Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan muu kyllästynyt ihmisiin, jotka eivät halua olla valtavirtaa, mutta eivät sitten kuitenkaan kestä sitä, kun kaikki ihmiset eivät vielä osaa suhtautua heidän erikoisuuteensa?

Vierailija
30.01.2019 |

Minua joskus tympii. Ei todellakaan tarvitse olla valtavirtaa, jos tuntee olevansa jotain muuta. Mutta välillä tuntuu, että nämä erikoisuudentavoittelijat odottavat ihan liikaa ympäristön sopeutumiskyvyltä. Kun johonkin erilaiseen ei olla totuttu, niin viehän se aikansa suurelta yleisöltä ennen kuin siihen tottuu.

Jos ihminen lähtee uudisraivaajaksi vaikkapa jollain näyttävällä hiustyylillä, niin onko se sitten todellakin niin yllättävää, että ihmisiltä saattaa tulla tyyliin kommentteja. Jos niitä kommentteja ei kestä kuulla, niin miksi ei loivenna hiustyyliään vähemmän huomiota herättäväksi.

Olisihan se ihannemaailma, kun kaikki olisivat kaikkeen supersuvaitsevaisia. (Tosin on siinä kääntöpuolensa - jos sitten kaikki haitallinenkin suvaitaan, niin eihän se hyvä ole.) Mutta tässä ihan oikeassa maailmassa ihmiset iso osa ihmisiä tarvitsevat aikaa sopeutumiseen.

Kun kerjää verta nenästään, niin miksi sitten valittaa!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosiaan, että kaikki ihmiset ovat samaa geneeristä massaa ja joku vain valitsee olla erilainen? On sullakin luulot! 🤣

Naura sinä siellä väärinymmärryksellesi. Kyllä minä ymmärrän sinua.

Aloituksessa puhun kuitenkin selvästi ihmisistä, jotka nimenomaan valitsevat erilaisuuden, esimerkkinä oli hiustyyli, jonka itse valitsee itselleen.

Ap

Ja miten tämä erikoinen hiustyyli oikeuttaisi muita arvostelemaan valittua tyyliä? Tosiaan kuten sanottu, niin eihän kellekään valtavirrankaan edustajallekaan todeta että "vai tollanen kananpersetukka sulla." Tms. Tämä on ihan puhdasta huonoa käytöstä kommentoijien suunnalta, eikä sellaista pidäkään kenenkään sietää.

Vierailija
22/38 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imperìålistisen globałisaaťion kielellä sanotaan valtavirta joka edustaa blaa...blaa...blaa... perinnettä.

Roomalaiset sanoo De Facto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa ottaa kantaa koska itse olen valtavirtaa.

En erityisemmin ajattele, että joku tavoittelee erikoisuutta.

Jos tavoittelee, se ei häiritse ainakaan minua.

Minusta erikoista on se, jos ihmisiä pidetään " erikoisina."

Aika erikoinen suhtautumistapa lähimmäisiin.

Minulle ihmiset ovat ihmisiä, eivät pellejä.

Vierailija
24/38 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentointi on huonoa käytöstä, sitä en kiellä. Mutta hän on myös itse valinnut taistelunsa. Miksi kuitenkin valittaa minulle, miten elämä on vaikeaa? Se on hänen taistelunsa, ei minun. Minä en ole kiinnostunut taistelemaan hänen taisteluaan. En ole valinnut elämäntehtäväkseni opettaa koko maailmalle käytöstapoja. Minä olen valinnut oman tieni ja siinä on ihan toiset taistelut.

Ap

Vierailija
25/38 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valitsee oman tiensä, siinä ei tarvitse taistella. On vaan.

Kotonani ei kukaan määräillyt, millainen minun tulisi olla.

En tunne ketään erikoista ihmistä. Erilaisia ihmisiä olen nähnyt jo lapsena vanhempieni työn kautta.

En ymmärrä, mitä tarkoitat erikoisuudella,

Vierailija
26/38 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku moittii ihmistä erikoiseksi, tulee lähinnä mieleen että hän pitää kyseistä ihmistä pellenä.

Vierailija
27/38 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentointi on huonoa käytöstä, sitä en kiellä. Mutta hän on myös itse valinnut taistelunsa. Miksi kuitenkin valittaa minulle, miten elämä on vaikeaa? Se on hänen taistelunsa, ei minun. Minä en ole kiinnostunut taistelemaan hänen taisteluaan. En ole valinnut elämäntehtäväkseni opettaa koko maailmalle käytöstapoja. Minä olen valinnut oman tieni ja siinä on ihan toiset taistelut.

Ap

Jos kyse on jostain lähipiirisi ihmisestä niin tottakai hän kertoo vaikeuksistaan sinulle. Ei sillä kylläkään ole mitään tekemistä erikoisuuden kanssa, kun kaikkien elämään ne vaikeudet kuuluvat joista pitää saada avautua, mutta ap taitaa olla suvaitsemattoman lisäksi vielä empatiakyvyltäänkin köyhä, niin turhaa silloin kauhalla vaatia kun lusikalla on annettu..

Vierailija
28/38 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua vaan ärsyttää se että joku on oman tiensä kulkija, liekö syynä kateus siihen itsevarmuuteen että joku uskaltaa olla mitä on. Itse et ainakaan uskaltaisi, joten ei muutkaan saa.

Vierailija
29/38 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö kaikki ihmiset kulje omaa tietään?

Mielestäni kulkevat kyllä.

Vierailija
30/38 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mua taviksena tympii just ne ihmiset, joilla menee erilaisista ihmisistä pasmat sekaisin. Toteis vaan, et noinkin voi olla ja jatkais elämäänsä.

Vierailija
31/38 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa ottaa kantaa koska itse olen valtavirtaa.

En erityisemmin ajattele, että joku tavoittelee erikoisuutta.

Jos tavoittelee, se ei häiritse ainakaan minua.

Minusta erikoista on se, jos ihmisiä pidetään " erikoisina."

Aika erikoinen suhtautumistapa lähimmäisiin.

Minulle ihmiset ovat ihmisiä, eivät pellejä.

Ei, he ovat teille charlin chaplineja tai körilöitä. Kaikki jotain omaa kieltä omaan pussiin kuten palstan normaali arkinen řàšištinen kreatiivi floodaa. Konmarittaminrn ei myöskään ole kaukaa haettua tuosta. Missä Finland on?

Vierailija
32/38 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos kyse on jostain lähipiirisi ihmisestä niin tottakai hän kertoo vaikeuksistaan sinulle. Ei sillä kylläkään ole mitään tekemistä erikoisuuden kanssa, kun kaikkien elämään ne vaikeudet kuuluvat joista pitää saada avautua, mutta ap taitaa olla suvaitsemattoman lisäksi vielä empatiakyvyltäänkin köyhä, niin turhaa silloin kauhalla vaatia kun lusikalla on annettu..

Nyt minut jo tuomitaan ties miksi, kun ei keksitä enää muuta millä aloitukseni saisi tyrmättyä.

Ei, tuo ihminen ei ole siinä mielessä minun lähipiiriäni, että minulla olisi minkäänlaisia velvollisuuksia häntä kohtaan. Olen kuitenkin vapaaehtoisesti vuosia kuunnellut hänen valituksiaan mikä on moninkertaisesti enemmän kuin minulta voisi mitenkään päin odottaa. Minulta onkin moneen kertaan kysytty, että miten ihmeessä minä jaksan moista. En loputtomiin jaksakaan. Minun jaksamiseni raja on nyt tullut vastaan.

Ap

Vierailija
33/38 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä jonkun poikkeava pukeutuminen/hiustyyli tai mikä lie voi häiritä niin paljon että sitä on pakko kommentoida?

Tai että ylipäätään herättää jotain tunteita? :D

Taidat olla vielä teini ja pieneltä paikkakunnalta.

Itseäni ärsyttää suunnattomasti junttimainen epäsivistynyt käytös jossa pitää kommentoida kaikkea negatiiviseen sävyyn.

Vierailija
34/38 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosiaan, että kaikki ihmiset ovat samaa geneeristä massaa ja joku vain valitsee olla erilainen? On sullakin luulot! 🤣

Naura sinä siellä väärinymmärryksellesi. Kyllä minä ymmärrän sinua.

Aloituksessa puhun kuitenkin selvästi ihmisistä, jotka nimenomaan valitsevat erilaisuuden, esimerkkinä oli hiustyyli, jonka itse valitsee itselleen.

Ap

Miksi siitä huomauttelusta ei saisi valittaa? Johan nyt on h*lvetti. Jos muilla ei ole käytötapoja, totta kai siitä saa suuttua.

t.kristallikissa

Vierailija
35/38 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko kyse lapsestasi? Kuulostat aivan minun äidiltäni, ja voin sanoa, että se ämmmä on suurinta epähyväksyvää paskaa maan päällä. Jos sinä olet sen ihmisen kasvattaja, niin tietenkin hän valittaa sinulle, koska olet opettanut hänelle, että itseään ei saa hyväksyä, j kaikenmaailman paska-arvostelijoidenkin mielipide on arvokkaampi, kuin hänen omansa. Varmaan oot opettanut tuota asennetta, vaikka et hänen vanhempansa olisikaan ja siksi narisee asioista sinulle, koska sä v*tutat häntä.

t.kristallikissa

Vierailija
36/38 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt minut jo tuomitaan ties miksi, kun ei keksitä enää muuta millä aloitukseni saisi tyrmättyä.

Ei, tuo ihminen ei ole siinä mielessä minun lähipiiriäni, että minulla olisi minkäänlaisia velvollisuuksia häntä kohtaan. Olen kuitenkin vapaaehtoisesti vuosia kuunnellut hänen valituksiaan mikä on moninkertaisesti enemmän kuin minulta voisi mitenkään päin odottaa. Minulta onkin moneen kertaan kysytty, että miten ihmeessä minä jaksan moista. En loputtomiin jaksakaan. Minun jaksamiseni raja on nyt tullut vastaan.

Ap

Jos et häntä hyväksy, niin miksi ihmeessä tuhlaat teidän kummankin aikaa? Oletko vähän kehitysv.ammainen tai muuten älyllisesti vajaa?

t.kristallikissa

Vierailija
37/38 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tietenkin selvää, ettei esim. toisen ulkonäöstä huutelu kuulu hyviin käytöstapoihin. Hyvää käytöstä toivon jokaiselle.

Rivien välistä varmasti jokainen osasitte lukea, että asia on minulle henkilökohtainen ja on aiheuttanut minun elämääni jonkinlaista häiriötä.

Kun tosi tavallinen ja tylsä ihminen haluaa olla erilainen, koska hän ei halua olla valtavirtaa, niin fine, se on hänen valintansa. Mutta sitten hänelle koituu ongelmia työelämässä, ystävyyssuhteissa, oman perheen kanssa, jne. Ja sitten valittaa, kun elämä ei mene niin kuin hän toivoisi.

Niin ihmetyttää, että onko se tosiaan kaiken sen arvoista, että pilataan oma ura ja ihmissuhteet vain siksi, että kodin arvomaailmassa on opetettu, että tavallisuus on paha asia.

Huh. Tekipä hyvää vähän purkautua!

Ap

Eli muiden erilaisuus on sulle ongelma koska olet käytöstavaton mulkku ja sua nyt vähän vituttaa koska et saa haukkua muita ihan vapaasti?

Vierailija
38/38 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi