Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen peliongelma

Vierailija
31.01.2019 |

Ei tarvitse sanoa kuinka tyhmä olen, sen toisaalta tiedän kyllä.

Muutettiin miehen kanssa ekaan yhteiseen asuntoon ja aamulla paljastui pommi, että on pelannut lähes 500 euroa ja tilanne on taloudellisesti hänellä vaikea. Pystyisi maksamaan oman osuutensa vuokrasta, mutta tiukkaa tekee. Itse saan palkkaa normaalisti ja joutuisin suurimman osan asioista ottaa maksettavakseni. Olin pitkään aistinut, että jotain on pielessä ja painostamalla tämä sitten tuli pihalle monen valheen ja puolustelun kautta.

On tietysti pahoillaan ja väittää että pystyy muuttumaan. Olin tietoinen kyllä, että aiemminkin pelaillut ja asia on varmasti aina ollut ongelma, mutta halusin uskoa että asiat olisivat nyt eri lailla ja ymmärtäisi yhteisen kodin merkityksen sekä vastuun mitä siihen liittyy.

Olen hukassa ja todella pettynyt että näin kävi. Olisiko vinkkejä? Vastaavanlaisia kokemuksia?

Varmaan ihan tuhoontuomittu asetelma, mutta kysynpä nyt silti kun en lähipiirissä kehtaa ainakaan vielä ottaa puheeksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras hoito miehelle on nyt, että maksaa oman osuutensa vuokrasta viipyymättä, ennen kuin on pelannut loppuja rahojaan. Kerro myös hänelle, että ei kannata velkaantua ja hankkia velkojia ovelle, jotka tulevat pahoinpitelemään, sillä sinä et tule pelastamaan häntä tilanteesta rahalla. Kerro hänelle myös, että hän on sairas ja että toivot, että hän mahdollisimman pian ymmärtää sairautensa ihan itsekin. Aseta hänelle heti rajat.  Sano, että on toki surullista, että niin kauan, kun sinä joudut asettamaan rajoja, mies ei ole toisena aikuisena suhteessanne. Sano, että lapset on lapsia ja miehestä et tahdo lasta itsellesi. Sano, että hakisi keskusteluapua itselleen, että miksi pelaa? Pyydä miestä myös käymään leipäjonosta jääkaapin täytettä, sillä hänellä ei jääne rahaa ruokaan lähimpinä viikkoina. Herätä hänet kaikin tavoin huomaamaan, että tilanne on vakava.Kehu pienistä onnistumisista.  Syö itse hyvin ennenkuin mies näkee, että sinulla on ruokaa ja jätä säälistä edullisia aineita, joista mies  voi nälkäänsä leipoa ja kokata. Ei lupaa hyvää. Voi tulla monen vuoden helvettikin tai elinikäinen, jos et ole tarpeeksi vahva. Miehen on löydettävä omat vahvuutensa, mutta ehtiikö hän tekemään niin suhteenne aikana? Muista silti pitää huumoria yllä.

Vierailija
2/4 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähes 500 euroa" ei onneksi ole mikään jumalattoman iso summa ainakaan työssäkäyvälle ja hyvä kun tuli tässä vaiheessa ilmi. Jotkut saattaa pelata kymppitonnejakin menemään. Nyt vaan pitää oikeasti saada peliongelma kuriin ja asiat järjestykseen, vielä on ehkä jotain toivoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet maksa miehen osuutta  vuokrasta lennätte molemmat pellolle, joten kannattaisi maksaa. Itsepähän olet miehesi valinnut.

Vierailija
4/4 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei mies maksa vuokraa, on sinun etsittävä itsellesi toinen asunto. Älä ota vastuullesi yhteistä asuntoa. Tässä vaiheessa huolehdi, että sinulla on salaa säästössä ylimääräistä, joilla tarvittaessa vapautat itsesi. Tarkista asunnon irtisanomisaika.  Voit sanoa, että vaikka muutat, se ei heti tarkoita suhteen päättämistä, vaan mies voi opetella seisomaan taloudellisesti omilla jaloillaan.