Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua elämään- En tiedä, mitä voin tehdä

Vierailija
30.01.2019 |

Olen 27v nainen. Minua on kiusattu lievästi yli puolet elämäni ajasta. Minut on jätetty ulkopuolelle, irvailtu ja puhuttu pahaa seläntakana. Pääsin nopeasti ihme kyllä kiusaamisesta yli, mutta nyt tässä parin vuoden sisällä asia on jäänyt kaivamaan mieltäni ja mulla on todella huono itsetunto.
Pääsin hiljattain työelämään opiskelujen jälkeen unelma-ammattiin. Olin hyvä opiskelija ja kuulema hyvä työntekijä. Olin myös työelämän suhteen todella itsevarma. Kaikki kuitenkin kääntyi, kun pääsin ensimmäiseen työpaikkaani. Jouduin taas kiusaamisen kohteeksi. Minua vähäteltiin, halveksittuun ja selän takana puhuttiin pahaa. Jäin ulkopuolelle.
Tuon jälkeen olen ollut uupunut elämääni. Stressaan jatkuvasti, olenko muiden mielestä työssäni hyvä, teenkö asiat oikein ja mitä muut työntekijät minusta ajattelevat. En pysty nauttimaan työstäni, vaikka haluaisin.
Nykyään tämän kaiken lisäksi stressaan kaikesta. Ihan joka asiasta, myös sellaisista, jotka eivät edes kuulu minulle. Mietin jatkuvasti, mitä olisin voinut tehdä paremmin , olenko ollut hyvä ihminen muille, olenko yhtä hyvä kuin muut ja tarvitseeko kukaan minua vai olenko vain riesa kaikille.
En tiedä, mikä vika minussa on. Olen mielestäni ystävällinen, välittävä ja minulle on tärkeää, että ihmiset voivat hyvin. Yritän jutella kaikille ja olla omalla tavalla hauska. Silti tuntuu, että ihmiset eivät myöskään pidä minusta ja olen muiden mielestä typerä ihminen.
Miten pääsen eroon tästä? En keksi keinoja. Olen yrittänyt luottaa itseeni, mutta en pysty. Miten pystyn lievittämään stressiä? Mistä tiedän, olenko työssäni hyvä ja että olenko hyvä ihminen? Olen aivan loppu😢
Toivoisin, että ette kirjoittaisi ilkeästi. Tiedän, että minussakin on vikani, mutta toivoisin, että löytäisin jostain voimaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Point is: kaikkia, siis aivan kaikkia vähätellään ja dissataan työelämässä, kaikki ja joskus kukaan ei puhu sulle, kenellekään ei kerrota kaikkea, mitä pitäisi, kaikkia haukutaan selän takana ja joskus naaman edessäkin. Jotkut tekevät sität ahallaan, jotkut vahingossa. Tämä ei ole oikein, eikä kivaa, mutta se vaan on tosiasia. Se ei kohdistu sinuun yksilönä eikä edes työntekjänä, ei johdu sinusta eikä sinänsä edes työkavereidtasi - eikä siitä pääse eroon ihmisten kanssa toimiessaan. Pitäisi päästä, tietenkin, ja meidän kaikkien pitäisi olla täydellisiä, mutta kun emme ole. Siksi se on vain otettava vastaan annettuna, sidettävä ja annettava anteeksi lähimmäisille niin kuin itsellekin.

Vierailija
22/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Point is: kaikkia, siis aivan kaikkia vähätellään ja dissataan työelämässä, kaikki ja joskus kukaan ei puhu sulle, kenellekään ei kerrota kaikkea, mitä pitäisi, kaikkia haukutaan selän takana ja joskus naaman edessäkin. Jotkut tekevät sität ahallaan, jotkut vahingossa. Tämä ei ole oikein, eikä kivaa, mutta se vaan on tosiasia. Se ei kohdistu sinuun yksilönä eikä edes työntekjänä, ei johdu sinusta eikä sinänsä edes työkavereidtasi - eikä siitä pääse eroon ihmisten kanssa toimiessaan. Pitäisi päästä, tietenkin, ja meidän kaikkien pitäisi olla täydellisiä, mutta kun emme ole. Siksi se on vain otettava vastaan annettuna, sidettävä ja annettava anteeksi lähimmäisille niin kuin itsellekin.

Ei kohdistu keneenkään? Ilmaako sitten haukutaan? Miksi vähättelet asiaa, kun et tiedä, mitä kaikkea ap on voinut käydä läpi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittamallahan kaikki muuttuu ilmeisesti paremmaksi.

Vierailija
24/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa tarkkailemasta itseäsi. Äläkä mieti niin paljon sitä, mitä muut sinusta ajattelevat. Nämä on ihan ratkaisevia asioita. Itselläni on välillä taipumusta tuohon, mutta silloin kun on paljon jotain muuta ajateltavaa ja tehtävää, niin nuo unohtuu ja kaikki sujuu helpommin. Se on kaikki vain sun pään sisällä.

Huumorissa voi olla sekin, ettei muut vain tajua. Ehkä olet älykkäämpi kuin kuulijat tai sitten se vaatisi sen, että he tuntisivat sinut paremmin. Ei siis heti liian älykkäitä vitsejä. Tai vain sellaisen kanssa, joka tajuaa. Ja jos nyt kuitenkin tuli lohkaistua vitsi, jota kukaan ei tajunnut, niin unohda. Ei ne muutkaan sitä seuraavana päivänä enää muista. Paitsi jos joku tajusi sen vasta kotona.

Vierailija
25/25 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee kaikesta vaikeaa ja tuijottaa vain omaa napaansa, tuossa tulos. Mikään ei ole hyvä. Kaikkia muita syyllistetään, itsessä ei nähdä mitään vikaa. Minua kiusattu, minut jätetty, minulle sanotaan...

Kiitos tästä! Oletko tyytyväinen, että sait aikaistua muiden haavoja? Toivottavasti sulla on hyvä mieli, että sait minut itkemään.

Terveisin,

15 vuotta kiusattu masennuksesta kärsivä

Älä välitä! Kyseinen kommentoija kommentoi tahallaan loukkaavasti. Varmasti satutti sinua, mutta muista , että älä anna ilkeiden kommenttien pilata päivääsi. Olet hyvä ihminen ja kiusaaminen ei ole sinun syysi. Jätä tuollaiset aivan omaan arvoon. Kertoo paljon ihmisestä, joka loukkaa. Kaikkea hyvää elämääsi❤️

Kerroin sinulle vain totuuden. Niin tuttua on.