Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston "salassa pidettävä" sähköpostiviesti?

Työtön työnhakija
31.01.2019 |

Sain juuri salassa pidettävän sähköpostiviestin tulevasta rekrytointi- ja uravalmennustapahtumasta. En ole koskaan saanut TE-toimistosta työnhakuun liittyviä viestejä enkä ole ihan varma siitä, onko tämä oikeasti TE-toimistosta vai ei, joten en ole avannut liitettä. Miksi tällainen lähetettäisiin salaisena?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moisista kuullutkaan että nuo lähettäisi salassapidettävää tietoa sähköpostilla. 

Vierailija
2/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallinnon uusia määräyksiä. Viestinnän ulospäin tulee olla salattua, oli viestin sisältönä mitä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tällaisen sähköpostikutsun erääseen työnhakuinfoon. Sain aiheesta myös tekstiviestin TE-toimistolta, lähettivätkö myös sinulle sellaisen?

Vierailija
4/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä ihan turha laittaa tuollaista salaista merkintää, kun on epätodennäköistä että kukaan työtön alkaisi muille kertomaan että on työtön.

Vierailija
5/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tällaisen sähköpostikutsun erääseen työnhakuinfoon. Sain aiheesta myös tekstiviestin TE-toimistolta, lähettivätkö myös sinulle sellaisen?

Tekstiviestiä en ole saanut.

Ap

Vierailija
6/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ”salassapidettävä”? Kyllä minä pari kertaa kuussa saan työkkäristä sähköpostia, jossa mainitaan tulevia rekrytilaisuuksia tai kerrotaan työllisyyskoulutuksista, mutta eivät ne mitään salaisia ole.

Vierailija
7/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ”salassapidettävä”? Kyllä minä pari kertaa kuussa saan työkkäristä sähköpostia, jossa mainitaan tulevia rekrytilaisuuksia tai kerrotaan työllisyyskoulutuksista, mutta eivät ne mitään salaisia ole.

"Olet saanut salassa pidettävän sähköpostiviestin. Viesti avataan ja siihen voidaan vastata yläpuolella olevasta linkistä. Yhteys on suojattu SSL-salauksella. Turvallisuussyistä viestin lukemista on rajoitettu ja se voidaan lukea korkeintaan 30 päivän ajan."

Salassapito mainitaan myös otsikossa ja ensimmäisellä rivillä.

Ap

Vierailija
8/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on kyllä ihan turha laittaa tuollaista salaista merkintää, kun on epätodennäköistä että kukaan työtön alkaisi muille kertomaan että on työtön.

Hallinnon palvelimille ja hallinnon tietoliikenteeseen tehdään jatkuvasti hyökkäyksiä ja koska viranomaisen tulee varmistaa, että asiakas ei joudu kärsimään tietojensa joutumisesta vieraisiin käsiin, niin sähköpostit on salattuja.

Vierailija
9/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla autehtaan bussikuljetus rekrytilaisuuteen? Niitä tuli viime vuonna kaksi minulle, ei ne voi mitään salassapidettävää sulle lähettää, kun et mitään sopimuksiakaan ole tehnyt, luulen että se meinaa sitä salausta tai sitä itse tilaisuutta, ei itse viestiä. Jos lähettelee jotain salassapidettävää sähköpostitse randomtyöttömille, niin kyllä on päässä vikaa.

Vierailija
10/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sähköpostilla

TE-toimiston asiakkuus on salassa pidettävä tietoa. Siksi vastaamme sähköpostilla vain yleisluontoisiin kysymyksiin.

Tarvittaessa TE-toimisto voi vastata suojatulla sähköpostilla sellaisiin kysymyksiin, joissa käsitellään asiakkuuteen liittyviä asioita."

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/nain_asioit_kanssamme/te_palvelut/index…

Voi se ihan oikeakin olla.

Vierailija
11/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu uudesta tietosuojalaista, ei sen kummempaa.

Vierailija
12/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita tullut ennenkin. Siinä salassapidettävässä viestissä on linkki ilmoittautumiseen.

Vierailija
13/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sähköpostilla

TE-toimiston asiakkuus on salassa pidettävä tietoa. Siksi vastaamme sähköpostilla vain yleisluontoisiin kysymyksiin.

Tarvittaessa TE-toimisto voi vastata suojatulla sähköpostilla sellaisiin kysymyksiin, joissa käsitellään asiakkuuteen liittyviä asioita."

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/nain_asioit_kanssamme/te_palvelut/index…

Voi se ihan oikeakin olla.

Tuo tarkoittaa sitä, etteivät virkailijat saa jakaa salassapidettäviä tietoa sähköpostitse, nuija.

Vierailija
14/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, siis ihan normaalia postia. Ajattelin, että salaus liittyy jotenkin siihen, että kerroin TE-toimistolle melko selvin sanoin, miten työttömyys on murentanut elämäni ja mitä siitä seuraa.

Olen saanut puhelimella TE-virkailijalta ehdotuksia varastotyöntekijäkurssille ja bussikuskikurssille menemisestä (1500 euroa, hakijan maksettava kokonaisuudessaan) ja suututtanut yhden virkailijan kihiseväksi kertomalla hänelle, mitä "hakukelpoisuus" valtion viroissa tarkoittaa.

Ja vielä yksi kysymys: soittelevatko ja viestittelevätkö TE-virkailijat nykyisin ihan tavallisen näköisistä matkapuhelinnumeroista?

Vierailija
15/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön työnhakija kirjoitti:

Sain juuri salassa pidettävän sähköpostiviestin tulevasta rekrytointi- ja uravalmennustapahtumasta. En ole koskaan saanut TE-toimistosta työnhakuun liittyviä viestejä enkä ole ihan varma siitä, onko tämä oikeasti TE-toimistosta vai ei, joten en ole avannut liitettä. Miksi tällainen lähetettäisiin salaisena?

Minäkin sain, mahtaako olla sama, mulla oli Kaapelitehtaan rekrytapahtuma ensi viikolla. Tyhmää sinänsä kun sama tapahtuma löytyy julkisilta sivuilta tetoimiston yleisiltä sivuilta. Olen aikaisemminkin saanut tällaisen mutta asia koski silloin palkkatukityötäni, jossa olin joku aika sitten. Ajattelin mennä sinne aikani kuluksi.

Vierailija
16/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, siis ihan normaalia postia. Ajattelin, että salaus liittyy jotenkin siihen, että kerroin TE-toimistolle melko selvin sanoin, miten työttömyys on murentanut elämäni ja mitä siitä seuraa.

Olen saanut puhelimella TE-virkailijalta ehdotuksia varastotyöntekijäkurssille ja bussikuskikurssille menemisestä (1500 euroa, hakijan maksettava kokonaisuudessaan) ja suututtanut yhden virkailijan kihiseväksi kertomalla hänelle, mitä "hakukelpoisuus" valtion viroissa tarkoittaa.

Ja vielä yksi kysymys: soittelevatko ja viestittelevätkö TE-virkailijat nykyisin ihan tavallisen näköisistä matkapuhelinnumeroista?

Minulle ovat soittaneet aina 0295-alkuisesta numerosta. Käsittääkseni näin pitäisi olla aina, eli ei soittoja asiakkaille mistään omista kännykkänumeroista tms.

Vierailija
17/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön työnhakija kirjoitti:

Minäkin sain, mahtaako olla sama, mulla oli Kaapelitehtaan rekrytapahtuma ensi viikolla. Tyhmää sinänsä kun sama tapahtuma löytyy julkisilta sivuilta tetoimiston yleisiltä sivuilta. Olen aikaisemminkin saanut tällaisen mutta asia koski silloin palkkatukityötäni, jossa olin joku aika sitten. Ajattelin mennä sinne aikani kuluksi.

Sehän se oli. "Tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki yli 45-vuotiaat niin työttömät kuin työssäkäyvätkin, jotka  hakevat uutta työ -tai opiskelupaikkaa tai ovat kiinnostuneita yrittämisestä."

En ole hakemassa opiskelupaikkaa enkä entisenä yrittäjänä varmasti halua siihen hirttosilmukkaan toista kertaa. Arveluttaa myös se, mitä Lindströmillä, työpajoilla ja yhteistyökumppaneilla on minun työttömyydelleni tarjota. Puheita ja esitteitä, arvaan.

Vierailija
18/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olet saanut salassa pidettävän sähköpostiviestin. Viesti avataan ja siihen voidaan vastata yläpuolella olevasta linkistä. Yhteys on suojattu SSL-salauksella. Turvallisuussyistä viestin lukemista on rajoitettu ja se voidaan lukea korkeintaan 30 päivän ajan."

Salassapito mainitaan myös otsikossa ja ensimmäisellä rivillä.

Ap

Vaikuttaa kyllä virusviestiltä.

Älä ihmeessä klikkaa linkkiä ennenkuin olet varma viestin lähettäjästä ja tiedät mihin klikattava linkki vie.

Sinullahan on työkkärin sivuilla (mol.fi oma asiointi) kirjautumissivu, jonka kautta voi katsella omia tietoja. Mene sinne ja katso näkyykö viesti siellä. Josa ei näy niin laita sivun kautta viesti virkailijalle ja kysy että mitä helvettiä.

Äläkä vaan käytä pankkitunnuksia millään kalastelusivulla.

Vierailija
19/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo suojatut viestit ovat yleistyneet kaiken tämän tietosuojahärdellin myötä. Yleensä te-toimisto käyttää niitä kun halutaan vaikka asiakkaan toimittavan jotain tietoja itsestään (esim lääkärintodistus), mutta ihan hyvin voi kutsu tapahtumaankin tulla suojattuna.

Vierailija
20/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, Kela toimii samalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi