Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi piikittelee koko ajan talomme omistajuudesta :(

Vierailija
16.05.2006 |

Asumme mieheni nimissä olevassa talossa (mies on ostanut talon ennen tapaamista).. Emme ole vielä naimisissa mutta tarkoituksena on että minulle tulee avio-oikeus taloon kun kerran sitä yhdessä maksamme. Olen ajatellut että se riittää ja onhan se kuitenkin perheen yhteinen koti sama kenen nimissä se on.

Ongelmaksi on tullut anopin ja appiukon jatkuva piikittely kuinka talo on VAIN mieheni. Äitienpäivänäkin kun oltiin käymässä anoppi kysyi mieheltäni " oletko jo suunnitellut minkä väriseksi talosi maalaat?" , appi puolestaan jotain asiaa selittäessään sanoi " se raja kulkee siitä SUN talon nurkalta" sinä, sinä, sinä ja sinun talo.. Minuun ei koko aikana edes vilkaista kun puhuttiin jotain taloon liittyvää..

Että ottaa päähän, miten tässä voi mitään kotina pitää, kun toiset koko ajan vihjailee siitä kuin minä olen vain " kylässä" mieheni talossa.. vaikka osallistun yhtälailla asumiskuluihin jne :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain hänen. Minunkin anoppi puhuu mieheni autosta, vaikka se on iman muuta yhteinen ja minä sillä jopa enemmän ajan. Mutta autothan ovat miesten ja pyykkikoneet taas naisten...

Vierailija
22/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epämiellyttävä tilanne, ja todella epämiellyttävät appivanhemmat. Ihan taatusti vittuilevat sulle, vaikka miehesi muuta väittää. Mä tunnen tuon ihmistyypin (siis ne appivanhemmat), ovat tietysti vielä kaiken lisäksi pohjalaisia? Siellä suunnalla osataan hienosti toi " sivuunvittuilu" eli ei sanota sulle suoraan, vaan just tollai kierrellen... :(

Sinuna hoitaisin miehesi äkkiä naimisiin kanssani, ja omistusoikeuden taloon. JA pitäsin huolen siitä, että appivanhemmat muistavat sen joka hetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no helvetti ONPA TÖRKEÄÄ.

pistäisin miehen sanomaan asiasta heille. ei ole reilua että olet maksumiehenä ja varmasti maksat myös juoksevia kuluja ja mies paperilla omistajana. puhu vaan reteesti appiukolle ja anopille MIEDÄN TALOSTA.

meillä mies maksama auto ja miehen nimissä asunto....mutta miehen vanhemmat suhtautuvat kyllä kivasti ja pitävät niitä miedän yhteisinä. minä vielä opiskelen, mutta kun valmistun tulen tienaamaan kolminkertaisesti mieheen nähden, joten eipä taida heillä olla paljon nokan koputtamista...

Vierailija
24/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille sanoista! Ehkä vähän ylireagoinkin, mutta kyllä mä ihan satavarma oon että tää on nimenomaan piikittelyä eikä vahingossa sanottua, koska taas esim. miehen veljen ja hänen vaimonsa talosta puhutaan että " silloin kun NE osti talon" jne..

En oikein tiedä että olisinko vaan hiljaa vai seuraavalla kerralla kun tulee tuollainen " Minkä väriseksi talosi maalaat" kysymys vastaisin ennenkuin mies ehtii että " en ole vielä suunnitellut minkä väriseksi me talo maalattais"

Ap

Vierailija
25/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesee ikkunansa jne Sähän voit vapaamatkustajana vaan maata sohvalla. Kysy vielä anopilta et jos poika ei ehdi kaikkee OMASSA talossaan tekemään niin tuleeko äiti auttamaan? Kun sullahan ei ole mitään tekoo asian kans.

Vois ehkä mennä jakeluun. Tai sit ei...

Vierailija
26/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suku oli aika tavalla tuollaista ennen kuin mentiin naimisiin. Eivät ottaneet mua vakavasti mutta suhtautuminen parani naimisiinmenomme jälkeen. Vanhemmalle polvelle naimisiinmeno on tärkeämpää kuin voisi nykyaikana kuvitellakaan.

Vierailija
27/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten hyvin olen oppinut tunnistamaan tuon piikittelyn, varsinkin taloasioissa. Pohjanmaalla nuo omistusasiat (talo/metsä/ym) tuntuu olevan tosi tärkeitä. Luojan kiitos, me perheenä asutaan täällä paljon etäämmällä. JA omistetaan talomme yhdessä aviomieheni kanssa.

Huh... Pistä miehesi ensin ruotuun, ja sitten appivanhemmille luu kurkkuun.

Vierailija
28/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olkeasti olla ihan sairaan törkeitä! Inhottavia!! Yhteinen koti se on, vaikka sen mies olisikin ostanut. Yhdessä siitä kuitenkin huolta pidetään ja sitä maksetaan kuluja ym.

Vaikea on varmasti miehelle puhua hänen vamhemmistaan, mutta kannattaa yrittää!

Tsemppiä sulle!!!

Vierailija
29/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainaki näin saan (omat) sukulaiset hiljaseks ja ovat kans pohjanmaalta.

Vierailija
30/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysää vähän pipoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi