Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toiseen ketjuun viitaten... syökö jotkut tosiaan itse nautasikajauhelihaa?

Vierailija
16.05.2006 |

mä oon ostanut sitä eläinten ruoaksi... itse syödään paistijauhelihaa.

*ällistynyt*

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin alta parikymppisenä opiskelijana ekaan omaan kotiin, tuli monta vuotta syötyä sika-nautaa. :) Luulin, että on halvempaa, en tajunnut, että puolet sulaa rasvana pannulla pois. No, enpä nyt enää ole vuosiin syönyt, enkä tietty ikinä lapsille tarjoaisi, on se sen verran rasvaista.

Vierailija
2/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää sellaista.

Miksei tavallinenkin sikanauta mene etenkin jos siihen lisää vähän paistilihaa joukkoon... Tulee sopivan mehevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nauta-sika on maukkaampaa. Paistijauheliha kuivaa ja haisee pahalle.

Vierailija
4/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä syötiin monta vuotta, mut nyt on jo varmaan viimeset viis vuotta ostettu paistijauhelihaa ku se on vähärasvasempaa ku nautasika tai sikanauta. mut tiedän paljo porukoita jotka käyttää ihan normaalisti ruoanlaitossa... tietty kaikki tyylillään, mut en rupeis kauhisteleen..

Vierailija
5/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kin on kuitenkin jauhettu rustoja sekaan.

Vierailija
6/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka nuoria ja hoikkia ollaankin!

Vierailija
7/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vuodet ostin paistijauhelihaa, mutta sitten anoppilassa huomasin, miten lapset rakastivat anopin lihamureketta. Se oli tehty sikanautaan ja oli paljon mehevämpää!

Nyt olen ruvennut ostamaan kotiinkin sikanautaa. Mutta nyt taas mietin, pitäiskö palata paistijauhelihaan. Miehelläkin kolestroliarvot koholla!

Vierailija
8/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli jo lähes tukos.

Vierailija
9/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin sen kyllä ihan häpeämättä tunnustaa. Kaikki perheenjäsenet ollaan hoikkia ja aikuisten kolesteroliarvot kunnossa.

Vierailija
10/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka ihanaa on ostaa kaupasta sika-nauta jauhelijaa ja kuinka hyvälle se maistuu, kun on syönyt pari kuukautta hirven jauhelihaa. Mies käy hirvimetsällä ja meillä on muuton takia pakastimen tyhjennys.. Sika-nauta on hyvää!

Vierailija
11/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten meillä ollaan kyllä ihan sekasyöjiä eli syödään lihaa muissa muodoissa. Jauhelihan korvikkeena esim. makaronilaatikossa käytetään soijarouhetta.

Vierailija
12/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä syödään. paistijauheliha on todella kuivaa. aina joko nautaa tai nautasikaa, riippuen käyttötarkoituksesta. paistin ostan paistina, en jauhettuna.

Vierailija
13/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii murekkeeseen ja makaronilaatikkoon hyvin. Onhan se rasvaisempaa ku paistijauheliha mut ei näy kyl meissä kummassakaan mitenkään. Ja suht nuoria ollaan.

Vierailija
14/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mureampaa, sianliha on paremman makuista kuin nauta, naudanlihassa (myös paistisellaisessa) on enemmän rustoja ym, jotka tuntuvat syödessä. Itse asiassa sikanautajauheliha vaikuttaa laadukkaammalta. Ja mitä rasvan määrään tulee, tuskin kenenkään paino-ongelmat on kiinni jauhelihan rasvaisuudesta, vaan ihan monista muistakin asioista. No niin, täytyy lähteä syömään makaroonilaatikkoa tehtynä sikanaudasta...

Vierailija
15/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan pääasiassa paistijauhelihaa, koska meilläkin miehellä kolesteroliarvot koholla. Mutta voi sitä ilon ja onnen päivää, kun paistijauheliha on kaupasta loppu ja " joutuu" ottamaan sikanautaa... Se on niin hyvää :) Jauhelihakastike on miljuuna kertaa parempaa siihen :)

Nyt on muuten tullut uutta vähärasvaisempaa (10%) sikanautaa...

Vierailija
16/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoista tulee huomattavasti mehukkaampia kuin esim. paistijauhelihasta. Ja en usko, että kenenkään kolesteroliarvot pelkästä jauhiksesta pyllylleen menee.

Vierailija
17/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikanauta haisee mielestäni oudolle. Meillä se ei kelpaa koirallekaan =/ tuo on tosin rantuin koira, joka meillä on koskaan ollut, joten ei ole hirveän suuri ihme, ettei kelpaa.

Vierailija
18/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se kevyt sikanauta (alle 1 % rasvaa) on huomattavasti parempaa kuin pelkkä naudanpaistijauheliha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän