Jos päiväkodilla syö omina eväinä pizzaa, onko se ok
Kommentit (15)
Sinun lapsellasi on oikeus syödä mitä haluaa, sanokoot muut mitä haluaa. Ei ole tietenkään kivaa, jos omalla lautasella on jotain haisevaa kaali-sontaa, ja toisella on pitsaa... mutta sellaista se elämä on. Jos kielletään, niin ei perustu ainakaan lakiin. Ja se voi siis olla suorastaan laitonta.
Jokainen saa syödä töissään ihan mitä haluaa.
Henkilökunnan tiloissa syöt juuri sitä mitä haluat.
Lasten pöydässä syödään ainakin meillä sitä samaa kuin lapsetkin. Että jauhelihakeittoa nassuun vain kiltisti, jos sinulla on diili syödä lasten kanssa.
On ok.
Vaikka kyllä mä vanhempana kerran ihmettelin, kun kävin hakemassa lasta eskarista. Henkilökunta oli tuonut ison pöydän "eteisaulaan". Osa muksuista oli jo rauhottumassa päikkäreille. Puolipäiväiset leikkivät jaloissa, kun hlökunta oli juuri saanut pitsat eteensä. Toisaalta mikäs siinä ja se kouluruokakin on mitä on, mutta jotenkin se oli outoa.
Yksi sieltä huuteli, ettei viittinyt neljää euroa puurosta maksella. Ok, eikai siinä mitään.
Muksu halusi kotona pitsaa. :D
On ok. Eväät syödään työntekijöiden tilassa lounastauolla, ei lasten nähden.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Okei nelonen täällä!
Käsitin, että henkilökunnasta kyse. Mutta siis lapsen eväät.
Meillä kukaan ei syö omia eväitä, joten mielenkiintoinen kysymys sinänsä. Ainakaan karkkia, keksejä ym. ei voi syödä omina eväinä. Lihapiirakka lienee sallittu?
Meillä lounas pitää syödä lasten kanssa ja minulla oli porkkanaraastetta ananaksella, sanottiin ettei tuo ole kunnon ruokaa. Ota mukaan keittoa tmv.
Totta helvetissä voit syödä töissä porkkanaraastetta ananaksella. Jestas! Ite en ainakaan lounaalla muuta söis. Keittoo tms. ehkä sit päivälllisellä kotona. En tosiaan mtn raskaampaa/lämpöstä ruokaa saa alas klo 11, vaikka kuinka työpäivä olis klo 6 alkanu.
Päiväkodin kanta oli että lapset oppii epäterveitä tapoja, laihduttamista ym. Minusta porkkanaraaste on hyvää ja terveellistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin kanta oli että lapset oppii epäterveitä tapoja, laihduttamista ym. Minusta porkkanaraaste on hyvää ja terveellistä ruokaa.
Mulle on sanottu samaa. Vastasin, että sitten varmaan siirrätte ruokanakkiin jonkun, joka syö samaa ruokaa. Mulla oli yleensä eväänä kanasalaattia ja se oli pomon mielestä syömishäiriöistä käytöstä, jota ei saa opettaa lapsille
Kyllä mulla päiväkodissa työskennellessä oli eväänä ihan kaikkea muuta paitsi hamppareita ja ranskiksia. Jos joku lapsi ihmetteli tai oli kateellinen kun mulla oli pizzaa, kerroin rehellisesti että olin syönyt pastabolognesea jo monta päivää ja päätin tehdä lopuista kastikkeista pizzaa. Se oli lasten mielestä tyydyttävä vastaus.
Faith kirjoitti:
On ok. Eväät syödään työntekijöiden tilassa lounastauolla, ei lasten nähden.
Höpö höpö...todellisuus on sitä että eväät syödään lasten kanssa koska taikoa ei ehdi pitää.kahvit haetaan ryhmään ja juodaan siellä koska tauolle ei voi mennä koska ei riitä ihmisiä ryhmään.joten ne jotka nauttivat kahvi ja lounas tauoistaan päivittäin voisivat pitää suunsa kiinni työn helppoudesta.edes taukoja ei voi pitää.
Mitä se kenellekään kuuluu mitä on eväänä.