Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määrääkö gynekologi ehkäisypillereitä?

Vierailija
30.01.2019 |

Ehkä tyhmä kysymys, mutta oon vaan kerran käynyt gynekologilla vuosia sitten menkkakipujen takia (oon melko nuori), ja nyt oisin varaamassa aikaa (julkiselle) ja mietin voiko se vaihtaa nykyiset pillerini johonkin toiseen merkkiin? Nykyiset sain ehkäisyneuvolan sairaanhoitajalta, ja mietin että onnistuuko sama gynellä :) kiitos vastauksista!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä määrää ja voi vaihtaa, jos vaihtamiselle on tarvetta.

Vierailija
2/6 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä toki onnistuu. Gynekologihan on alan erikoislääkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuna ihmisenä pidättäydyt seksistä tai kumitat kundis, jottei sun tarvi syödä veritulppia ja muuta ikävää aiheuttavia pillereitä.

Vierailija
4/6 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä varmaan tosta noin vaan pääse julkisella puolella gynekologille...

Vierailija
5/6 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrää, mutta voi ne varmaan muutakin kautta saada, esim. terveyskeskuslääkärin kautta. Itse muistelisin, että neuvolan terveydenhoitajakin on joskus määrännyt pillereitä tai antanut kokeiluun jonkun ekan liuskan, mutta tästä on jo aikaa.

Vierailija
6/6 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, julkiselle ei voi noin vain varata aikaa gynekologille. Eli se on ihan tk-lääkäri joka tekee lähetteen eteenpäin jos sinulla on jotain niin vakavaa ongelmaa että tarvitaan erikoislääkäriä. Yksityiselle taas voit varata itse ajan suoraan gynekologille vaikka kyseessä olisi vain pillerien vaihto, mutta se tietysti tulee itse maksettavaksi. Moni nainen käy silti mieluummin gynekologin vastaanotolla omakustanteisesti, näin teen itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä