keskiraskaudesta, ei ole väsymys mihinkään hävinnyt!;))
illalla poikaa saa nukuttaa useamman tunnin, nukahtaa yleensä 20-21, yöllä heräilee useita kertoja ja päivä alkaa viideltä, välillä neljältä ja pari päivää sitte herättiin jopa kolmelta!! on väsynyt heti herätessään ja koko päivä yhtä kiukkua ja taistelua, päikkäreitä nukutaan kahdet, vaihtelevasti, puolesta tunnista puoleentoista tuntiin, ja päiväunillekkin saa nukuttaa joskus jopa puolitoista tuntia. X(
ja sitten poika ei syö, on ollut nyt tuon stömisen suhteen nirppis jo todella pitkään, kolmisen kuukautta, ruokaa saattaa mennä ihan pari lusikkaa päivässä, maitoa välillä hyvinkin , välillä ei sitäkään, leipää saa joskus menemään ja muuta sormin syötävää, mutta ei niistäkään massu täyty, ja sitten tietty energiaa ei riitä mihinkään. mutta eipä tuota lasta voi vökisinkään syöttää, kaikki ollaan kokeiltu.kaipa se jossain vaiheessa rupeaa syömään..
viellä ei ihan kävellä,tukia vasten kyllä kovaa vauhtia ja konttaamalla maailmannopeusvauhtia;) kaikki kiinnostaa ja mitään ei saisi kieltää, eli tahtoa kyllä löytyy ja sen kuulee;)
puhetta ei vielä ihan " aikuisten kiellellä" tule mutta omia ihania juttuja sitäkin enemmän, vähän jo yritetään jotain sanoa, esimerkiksi koiralle palloa heitettäessä sanotaan ppa, joka tarkoittaa palloa:)
ei kuitataan pään pyörityksellä.
meillä neuvola viimeksi ollut 8kk ja seuraavasta ei tietoa..varmaankin tuossa 1v iässä, joten mitoista ei varmaa tietoa, painoa luult. vähän yli 9kg ja pituutta noin 80cm, eli pitkä poika.
toinen mökkireissu olisi edessä viikon päästä ja ensimmäinen lentokoneela matkustus, saa nähdä miten pikkumies pärjäilee.
oikein ihanaa kevättä ja kesän odotusta!!
fiikuna ja poika kohta 11kk +mytty-masuvauva rv19
soiliina:me ollaan juotu parisen viikkoa tavallista maitoa..
mä kävin tääl turus citymarketis mut en löytänyt korvaläpällisiä hattuja laisinkaan..prismasta löysin yhden lippalakin jossa oli korvasuojat..mut sekin oli valkoinen mut ostin sen kuitenkin jottei tarvis koko kesää pipossa kulkea..tosin nyt ilma on viilennyt joten ei tuolla vielä näköjään kiire ole hellehattuihin siirtymises meinaan mut pidän silmät auki..eiköhän niitä jostain löydy..voipi olla että niitä on vasta tuloillaan kauppojen hyllyille mut kärsimättömänä niitä jo ettiskelen ;)
Aurinkoista aamupäivää teille kaikille! Lapsemme ovat ihanassa iässä, eikö totta? Nautitaan. Toivotaan vielä, että ilmat lämpiäisivät. Oli kiva lukea kuulumisianne.
Meidän tyttö on edelleen aika aktiivinen tapaus. Touhua ja tekemistä pitää olla koko ajan. Ulkona touhuileminen on erityisen kivaa. Hän on kävellyt tukea vasten jo puolivuotiaasta lähtien. Nyt työntää tuoleja, taaperokärryjä jne. juosten. Kaikista kivointa on, kun voi pitää äidin tai isän sormesta kiinni ja liikkua samaan tahtiin.
Nukkumisesta... Yöt menee mainiosti 10-12 tuntia. Ei pahemmin yöheräilyjä. Päikkärit ovat vähän " käymistilassa" . Välillä on vain yhdet noin tunnin päikkärit ja se on mielestäni liian vähän. Mutta kyllä ne tästä kohta asettuu.
Syömisestä... Raejuusto, kurkku yms. muut sormiruuat on herkkua. Muutkin maitotuotteet maistuu, tosin vasta makuannoksina. Mutta karkeammat liharuuat eivät ole oikein herkkua, mutta kovasti harjoitellaan.
Juttelusta... Tyttö on oppinut monia sanoja ja käyttääkin niitä. Hauskimmasta päästä on terrrrve! :)
Saas nähdä, milloin likka rupeaa luottamaan täysin omiin kykyihinsä kävelyn suhteen. Katsotaan. Sitä odotellessa.
t. Suvikukka ja tyttö (s. 25.6.2005)
PS. Onnittelut plussanneille! Täälläkin ollaan varovaisen onnellisia. Eilen plussattu. La 19.1.2007.
Onnittelut kaikille odottajille! Meillä aloitan taas syyskuussa työt, vaikka hiemanhan tuo vauvakuumetta pukkaa (mulle ihan uusi tunne, kun en aiemmin mitään vauvakuumeilua ole tuntenut)...Täällä on itkeskelty, kun olen täyttänyt päivähoitopapereita. On niin kaamean ristiriitaiset tunteet, kun on toisaalta mukava mennä takaisin töihin, mutta tuo poika on vielä NIIN pieni.
Meidän Onni kävelee muutaman askeleen yksinään. osaisi varmasti kävellä enemmänkin, muttei vielä ihan uskallus riitä. nyt on parina päivänä irrottanut molemmat kädet ja seisoo yksin. kohta varmaan mennään ja lujaa...
puhe on edelleen ihan jotain omaa kieltä. yhtään sanaa ei ole vielä sanottu, mutta ymmärrys pelaa vallan mainiosti. jopa sellaiset sanat kuin delfiini ja terassi jäivät ekalla kerralla mieleen :) täytyy olla hieman varovainen mitä puhuu pojan kuullen.
meillä kirjat ja autot on pop! ajattelin ennen poikaa, että kasvatus vaikuttaa paljon siihen millaisia leikkejä lapset leikkivät sukupuolesta riippumatta, mutta taisinpa olla väärässä tässäkin asiassa. onnilla on sekä nukkeja että autoja ja ainoastaan autoilla leikitään. työkoneita-kirjaa saa lukea 150 kertaa päivässä....
Minä ostin korvaläpällisen hatun prismasta, mutta meidän isopäiselle ehti jo 50 cm hattukin mennä pieneksi. valitettavasti sitten ei enää taida löytyä läpällisiä tai edes nauhallisia isommassa koossa :(
kesäisiä terkkuja koleasta ilmasta huolimatta!
T.supamama ja onni.
Mulla alkaa myös työt syyskuun alusta, eli kotiympyrät vaihtuu pojalla perhepäivähoitoon (jee saatiin paikka!) ja mulla konttoriympäristöön.
Ukkeli mennä viipottaa konttaamalla tuhatta ja sataa, ja seiniä vasten kävellään kovasti. Alkuviikosta seisoi ensimmäistä kertaa ilman tukea, mutta ensiaskeleita vielä odotellaan. Taaperokärry on nyt hankittu, että ehkä se vähän auttaa. Syöminen meillä on yhä edelleen välillä vaikeaa. Lakkoilua on ollut useampaankin kertaan ja neuvolassa käydään ylimääräisissä punnituksissa (2 viikkoa sitten mitat: 9,1 kg ja 75 cm, eikä painoa juuri ole tullut 10 kk-neuvolasta lisää....). Mitään sairauksia/allergioita ei kyllä ole todettu, ja hyväntuulinen poika on.
Yöunet on klo 20-7/8, kerran yleensä herätään klo 5-6, jolloin maitohuikka pullosta. Pitäisi yrittää siirtyä tosissaan siihen nokkamukiin... Päiväunia meilläkin vielä kahdet, muutamina päivinä ollut vain yhdet tunnin mittaiset, jotka kyllä aivan liian vähän.
Pukemis- ja pesuhommat alkaa olla aika työläitä, kun pojalla on tahtoa ja vääntövoimaa vartalossa hirveästi. Tavallista vaippaa on ihan mahdotonta saada päälle, mutta onneksi housuvaipat on keksitty ;)
Miten teidän muiden kylvyt/pesut sujuu? Vieläkö kylvette ammeessa vai oletteko siirtyneet suihkuun?
Hyvin täällä siis keskimäärin voidaan ja kesää innolla odotetaan. Terkkuja kaikille kesiksille!
Kiitos pinon aloittajalle ja Lämpimät Onnittelut Odottajille!
Meillä pikku mies on tarmoa täynnä, kuten näyttää olevan kesisten trendi. Itse olen vähän down, kun eilen leikattiin kaksi viisauden hammasta pois ja kylläpä pakottaa! Särkylääkkeitä olen vetänyt kohtuudella imetyksen takia. Lähinnä Panadolia ja väliin muutama Burana. Naama turvoksissa ja puhe ei suju. No huomenna helpottaa ja yritän verrata viime kesäiseen sektiohaavan kipuun, niin helpommalla päästään nyt. Silti ihan plääh olo.
Kuulumisia.
Kävelyä taaperokärryllä ja tukea vasten. Meidän poika varvastaa ihan kamalasti. Aina varpaillaan. Ollaan pidetty sandaaleja, mutta varvastaa niilläkin. Muilla samaa? Konttaus on kuitenkin pääasiallisin liikkumismuoto.
Päivisin yhdet päikkärit, jos ei herää superaikaisin ennen seitsemää. Vaunuissa nukkuessa on pitänyt kiiinnittää valjaisiin, muuten tullaan alas ja vauhdilla.
Ruokana menee koti-että purkkiruokaa. Sileää pitää olla, muuten sihtikurkku sylkee palat pois. Tänään annoin eka kerran maitoa puuron kanssa. Toivottavasti massu ei reagoi kielteisesti. Jogurttia ja piimää (asidofilus) ollaan maisteltu jo kuukauden päivät.
Imetän 3 kertaa vuorokaudessa. Iltamaito, aamuyöstä noin klo. 5-6 välillä ja päivällä päikkärienn jälkeen. Vähennän näitäkin kertoja, jos kiinnostus laskee. Hän kuitenkin juo varsin vähän muuten, vain pikku kulauksia vettä aterioiden yhteydessä.
Sanoista on yhä päristystä, kurlausta ja muuta vauvapuhetta. Selkein on äitiäitiäitiäiti-hokema, jonka kuulemiseen en varmaan ikinä väsy.
Päivähoitoonmeno on edessä elokuun puolivälistä. Niinkuin muutama jo totesi, se on niin ristiriitaisia tunteita herättävä asia. Olemme hakeneet paikkaa pph:lta. Minusta on mukava aloittaa työt. Kaipaan aikuisten seuraa ja olen mielestäni aktiivisempi, kun minulla on monta rautaa tulessa. Silti välillä arveluttaa, mutta päätös on tehty ja sen mukaan on elettävä. Varmaan aluksi kyynelsilmin vien pojan hoitoon. Kiva lukea,e että on muitakin syksyllä työnsä alottavia. Täällä kotikylälläni olen ainoa ensiäidit-ryhmästäni, joka lähtee töihin. Ja kommentit " en kyllä raaskisi laittaa lastani hoitoon" pahoittavat mieltä.
Nyt äitiä tarvitaan..tarvii mennä moi moi
t. Gorilla-maj ja poika (20.6)
Siis täällä moni jo odottaa (ONNEA) eikä kukaan muu ole töissä(kö)????. Mutta me aioitaan EHKÄ vasta 3-5 vuoden päästä suunnitella toista, vaikka kolmekymppisiä ollaankin. Nyt rakennetaan taloa ja äiti aloitti yrittäjänä jo maaliskuussa. Eli töitä on ollut ja tyttö hoidossa jo. Hyvin on menny, mutta kiirettä pitää kodin, työn ja perheen yhdistäminen. Nauttikaa nyt kotona olevat!!!!! tänäänkin tulin 20.30 kotiin, siinä vaan tyttö puurolle ja sylitysten kautta sänkyyn. Helatorstain jälkeen pidän vapaan ja ihanaa 4 pvää kotona!!!
No mekin käydään kiikussa ja hiekkalaatikolla.
Seisotaan ja liikutaa tukia vasten.
4 hammasta, hyvin maistuu ruoka ja itsekin jo lusikalla syödään. Maitoa sekoitettu tutteliin ja jogurttia jo välipalaksi syöty. Imetys jäi n 9kk paikkeilla pois, samoin yösyönnit. Paitsi helteillä (joita jo oli) ottaa vettä yöllä.
Nukkumaan 21. Herää pari kertaa tutia etsien ja ehkä seistenkin. Nukahtaa yleensä hyvin uudelleen. Joskus herää jo 06 ja itkee jos yrittää uudelleen nukuttaa. Mutta yleensä nukutaan pidempään ja pitääkin sit herätellä hoitoon joskus(se ei ole kivaa äidistä).
Päikkärit yhdet 2 tuntia ja jos aikaisin aamulla noustu niin toiset pienet iltapäivällä.
Vilkuttaa ja osottelee sormella. Sanoja:poppa.äiti, pallo. Ollut jo pitkään. Muuta ei irtoa. Ja pä-pä-pä sit loput onkin.. :)
Onnittelut plussanneille! Meillä kolmannen yritys alkaa tod.näk. syksyllä.
Meidän tyttö on kovin energinen tapaus. Kun vaippa tai vaatteet pitäisi vaihtaa, niin tyttö suunnilleen juoksee karkuun. Taaperokärry annettiin kaverille lainaksi, kun meillä ei sitä ole tarvittu pariin kuukauteen. Meillä siis opittiin kävelemään tuetta 9,5kk iässä. Kovasti tykkää leikkiä isosiskon kanssa. Palloa potkivat eteisessä ja ulkona. Hiekkalaatikolla on kiva touhuta. Keinuminen ei niin enää kiinnosta.
Ruokailut sujuvat hyvin. Tyttö syö pääasiassa kotiruokaa, välillä myös purkista. Sormin syödään. Lusikan olen nyt antanut omaan käteen ja sillä on kiva yrittää saalistaa ruokaa suuhun :) Yleensä minä laitan ruokaa lusikkaan ja tyttö laittaa hienosti lusikan suuhunsa. Aika harvoin ruoka tippuu matkalla. Ollaan menossa laivalle parin viikon päästä, niin tavallisen maidon maistelun aloitan vasta sen reissun jälkeen. Juustosta tyttö tykkää aivan mielettömästi. Sitä söisi vaikka kuinka paljon.
Yöt menevät hyvin. Molemmat tytöt nukahtavat 21-22 ja heräävät 8-9. Vanhempi nukkuu siis koko yön heräämättä, pienemmälle saa kerran laittaa tutin suuhun. Ihanaa, kun saa itsekin nukkua! Nuorempi sairasti vauvarokon heti vapun jälkeen, joten silloin nukkui meidän välissä, mutta muuten nukkuu pinnasängyssä.
Tuttipullo meillä on käytössä vain aamulla ja illalla. Muuten juodaan nokkamukista. Kohta voisi varmaan tuttipullon jättää kokonaan pois.
Synttäreitä olen jo miettinyt. Tyttöjen synttärit ovat lähekkäin (18.6. ja 28.6.) ja olen miettinyt pidänkö yhteiset vai erilliset juhlat. Olen päätynyt erillisiin juhliin. Molemmat saavat sen oman juhlapäivänsä. Esikoinen täyttää jo kuitenkin 3v joten ymmärtää synttäreistä paljon. Omat synttärini tulevat vielä tuohon tyttöjen synttäreiden väliin, mutta niitä ei juhlita. Vasta pyöreitä vuosia juhlitaan...
Kesäkuuta odotellen
PikkuMyy ja tytöt (18.6.05 ja 28.6.03)
Tyttö osaa sanoa yhden sanan: ei. Ja se tuleekin usein... :) Hiekkalaatikosta piti nostaa tyttö pois, niin hän huusi eieieieieiei :)
Ja hoitovapaalla olen. Työelämään ei ole kiirettä.
Lämpimät onnittelut Marjalle plussasta:)
Täällä vielä imetetään ja öisinkin syö vielä tissiä. Olen kyllä vahvasti päättänyt siis jo useaan kertaan että kohta loppuu.... No kai se kohta sitten toteutetaan:) Mulla ei ole viel edes menkat alkaneet eikä kakkosesta ole ollut puhetta muuta kuin siihen malliin et toinen joskus kaveriksi haluttais. Miä lähen syyskuun alussa takas töihin ja on ollut suhteellisen vaati tää vauva-aika joten annan itseni ihan rauhassa levätä ja nautin tytön seurasta. Toinen vois tulla joskus kun tyttö on 2-3 v. Sais olla rauhassa vauva ja sit osais jo ite syyä, pukee jaei olis kahta vaippapöksyy:)
Eilen tuli pissit pottaan ja tänään teki kakat. Olen muutaman kerran istuttanut neidin potalle ja tulosta saatiin vaikka ei sit tule joka kerta. En ota ressii, kunhan totutellaan. Pihalla tykätään kiikkua ja kontata. Kaikki mikä eteen tulee menee myös suuhun:( Iskä teki hiekkalaatikon joten koht päästään sinne leikkimään:)
Meillä kävellää tukia pitkin ja puhutaan oikeita sanoja ihan kivasti jo mm äiti, anna, joo, nam, hei! Omaa juttuu tulee lisäksi. Istumaan oppi hetki sitten ja nyt pitäis oppii laskeutumaan kun kerta nousee joka paikkaan. Hyvin on siis kehittynyt vaikka 5vko:a ennakkoon tulikin.
HB-arvot meil on olleet vähän hajallaan, mut rautalisän avulla tasaantuivat. Nla olis kesäkuun alussa 10kk tark oli tyttö 68cm ja 7700g eli pien ja siro likka:)
Kesän odotusta kaikille kesiksille.
pitääkö tässä kohta aloittaa jo pino tuolla taapero puolella, vai mikä se tän vauva-palstanjälkeen tuleekaan???Ei ole muilla sivuilla tarvinnut käydäkään.
Ja mailiin sit 1vee synttärikuvia, vai mitä kesikset05???
Kiitokset pinon aloittajalle!! Onnea hurjasti masun kasvattelijoille!!
Ihanaa lukea muiden kesäkuisten kuulumisia. Helpottaa tietää, että muidenkin vauvoilla karkeat ruuat tökkii tai että muitakin ahdistaa töihin paluu. En olekaan ainoa!
Meidän neidin kuulumisia:
Eka mittoja: 10 kk:n iässä pituus 70,7 cm ja paino 8880 g. 1-vuotis-neuvola on sitten kesäkuun lopussa, kun ollaan ihan viimeisiä kesäkuisia.
Syöminen: Hienot soseet menee, niin itse tehdyt kuin kaupankin (5-6kk). Karkeampaakin olen tarjonnut, mut niille ei suu aukea. Kaupan 8 kk soseet olen hienontanut vielä sauvasekoittimella ja sitten maistuu vähän paremmin. Sormiruoan päälle neiti ei tajua, muussaa vaan ruokaa sormissaan. :) Toisinaan tuntuu, et neiti syö hurjan pieniä määriä (pieni purkillinen liha-kasvissosetta 2 x/pv, aamu-+iltapuuro yht. n. 2 dl, ja yks hedelmäsosepurkki) mutta kai tuo syö sen minkä tarvii. Enempää ei ota vaik kuinka tarjois. Tuttelia menee sellanen 5-7 dl/vrk.
Nukkuminen: Yöunille nukahtaa isän tai äidin syliin keinutuoliin juotuaan maitoa. Yöunille käydään klo 20-21 ja aamu alkaa klo 7.30-8. Se väli nukutaan, joskus voi olla tutti kadoksissa tai on poikittain sängyssä, eikä pääse kääntymään ja itkee, mut nukahtaa kyl uudelleen. Päiväunet nukutaan ulkona 2½-3 tuntia, jos nukkuu sisällä jää 1½ tunnin mittaisiks.
Liikkuminen: Kontaten mennään ja kovaa. Polvien varaan nousee ja kävelee mielellään kun kävelyttää.
Leikit & muut touhut: Ulkona tykkää hiekkalaatikolla olosta ja keinumisesta. Rattaissa istuen on mukava katsella ohi meneviä autoja yms. Kylpeminen on aivan ihanaa! Omat lelut ei niinkään kiinnosta, mut kaikki kännykät, kaukosäätimet, lehdet, sähköjohdot, kengät yms. kiinnostaa. Omista leluista mukavin on Tupperwaren palapallo ja siitä etenkin ne palat. :)
Mitäs muuta? Itse olen työhön palaamassa ensi viikolla. Tyttö jää aluksi isän kans kotiin ja jos/kun isä saa töitä, niin sitten perhepäivähoitoon. Musta on ihan kiva mennä töihin. Ja taloudellisista syistä on pakkokin. Mut mielen vetää kyl matalaks just nuo kommentit, et " noin pieni ja hoitoon laitat" . Uutta vauvakuumettakin pukkaa ja ehkä jo syksyllä aloitellaan kakkosen yritystä. ;)
Mukavaa kesää kaikille!
T. Sanjuska
Onnea Maria!!
Ja tietty muillekin odottajille onnittelut!
Mä oon ollut tällä puolen todella laiska kirjoittelija :(
Meidän neiti kävelee, toisinaan kyllä konttaakin. Sanoja ei ole tullut, muutakun kerran äittä :)
Hampaita on neljä ja ruuista niin kaikenlaista jo maistellaan ja osaa kyllä tulla heti kerjäämään ku ite jotain yrittää syödä ;)
Eipä tänne sit kummempia, masua kasvatellaan ja 17:sta viikko jo alkaa! Hui kun menee aika nopsaan..
Tuuli
Terve vaan piiitkästä aikaa!
Onnittelut kaikille raskautetuille! Vauvakuume vaivaa täälläkin, mutta taitaa lapsiluku olla täysi. Kolmas " riskiraskaus" ei enää oikein houkuta... Yritän tässä itselleni toitottaa, että pitää olla tyytyväinen ja onnellinen siihen mitä on saanut eikä aina haluta lisää...
Meillä synttärit lähestyvät uhkaavasti (1.6). Käsittämätöntä miten aika kuluu näin nopeasti. Kohta kuulkaa juhlitaan rippijuhlia :)
Pikkumies on vauhtia täynnä. Tukea pitkin kävellään ja muutama askel otettu ilman tukea. Seisominen ilman tukea sujuu hyvin. Taaperokärryllä päästellään huippunopeuksia. Meillä kärry on ulkona, joten tilaa riittää päästellä. Ulkoilu on pop. Hiekkalaatikolla viihdytään erittäin hyvin. Lapioa käytellään vaihtelevalla menestyksellä ja ämpäriinkin saadaan joskus jotain. Keinuminen on hauskaa. Hiekka ja kivetkään eivät enää kiinnosta syömämielessä.
Sisällä ajellaan autoilla ympäri taloa ja päristellään. Kirjat ovat rakkaita ja muuten niin vauhdikas veikko jaksaa hyvin keskittyä kirjoihin.
Imetys on loppunut viikko sitten! Ensin vähennettiin niin, että yksi imetys oli päivässä ja sitten eräänä aamuna pikkumies ei enää halunnutkaan tissitellä. Se loppui sitten siihen. Mitään raivoamisia tms. ei olla koettu. Nokkamuksista juodaan (tuttipullo ei ole kelvannut koskaan) ja tavallista maitoa ollaan vähän kokeiltu. Raejuusto on herkkua samoin jugurtti ja viili. Karkeampi ruoka menee ihan hyvin, mutta muuten syöminen on välillä aika temppuamista. Pääasiassa syö ihan hyvin.
Yöt ovat rauhoittuneet. Onneksi! Untenmailla ollaan klo 20 ja herätään klo 6. Kahdet päikkärit nukutaan vielä, yhdet aamupäivällä (2h) ja toiset iltapäivällä (1-1½h). Saa nähdä koska siirrytään yksiin uniin.
Oikein aurinkoisia päiviä kaikille kesänlapsille ja vanhemmille!!!
T: Sukkahukka
Hyvää kesää vaan kaikille! :)
Meillä on alkanut tautikierre päikkärin aloituksen johdosta. Nyt pojalla on kamala ripuli ja flunssa. Lääkärille ollaan tänään menossa...
Meillä kävellään kovaa vauhtia taaperokärrin kanssa ja sohvan reunaa kulutetaan... Seisota ei vielä ilman tukea kuin sekunti-pari. 1-vuotissynttäreihin on vielä jokunen viikko aikaa, joten jospa sitä lähdettäis kävelemäänkin itsekseen ennen sitä. Pottailu on kivaa ja päivittäin sinne tulee tulosta. Muutamana päivänä on vaippakin ollut jopa kiva, kun kaikki " tavara" on osunut pottaan. Pottaa kun pojalle näyttää, niin alkaa vaan kikatus kuulua.
Hampaita kovasti odoteltiin ja nyt niitä on sitten tullut puolessatoista kuukaudessa 5kpl - 3 alas ja 2 ylös. Niillä onkin kiva purra kaikkea ja varsinkin äiti taitaa olla suosikkipurulelu.
Ruuat maistuu hyvin, maitotuotteita ollaan jonkin verran kokeiltu, mutta ei vielä paljoa. Leipä maistuu hyvin, kunhan joku viitsii sitä mättää suuhun.
Taidamme lähteä suuntaamaan lääkärille päin...
pipsa ja poitsu
ja heti alkuun marialle ONNITTELUT plussasta =)
meillä yritys ollut päällä tammikuusta alkaen muttei tärppää ilman apuja joten hoidot on alkamassa elokuussa, joten siinähän kesä menee mukavasti ootellessa =)
meillä yöunet parani kun siirryttiin pois pojan huoneesta..meillä kaikki vähän herkkäunisia..nyt kun poskihampaita ja kulmahampaita on tulossa yhtäaikaa 4kpl on unet hieman levottomia mutta suhteellisen hyvin unet kuitenkin menee supon avustuksella.(välillä herätään vain kerran välillä parin tunnin välein)
meillä poika nousee joka paikkaan seisomaan ja sivuttain yritetään sohvan reunasta toiseen mennä. pääasiassa liikutaan ryömien!!!nyt toki parin päivän aikana pari konttaus askeltakin ollaan otettu mutta aikas huteraa on meno.ekat kengätkin tuli ostettu tepsun ensiaskelsandaalit..hintavat oli mutta kengissä en hinnasta tingi, ne täytyy olla hyvät ja tukevat.
turvaistuin täytyisi käydä viikonloppuna ostamassa, alkaa tuo turvakaukalo poikaa jo ahdistamaan.
onko kellään vinkkejä mistä löytyisi korvaläpällisiä leuan alle sidottavia kesähattuja (turussa)???kovin on kortilla..pitää varmaan itse väsätä moinen ku ei muuten löydy..
1-v neuvola on 5.6 ja jännityksellä ootellaan jokos 9kg raja menee rikki..valokuvauskin tuli tilattua ja sinne pitäs keksiä jotain mukavaa päällepantavaa pojalle...jotain ei niin kovin arkista vaatetta kuitenkin...