Melkoinen osa ns. akateemisesta tutkimuksesta on itse asiassa silkkaa työllisyystukea
Suurin osa mm. humanistisesta tutkimuksesta on itse asiassa yhteiskunnalllisesti täysin tuottamatonta ja hyödytöntä työllisyyshommaa (paitsi tietenkin tekijälleen, palkkapussin muodossa). Kaikki tuo tehdään verovaroin, eli jonkinlainen puolieliitti puuhastelee yliopistoissa "tutkimustoimiensa" parissa, joilla on yhteiskunnallisesti vain ja ainoastaan työllistävää merkitystä näille ns. tutkijoille. Muutama poikkeus joukosta toki löytyy.
Keskinäisen kerhon hyväveliverkosto sitten järjestelee vuorovuosin seminaareja, symposiumeja ja muuta mukavaa, joissa sitten kilvan kehutaan toisten saavutuksia, vaikka todellisuudessa on vain sovellettu eli kopsattu ulkomaisten tutkimuslaitosten tutkimuksia omaan dataan. Suurin osa tutkimustuloksista on lähinnä näennäistietoa, jolla ei ole mitään annettavaa kenellekään.
Ei siinä mitään, on tuhat tapaa tehdä töitä, edellä tarina yhdestä, ja ainahan "työmies" on palkkansa ansainnut ;)
Kommentit (29)
Hihhih, tää tuntuu vähän samalta kun kuuntelee teinien "seksi"kokemuksia :D kauheesti tiietään aiheesta josta ei kyllä tiedetä yhtään mitään. Jatkakaa, piristätte aina päivääni senkin symppikset!
Josko löytyy parempaa keinoa sijoittaa niitä tutkijanalkuja, sillä täysin toimettomana ei ole mielekästä pitää.
Puolieliitti? :D Tuntemieni tutkijatohtoreiden kk-palkka on ollut luokkaa max. 2500 euroa ja rahoitus hankittu itse säätiöistä.
Noku mä ite en oo ikinä töitä ees tehny. ap
Mistäs instanssista ap on kahminut "työällisyystukensa", jonka avulla hän on saavuttanut noin järisyttäviä, etten sanoisi peräti maata kaatavia tutkimustuloksia. Mikä tutkinto oli vaatimuksena? Saanen veikata: hömppätieteen tohtori, sellainen valetohtori, koska väitöskirjaa ei koskaan esitetty arvosteltavaksi.
No, sinne sitten, ap, tutkiskelemaan ja symposiumeihin lätisemään, jos se niin kadehdittava tilanne on.
Terkuin raskaasti veroa maksava, joka on iloinen, jos siitä osakin ohjautuu akateemista tietoa kerryttävään tutkimukseen.
Pelkästään hieno homma on se!
Vierailija kirjoitti:
Tieteen asiantuntijana voinet antaa dataa väitteidesi tueksi?
Mitenkäs tuo Ebola viruksen lääke?
Vai kuoliko se Pauline Cafferkey?
Suomalaiset osaa ainoastaan ojentaa rahaa gepardihatuille. Mutta todelliset tutkimus innovaatiot tulee Amerikan Yhdysvalloista.
Älä huoli ap. Tutkimuksen rahoitus on Suomessa vedetty niin alas, että tutkijat suuntaavat töihin ulkomaille. Suomi lähtee kivasti nousuun, kun saadaan huomattava osa koulutetuista ulos maasta verorahoja tuhlaamasta.
Tutmimusta tukevilla tahoilla on AINA verovähennysoikeus muodossa tai toisessa. Väkisin menee veronmaksajien piikkiin vaikka kuinka vääntäis :(