Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaatte kulut seurusteluaikana?

Vierailija
01.02.2019 |

Oon nyt seurustellut kaks vuotta ja ennen tää ei oo ollut ongelma, mutta nyt oikeesti rahat on tosi tiukilla tän vuoden.
En oo enää mikään teini, vaan 40+ ja toisella kierroksella. Ollaan aina mun luona miesystävän kanssa viikonloput. Mies tuo mukanaan aina jotain syötävää/juotavaa ja maksaa joskus kauppalaskun, mutta suurimmaks osaks syödään mun ostamia ruokia. Kerran oon sanonut asiasta, että en aina jaksa miettiä vkl ruokia valmiiks jääkaappiin. Vähän aikaa mies toi välillä ihan ruokaakin, mutta taas ollaan palattu vanhaan.

Oon liiankin kiltti ihminen tämmöisissä asioissa. Mun mielestä on äärimmäisen noloa pyytää esim pientä osaa vesilaskusta tai ruuista.
Mies tietää, että yritän kitkutella todella pienellä rahalla tämän vuoden. Mulla on vielä kaksi lasta kotona ja heidän hyvinvoinnista en halua tinkiä. Mikä siis neuvoksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kirjoitat, että mies tuo aina mukanaan syötävää ja juotavaa. Menee hänellä varmaan rahaa siihen luoksesi tulemiseenkin. Ehkä sinun pitää lopettaa luoksesi kutsuminen.

Vierailija
2/7 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon liiankin kiltti ihminen tämmöisissä asioissa. Mun mielestä on äärimmäisen noloa pyytää esim pientä osaa vesilaskusta tai ruuista.

Vastasit itse kysymykseesi: olet kynnysmatto. Mies ei piittaa pätkääkään, ja sinä nössötät ja nöyrryt. Kasvata selkäranka ja keskustele asiasta suoraan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun käytiin aina yhdessä ostamassa viikonlopun ruoat ja maksettiin ne vuorotellen, joskus 3-4 vuoden seurustelun jälkeen perustettiin yhteinen tili, jolle laitettiin saman verran rahaa ja josta maksettiin yhteiset ostokset. Vietimme enemmän aikaa miehen luona, joten tottakai häneltä kului vessapaperia, pesuaineita yms enemmän, mutta toisaalta minulta meni rahaa matkustamiseen.

Vierailija
4/7 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat kunnes se on paikalla ja menette yhdessä kauppaan ja jaatte laskun. Voit myös mennä hänen luokseen ja viedä jotain mukanasi. Tai sanot suoraan että sinulla ei ole varaa maksaa hänen syömisiään vaan tarvitset siihen hänen rahallista osallistumistaan, sama pätee vesilaskuun.

Vierailija
5/7 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin se vesilasku nyt ihan mahdottomasti kasvaa jos mies on sinun luonasi viikonloput? Jos mies ottaa tunnin suihkuja niin pyydä suoraan vaikka 20e vesilaskua varten.

Ja sano taas suoraan että miehen pitää tuoda enemmän ruokaa tullessaan tai käytte yhdessä kaupassa ostamassa lisää ruokaa ja mies maksaa jos haluaa syödä enemmän/parempaa. 

Suhde onnistuu vain jos osaa puhua!

Vierailija
6/7 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis 40+ aikuinen nainen ja et kehtaa puhua suoraan miehelle jonka kanssa seurustelet!

Kehtaat kyllä riisua alasti ja panna mutta puhuminen vaan on noloa. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
7/7 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me oikein olla keskusteltu kulujen jakamisesta. Asutaan erillään mutta ollaan kuitenkin oikeastaan kaikki aika yhdessä, kuljetaan vaan kahden kämpän väliä kun asutaan tosi lähekkäin jo valmiiksi. Molemmat maksaa omat laskunsa mutta ruokia ostetaan vuorotellen tai sen mukaan että kummalla on rahaa enemmän tilillä. Tällä hetkellä mies maksaa enemmän johtuen työtilanteista. Jos jommalla kummalla on rahat vähissä niin silloin lainataan toisillemme.