Vilan myyjät ovat alkaneet laulamaan
Tämäkin vielä. Tosi raskasta mennä sinne väsyneenä ja kuunnella sitä hölmöä laulelua.
Kommentit (48)
Anteeksi tuo saa pääni särkemään, voisitko olla hiljaa?
Tai kiekukaa opperasoundilla takaisin
New Yorkissa on se yks kenkäkauppa, jonka myyjät laulaa. Se oli hauska kokemus siellä, kun tosi hyvin laulavat tummaihoiset afropojat ja -tytöt toivat tossuja sovitettavaksi ja lauloivat. Luulenpa, että Vilassa voi olla pikkasen erilainen meininki :D
Vähän ku jouluna, kun kuorot laulaa kauppakeskuksissa ja marketeissa :D
Vierailija kirjoitti:
Voisko ne vielä vähän enemmän häiritä asiakkaita?
Eiköhän sitä jotain vielä voisi keksiä. Mä en tajua miksi asiakas ei saa olla rauhassa ja ottaa itse kontaktia myyjään, jos tarvitsee/haluaa palvelua. Tuollainen supersosiaalinen ja yliaktiivinen "palvelu" on teennäisyydessään huvittavaa ja lähinnä asiakkaan ahdistelua jota luulisi jokaisen kauppiaan haluavan välttää viimeiseen asti. Tarkoitus kai kuitenkin on saada myydyksi niitä tuotteita mahdollisimman paljon eikä se, että asiakas poistuu paikalta tyhjin käsin. Eikä tosiaan tule koskaan takaisin.
Nyt tuosta spedeilystä jää vain p*skan maku suuhun asiakkaalle ja luultavasti myös myyjälle.
Siis apua, voiko joku selittää paremmin, en kehtaa mennä minnekään Vilaan tämän asian takia vain kuuntelemaan... :D Laulavatko jotain jingleä vai "radion mukana rennosti muuten vaan"?
Täällä oli taannoin pitkä ketju vilan tuputtajamyyjistä ja niiden ärsyttävyydestä. On ollu itseasiassa useampiakin. Eikö ne oikeasti tajua että se, mikä toimii jossain Italiassa ei todellakaan toimi varautuneemmille suomalaisille. Ja nyt vielä tämä, jösses.
Ilmeisesti tuo ketju haluaa häätää ne loputkin asiakkaansa pois. Joihinkin typeryksiin se tuputus ja pakkomyynti ei toiminut toivotulla tavalla joten nyt otettiin järeämmät konstit käyttöön.
PYSYKÄÄ POISSA!!!
Haha, tämähän on aivan loistava mainos, kun nyt kaikki rientää vilaan katsomaan ja kuuntelemaan et hoilottaako siellä joku vai ei!
En ole muuten käynytkään vilassa moneen vuoteen, juuri sen tuputtamisen vuoksi.
Viime kerralla vero modassa yksi myyjä alkoi tyrkyttää kaikille ohikulkijoille, et hei katsokaapas tätä mekkoa, tätä on mennyt tosi hyvin, olisikos rouvalle sopiva, ai ei no menisikös tyttärelle jne. Tuli lähinnä myötähäpeä. Ei sovi suomalaiseen kulttuuriin tuputus.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä luulin että se lauleskelu on vain myyjän oma tapa. Tylsää että se onkin teennäinen konsepti! Annettais myyjien olla omia itsejään ja jätettäis kaikki teennäisyydet pois.
Niinpä. Se pakollinen ystävällisyys ja hirveä lisämyynti... Herättää vaan kauhean epäluottamuksen. Mua myös yksi myyjä, ei Vilassa kyllä siis, alkoi kiusaamaan kun huomasi, että en aio ostaa normihintaisia tuotteita :D alkoi puhumaan alentuvaan sävyyn että pidetään kai nuo vaaleat vaatteet kumminkin pois lattialta, että ei likaannu. Olin vaan kasannut reppuni päälle, mitä aioin ostaa, kun se koppi oli niin helvtin pieni ja epäkäytännöllinen. Olisiko häpeän tuottaminen yksi taktiikka saada asiakas tuntemaan velvollisuutta ostaa lisää, tai sitten purki vaan pahaa mieltään.
Ja siis ihan kuin kuluttajat ei huomaisi, että yhtäkkiä myyjät laulaa rallattelee tietyssä kaupassa...? Kai meitä pidetään tosi tyhminä.
Ehdotan, että kokeilevat "annamme asiakkaan katsella ja sovittaa täysin rauhassa -teemaa". Olen satavarma, että kauppa kävisi paremmin ja voisin itsekin piipahtaa kyseisessä liikkeessä. Eipä ole tullut vuosiin käytyä, kun mitään ei saa katsoa rauhassa. Todella ahdistavaa!
Nyt joku Vilan työntekijä lonkkaa tämän ketjun anonyymisti pomon sähköpostiin, jos ette kehtaa suoraan sanoa että luitte avlta. En ikinä vois olla töissä tuollaisessa feikkikaupassa!
Naurettavaa touhua ja täysin tarpeetonta joo. Mutta en ymmärrä miten jaksattekin antaa niin paljon painoarvoa sille, mikä on ketjun myyntityyli? Kyseessä muutaman kympin halparytkyt, ei mitkään Chanelin luomukset, joita shoppailessa voi odottaa oikeaa palvelua. Jos joku vaate miellyttää niin siitä vaan kokeilemaan ja jos myyjän käytös ei miellytä niin vastauksena vaan tiukka "EI KIITOS" sen jälkeen kassan kautta ja ulos. Toisaalta tavallaan tietysti hyvä vaan, ettei yhtään enempää kertakäyttökamaa saada myytyä eteenpäin, kun nyt jo maailma hukkuu vaatejätteeseen
Osoooolemiiiiooooo, ostakee vaaaatteeitoooooo
Vierailija kirjoitti:
Siis apua, voiko joku selittää paremmin, en kehtaa mennä minnekään Vilaan tämän asian takia vain kuuntelemaan... :D Laulavatko jotain jingleä vai "radion mukana rennosti muuten vaan"?
Laulavat "radion (tai cd:n) mukana rennosti vaan". :D Eikä ole mikään yksittäisen myyjän juttu, vaan useamman olen huomannut laulavan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Osoooolemiiiiooooo, ostakee vaaaatteeitoooooo
Ahhahahaaa, tämä olisi jotakin :DDDD
Apua ei... Kävin Vilassa ja se myyjä oikeasti lauleli siinä samalla kun laittoi ostoksiani pussiin. :D Siis...
Vierailija kirjoitti:
Eiiih, mitä!? Voi myyjäparat! Ja voi asiakasparat! Jollakulla johtoportaassa ei kyllä nyt ole ihan homma hanskassa, että mikä toimii Suomessa ja mikä ei.
Ja voi 👂parat😇
Ajatteliko ne ihan oikeasti siellä johtoportaassa, että tämä lisää myyntiä? Voi luoja.