Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö sinulle tulisi edullisemmaksi jäädä kotiin hoitamaan vanhempiasi?

Vierailija
31.01.2019 |

kuin tehdä muuta työtä? 4000-5000 eurolla per vanhempi saisi hyvin maksettua palkkasi, eläketurvasi ja muut kulut. Miksi vanhempasi eivät ole työnantajiasi jo nyt?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuks tuollaisen palkan maksaa?

Vierailija
2/7 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset ole enää nykyään vanhempiensa hoitajia. Kuka suostuisi vaikka maksettaisiin? Välit siinä vaan menisi ja omakin terveys.

Mieluummin käy viettämässä laatuaikaa vierailujen merkeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka palkan maksaa? Ei ainakaan mun vanhemmat. Sairauden takia en pysty tekemään hoitotyötä. Vanhemmat eivät ole hoivakodissa. Eivät ole niin huonossa kunnossa.

Vierailija
4/7 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletkos että moni vanhempi suostuisi lapsilleen mitään maksamaan? Vieraalle kyllä maksavat mutta aikuiset lapset saisi ilmaiseksi hoitaa ja kuunnella vielä valituksia kaupan päälle. Ei kaikki vanhukset ole mitään herttaisia tapauksia. Ja harvalla on kodissa oikeasti niin paljon tilaa nykyään että sinne mahtuu 3.sukupolvea tai edes 2. 

Ja se hoito pitäisi pyöriä 24/7/365 niin miten käytännössä onnistuu. Omakin elämä on elettävänä.

Vierailija
5/7 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletkos että moni vanhempi suostuisi lapsilleen mitään maksamaan? Vieraalle kyllä maksavat mutta aikuiset lapset saisi ilmaiseksi hoitaa ja kuunnella vielä valituksia kaupan päälle. Ei kaikki vanhukset ole mitään herttaisia tapauksia. Ja harvalla on kodissa oikeasti niin paljon tilaa nykyään että sinne mahtuu 3.sukupolvea tai edes 2. 

Ja se hoito pitäisi pyöriä 24/7/365 niin miten käytännössä onnistuu. Omakin elämä on elettävänä.

Näinpä. Itse hoidin isovanhempiani, toiselle saivat haettua omaishoidon tuen, arvatkaapa näinkö minä penniäkään siitä rahasta? Enpä niin. Muut lapsenlapset kun vaivautuivat kylässä käymään, niin rahaa lapattiin kouraan.

Ostin myöhemmin talon johon heillä oli asumisoikeus ja muuttivat pienempään asuntooni, minut haukkuivat ympäri kyliä ja kävivät päälleni.

Siihen loppui meikäläisen hoidot.

Vierailija
6/7 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun haaveeni jo vuosia on ollut päästä pois tästä oravanpyörästä ja hoitaa appivanhempani kotonaan kuolemaansa asti. Vain raha on esteenä, appivanhemmilla pienet eläkkeet jne.

Raskasta varmasti olisi, mutta nuo vanhukset hirmu rakkaita ja sydän särkyy ajatuksestakin että ne köijjättäisiin rakkaasta mökistään johonkin laitokseen.

Vierailija
7/7 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei koulutusta sairaiden vanhempieni hoitamiseen eli en ole sairaanhoidon ammattilainen.