Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava päivittää kaiken facebookkiin.

Vierailija
31.01.2019 |

Laittaa joka päivä monta päivitystä. Video siitä kun lapsi kiukuttelee. Kuva siitä kun lapsi syö. Päivittää että minkä elokuvan on katsonut illalla. Laittaa kuvan ruuasta uunissa.

Te jotka olette tälläisiä ihmisiä, miksi teette näin? Teillä on toki siihen oikeus, mutta miksi? Miksi ajattelette olevanne niin mielenkiintoisia ihmisiä että Fb-kavereitanne varmasti kiinnostaa lapsesi jokapäiväiset tekemiset, tai se että mitä teillä on ruokana? Haluaisin vain jotenkin ymmärtää.

Onko muilla tälläsiä tuttavia joille facebook on kuin päiväkirja?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se että kertoo joka asian, lienee normaalin rajoissa. Mutta entäpä minun tuttuni joka raportoi ne kaikki kolmesta seitsemään kertaan.

Enkä liioittele. Hän kertoo usein ”lenkille”, kolmen minuutin päästä selfie ”reippailua” ja vielä viiden minuutin sisään uusi ”raitista ulkoilmaa”.

Älä edes kysy montako päivitystä tulee jos hän on vaikka laivalla tai ihan viikon etelänlomalla!

Vierailija
2/13 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös tuttava, joka kirjoittaa ja välillä kuvaakin kaiken Facebookiin. Hän myös kiittää toisten tekemistä pikkuasioista Facebookissa, vaikka voisi sanoa asiat suoraan häntä auttaneille ihmisille. Miksi tehdä kaikesta julkista? Lisäksi hän esittää Facebookissa ylipositiivista ja -kiitollista ihmistä. Fillikseksi hän valitsee useimmiten "hurmioitunut". Elämä on Facebookin mukaan kaikin puolin överiä. Oikeassa elämässä hänen elämänsä ei ole Facebookissa esittämäänsä kiiltokuvaa.

Kyseinen henkilö oli joskus hyvä ystäväni. Nykyään tuntuu, etten tunne häntä enää. Emme ole juurikaan tekemisissä. Hänellä on oma "fanilaumansa" Facebookissa, johon uppoaa tämä esitys, koska he eivät tunne häntä kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäköön rauhassa facebookiinsa, mutta kun yli 40-vuotias "kaveri" laittaa mulle whatsappiin itsestään kuvia lenkillä jne niin mulla tuli mitta täyteen. Poistin sovelluksen luuristani. En halua tuollaista turhaa täytettä puhelimeeni, olisi mukava kun whatsappi pysyisi "asiallisena" eli ihan asian perästä tulisi viestejä, ei tuollaista turhaa täytettä. Tekstareilla noita selfietä ei tule, hyvä niin. Eihän se yksi selfien lähettäjä vielä koko puhelinta tuki, mutta jos sen lisäksi kuulut joihinkin ryhmiin ja sielläkin asiaviestien sekaan pitää nakata selfie, niin seulo sieltä seasta sitten se varsinainen asia. Aikuiset ihmiset???

Vierailija
4/13 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä ja anna toisten elää.

Vierailija
5/13 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, mietin tätä erään kohdalla. Jatkuva päivitysten virta aamusta iltaan. Siis muutama per päivä olisi ok ja kuvatkin usein kivoja mutta kun se kaksikymmentä per päivä ja ties mistä "kynttilänjalasta" otettu. Sitten kiukuttelua jos ihmiset ei peukuta. Peukutin minkä kerkesin ja jaksaoin. Henkilö on yltiöpositiivinen ja mihinkään ei saa sanoa negatiivisesti mitään. En enää pysynyt kärryillä oikein koko touhussa joten goodbye.

Vierailija
6/13 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäköön rauhassa facebookiinsa, mutta kun yli 40-vuotias "kaveri" laittaa mulle whatsappiin itsestään kuvia lenkillä jne niin mulla tuli mitta täyteen. Poistin sovelluksen luuristani. En halua tuollaista turhaa täytettä puhelimeeni, olisi mukava kun whatsappi pysyisi "asiallisena" eli ihan asian perästä tulisi viestejä, ei tuollaista turhaa täytettä. Tekstareilla noita selfietä ei tule, hyvä niin. Eihän se yksi selfien lähettäjä vielä koko puhelinta tuki, mutta jos sen lisäksi kuulut joihinkin ryhmiin ja sielläkin asiaviestien sekaan pitää nakata selfie, niin seulo sieltä seasta sitten se varsinainen asia. Aikuiset ihmiset???

Tekstareita myös yksi hlö on ajatellut fb:na, tyyliin naamakuvaa pukannut ja...

No minä onnistuin jotenkin sanomaan, että on se noloa kun aikuiset ihmiset sitä selfietään pukkaavat. Niin lopetti.

No, onneksi ei ole belfietä pukannut tältä kaunottarelta, 55+

Vierailija
7/13 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaa joka päivä monta päivitystä. Video siitä kun lapsi kiukuttelee. Kuva siitä kun lapsi syö. Päivittää että minkä elokuvan on katsonut illalla. Laittaa kuvan ruuasta uunissa.

Te jotka olette tälläisiä ihmisiä, miksi teette näin? Teillä on toki siihen oikeus, mutta miksi? Miksi ajattelette olevanne niin mielenkiintoisia ihmisiä että Fb-kavereitanne varmasti kiinnostaa lapsesi jokapäiväiset tekemiset, tai se että mitä teillä on ruokana? Haluaisin vain jotenkin ymmärtää.

Päivitätkö sinä mitään?

Käytkö usein Facebookissa?

Joillekin oma fb seinä on kuin päiväkirja. Sitä voi selata jälkeenpäin, että mitä tuli tehtyä kaikki vuodet. Moni ei voi...

Vierailija
8/13 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset himopäivittäjät oli se syy, miksi lähdin facebookista. Itse päivitin harvoin, koska en kokenut omaa elämääni niin kiinnostavaksi. Enkä myöskään ole kiinnostunut kenenkään elämästä niin paljon.

Toinen luku on ne ihmiset, joiden elämä on täydellistä sosiaalisessa mediassa. Yksi läheinen kaveri oli niin halihali-pusipusi miehensä kanssa, vaikka todellisuudessa kävivät keskustelua siitä erotako vai jatkaako vielä yhdessä.

Vierailija
9/13 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se että kertoo joka asian, lienee normaalin rajoissa. Mutta entäpä minun tuttuni joka raportoi ne kaikki kolmesta seitsemään kertaan.

Enkä liioittele. Hän kertoo usein ”lenkille”, kolmen minuutin päästä selfie ”reippailua” ja vielä viiden minuutin sisään uusi ”raitista ulkoilmaa”.

Älä edes kysy montako päivitystä tulee jos hän on vaikka laivalla tai ihan viikon etelänlomalla!

Mulla on samanlainen kaveri. Se päivitysvirta on jotain käsittämätöntä. Päivittää myös kauppareissun kun ottaa hyllystä tavaraa kärryyn. Sit kirjottaa just jotain, aah ihana ilta tiedossa... Noita tulee jatkuvasti. Yleensä sen päivä alkaa näillä sanoilla. HYVÄÄ HUOMENTA FACEBOOK..

Se myös hermostuu jos kukaan ei ole tykänny tai kommentoinu sen juttuja. Se alkaa puhelee yksin siellä sen omiin päivityksiin... Eiks ketään kiinnosta?? eiks ketään ole huomannu, tota jatkuu pari tuntia ja jos edelleenkään kukaan ei ole johonkin sanonut yhtään mitään, niin se laittaa jonkun seinälle viestin. Olenko tehnyt jotain pahaa sulle ja itku emojii perään.

Sillä on myös siellä täydellinen osote ja numero näkyvillä kaikille. Sit se päivittelee välillä, että huomenna etelään. Hyvä huudella tollasia, kun osote näkyvillä.

Vierailija
10/13 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitätkö sinä mitään?

Käytkö usein Facebookissa?

Joillekin oma fb seinä on kuin päiväkirja. Sitä voi selata jälkeenpäin, että mitä tuli tehtyä kaikki vuodet. Moni ei voi...

Päivitän kyllä välillä, en kovin usein.

Mutta en ikinä esim. kauppareissuja tai lapsen pottakuvia tai muuta minkä ajattelen itsekkin olevan täysin epäkiinnostavaa. Käyn facebookissa n. joka toinen päivä. -Ap

Vierailija
11/13 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan haittaa ja näille saatan vastata vaikka sen "huomenta", jos oikeasti joillakin on koko elämä siellä facessa, niin ei ole iso vaiva piristää päivää. Itselläni on muutakin elämää, joten en niin ahkerasti jaksa päivittää, mutta ehdottomasti helpointa on laittaa joku viesti tai kuva sinne faceen, eikä kirjoittaa montaa viestiä niille ihmisille, joiden kanssa ei kuitenkaan kovin usein tekemissä olla, mutta joihin kuitenkin sitä yhteyttä pitäisi pitää, vaikka sukulaisille....

Vierailija
12/13 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Siis Facebook.

Vierailija
13/13 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutttava on samanlainen! Viikonloppuna kävi parin yön reissun ja laskin että laittoi reissusta noin 50 kuvaa selvityksineen. Kuvatuksi tulivat mm.laivan kylki menomatkalla autossa istuessa ja tulomatkalla kahvimuki autossa puhumattakaan kaikkea siltä väliltä. Ihmettelen miten sen äijän pää kestää kun toinen vain touhuaa kaikkea faceen. Tuskin itse ehtii mitään kokea matkallaan saati olla läsnä itse tilanteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi