Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisestä, jolla ei rahkeet riitä edes ammattikorkeakouluun?

Vierailija
31.01.2019 |

Kaveri hakenut AMK-insinööriksi jo 4 vuotta putkeen. Ei usko kun sanon ettei kaikilla riitä rahkeet. Sanoo vaan että on unelma ala jonne haluaa joskus jokatapauksessa. Miten saan tälle taottua järkeä päähän?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No AMK:hon kyllä pääsee, jos vaan jaksaa hiukan lukea pääsykokeisiin. En usko, että normaalikyvyillä ja järjellä varustettu ihminen ei sinne pääsisi halutessaan. Sanot kaverille, että oot valmis tsemppaamaan ja olemaan tukena kun valmistautuu pääsykokeisiin.

Mut osa ihmisistä on vaan sellaisia haihattelijoita, et unelmia on, mut niiden eteen ei olla kuitenkaan valmiita tekemään työtä. Enkä nyt yleistä, että aina unelmat voi saavuttaa, mutta jos unelma on AMK-insinööri niin se on kyllä Suomessa kenen vaan saavutettavissa.

Miten selität sen että sadoista hakijoista ei sitten kaikki halukkaat pääse vaikka varmasti hyvin pääsykokeeseen valmistautuneita on useampi kuin pari kymmentä? Ei sinne noin vaan kuka tahansa pääse. X määrä otetaan sisään ja loput jää nuolemaan näppejään.

Naurettava väite, jos olet akateeminen niin ihmettelen kyllä kapeakatseisuutesi määrää.

Tämä. Jos sisäänpääsyprosentti on esim. 8-10% ja 220 hakijasta otetaan sisälle 25,ei sinne niin vaan kävellä.

Vierailija
22/32 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pask* ketju vaihteeksi taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri hakenut AMK-insinööriksi jo 4 vuotta putkeen. Ei usko kun sanon ettei kaikilla riitä rahkeet. Sanoo vaan että on unelma ala jonne haluaa joskus jokatapauksessa. Miten saan tälle taottua järkeä päähän?

Sinähän olet tosi reilu kaveri kun käytät oikein aikaa ja vaivaa ja pyydät vielä apuakin siihen, kuinka latistaa ja nujertaa toisen unelma ja haave. - Saatko tästä tosien vähättelystä ja halveksemisesta, jotain isompiakin kiksejä ja nautintoa (?) 

Onneksi et ole minun kaverini. 

Opiskelen itse yliopistossa minne pääsin ensimmäisellä KIRKKAASTI SISÄÄN. Joten mulle ei auota päätä onko selvä?

Ap

Avauksesi otsikosta aattelin sinun tarkoittavan itseäsi, mutta aika pian selvisi, että tulin yliarvioineeksi roimasti kykysi olla yhtään mitään...    Mikä lienee selvää on, etttä ilm. idiotismi ei ole estänyt pääsemästä yliopistoon. Valitettavasti. 

Vierailija
24/32 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/32 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/32 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisiä, joiden rahkeet riittäisivät vaikka mihin.

Yksinkertaisesti heitä ei kiinnosta käydä koulua.

Vierailija
27/32 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

P. S. Ymmärrän heitä, koska inhosin koulua. Luin kuitenkin ihan hyvän ammatin itselleni.

Vierailija
28/32 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän olet tosi reilu kaveri kun käytät oikein aikaa ja vaivaa ja pyydät vielä apuakin siihen, kuinka latistaa ja nujertaa toisen unelma ja haave. - Saatko tästä tosien vähättelystä ja halveksemisesta, jotain isompiakin kiksejä ja nautintoa (?) 

Onneksi et ole minun kaverini. 

Opiskelen itse yliopistossa minne pääsin ensimmäisellä KIRKKAASTI SISÄÄN. Joten mulle ei auota päätä onko selvä?

Ap

Sinä et pääse edes kotiovesta ulos, saati sitten SISÄÄN. Joko suostut syömään lääkkeesi.

Vierailija
29/32 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstan taso noussut kun ap ei ole saanut kannustavia kommentteja? Yleensähän täällä amk-haukuntaketjut paisuu aivan järisyttäviksi.

Vierailija
30/32 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvota ihmisiä koulutuksen perusteella.

Olen käynyt ammattikoulun, lukion, ammattikorkeakoulun ja todella arvostetun yliopiston.

Yliopisto oli paljon turhaa... oma vika, johtui alavalinnasta. 

Työelämä opettaa oman kokemuksen mukaan hyppäsi sinne miltä koulutustasolta tahansa. Toki olen oppinut monessa mukana olleena katsomaan melko laajasti vastaan tulevia erilaisia pulmia.

Työpaikoissa on monenlaisia tehtäviä. jotkut tykkäävät helpoista rutiinitöistä ja toiset jostain muusta.

Samapa tuo. Pääasia, että jokaiselle on oma paikkansa ja arvostetaan toinen toistemme työpanosta.

Vierailija
31/32 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo... En mäkään pääsisi opiskelemaan insinööriksi ellen menisi takaisin lukioon mutta olen kyllä päässyt röntgenhoitaja linjalle Metropoliaan jonne on joinakin vuosina ollut vaikeampi päästä kuin inssi linjalle. Tänä keväänä haen opiskelemaan liiketaloutta ja olen melko varma että tulen pääsemään kun sen tason matematiikassa pärjään. Aivan niin kuin voisin varmaan päästä opiskelemaan vaikkapa kotitalousopettajaksi yliopistoon mutta en lääkikseen koska en edelleenkään haltsaa lukion pitkän matikan juttuja. Et kai sä ap väitä että sä pääsisit opiskelemaan ihan mitä vaan? Esim. kotitalousopettajaksi jos haluaa niin on käytännön osa pääsykokeessa ja siinä pitää osata olla täydellinen emäntä joka saa 10 minuutissa keitettyä kahvit, katettua pöydän, siivottua jne. Tehtävälista on niin pitkä että suurin osa ei saa tehtyä olennaisia asioita loppuun vaan keskittyvät epäolennaiseen. Eli hyvin erilainen kuin lääkiksen pääsykoe.

Vierailija
32/32 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en päässyt yliopistoon, mutta nyt teen avoimessa kursseja ja saan koko ajan hyviä arvosanoja. Osa kursseista on ihan samoja kuin nuorilla ja tehdään nuorten kanssa yhdessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän