Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teille ulkoilmaa/valoa katsoessanne mieleen tosi voimakkaita muistoja kaukaa lapsuudestanne?

Vierailija
31.01.2019 |

Mulle tietty valon määrä laukaiseen ihan mielettömän voimakkaita muistikokemuksia lapsuudesta. Tänään katsoin vähän harmaata säätä ikkunan läpi ja muistin, kuinka joskus 5-vuotiaana oli tosi kylmä ja pilvinen vappuaatto. Kävelin kotipihalla ja katsoin, kuinka satunnaiset taivalta tippuvat vesipisarat täplittivät hiljalleen asvalttia.

Keväämmällä taas auringonvalo saattaa paistaa tavalla, joka saa minut lähes siirtymään päiväkoti-ikäiseksi ja tilanteeseen, jossa minulle on kaivettu pyörä esiin ja ajelen ensimmäistä kertaa sinä keväänä asvaltilla, josta ei ole vielä ehditty poistaa hiekoitushiekkoja.

Varmaan kaikilla jotakin vastaavaa mutta on jotenkin ihanaa, että nämä muistot ovat niin voimakkaita. Ja minulla auringonvalon määrä tuntuu olevan se laukaiseva tekijä. Eivät niinkään hajut, äänet, ihmiset.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan sama juttu. Varsinkin kevättalven tai alkukesän aurinko vie muistoissa suoraan lapsuuteen, joskus myös nuoruuteen. Mieleen ei tule mitään tiettyä muistoa vaan tulee vain sellainen olo niin kuin olisin lapsuudessa. Se ei tule kaikissa tilanteissa. Se on jännä tunne. Tuntuu kuin olisi unenomaisessa tilassa.

Vierailija
2/6 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valo erityisesti mutta miljoona muuta asiaa tuo päivittäin hyviä ja huonoja flashbackeja lapsuudesta ja/tai nuoruudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee mieleen pätkiä kuin suoraan lapsuudesta. Aurinko, lämpö, mullan tuoksu, syreenin tuoksu, liplattava vesi. Voi, olispa jo kesä. (:

Vierailija
4/6 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän aivokemialla tunnelmat nykyään selitetään?

Vierailija
5/6 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kirkas alkukevään auringonpaiste hangella saa minut aina huonovointiseksi, koska muistan kerran lapsena olleeni todella pahassa oksennustaudissa juuri tuollaisena aurinkoisena kevättalven päivänä.

Vierailija
6/6 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesä, joka oli niin kuuma ja kirkas, aiheutti vähän tuota. Tuli sellainen olo kuin kaikki olisi ollut pitkästä aikaa värikästä ja kirkasta, kuin lapsuuden muistoissa. :)

Samoin tänä talvena tuli lapsuus mieleen kun oli tosi kaunis pakkasyö ja pehmeä paksu puhdas lumikerros joka puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän