Selkäkipu, masennus, osastohoito?
Mulla on alaselässä välilevyn pullistuma sekä rappeuma. Tämä alkoi kaksi vuotta sitten, välissä olin oireeton ja nyt oireet on palanneet. Kipu on erittäin voimakasta. Mulla menee tällä hetkellä kipulääkkeenä Oxynorm 5mg, josta ei ole apua. Olen joutunut nyt keskeyttämään opiskelut. Pystyn kävelemään, mutta istuminen ja makaaminen on lähes mahdotonta. Taustalla on myös mielenterveysongelmaa, ja kivusta sekä toimintakyvyttömyydestä johtuva ahdistus ja masennus on alkanut nyt vaivata. Huomenna hakeudun jälleen lääkäriin. Onko tilanteessani mielestänne perusteita osastohoidolle, jossa saisin (toivottavasti) kokonaisvaltaisempaa apua?
Kommentit (25)
Jos kotonasi tosiaan on toinen sänky, kokeile vaihtaa. Tai onko sinulla paksumpi petari jos kokeilisi laittaa ihan lattialle? Huono sänky rikkoo oikeasti selän. Sängyn vaihto voi joskus myös auttaa. Jos yhtään pehmeä sänky niin myrkkyä selälle.
Ja on täysin ymmärrettävää että selkävaivat turhauttaa, ahdistaa ja masentaa eikä ole ihme. Yritä jaksaa.
Yksi ja paras ohje jota ei lääkäri sano vaikka saa ihan reseptilläkin! Glukosamiini. Mene apteekkiin etsi. Sisäisesti ja kipukohtaan nesteenä/voiteena. Ja sitten pyydät siihen reseptin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on alaselässä välilevyn pullistuma sekä rappeuma. Tämä alkoi kaksi vuotta sitten, välissä olin oireeton ja nyt oireet on palanneet. Kipu on erittäin voimakasta. Mulla menee tällä hetkellä kipulääkkeenä Oxynorm 5mg, josta ei ole apua. Olen joutunut nyt keskeyttämään opiskelut. Pystyn kävelemään, mutta istuminen ja makaaminen on lähes mahdotonta. Taustalla on myös mielenterveysongelmaa, ja kivusta sekä toimintakyvyttömyydestä johtuva ahdistus ja masennus on alkanut nyt vaivata. Huomenna hakeudun jälleen lääkäriin. Onko tilanteessani mielestänne perusteita osastohoidolle, jossa saisin (toivottavasti) kokonaisvaltaisempaa apua?[/
Samaa minulla todettiin jo 26 vuotiaana,muttei ollut mitään masennusta.Töihin menin väkisin,luulin olevani korvaamaton.Kivut jatkuivat viisikymppisiksi saakka. Oli sykyisin ja keväisin 4-8vk. Ei siihen mitkään lääkkeet juuri auttaneet.Paras oli ,kun sai aamuisin itsensä kammettua ylös kivuista huolimatta ja liikkui töissä koko päivän .Semmoinen asiakaspalvelu työ oli.
Sen 50 kympin jälkeen ei ole juuri ollut mitään kipuja .Itsestään häipyivät.Kuskolmosena jäin eläkkeelle ja nyt olen 72v .Siis toivoa on sinullakin.
Minua auttoi myös fysioterapia viime kerralla. Venyttivät ja hieroivat. Sain lähetteen jo mutta nyt tässä akuuttivaiheessa en viitsi vielä mennä, ei hyötyä. Kävelyllä oon käynyt useamman kerran päivässä.
Ei työterveyttä, ei mahdollisuutta yksityiselle. Peukut pystyssä vaan aamulla soittelemaan terveyskeskukseen.
Ap