Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulujen jakaminen miten toimii muilla?

TyhmäpääTuleeKalliiksi
29.01.2019 |

Miten teillä jotka elätte avoliitossa/yhdessä menee raha-asiat?
Pahoittelut jo valmiiksi sekavasta tekstistä ja kirjoitusvirheistä.
Meillä on avopuolison kanssa sovittu että minä maksan meidän vuokran koska käyn töissä ja puoliso maksaa sähkölaskun, netin ja huolehtii kaupassa käymisen koska hän on työtön ja saa päivärahan ja muitakin tukia. (Aikaisemmin meillä meni niin että minä maksoin aivan kaiken ja hän käytti päivärahansa parissa päivässä miten tahtoi.
No kun vaihdoin työpaikka niin oli jo pakko sanoa, että minun palkalla ei elätetä kahta ja makseta kaikkia kuluja. (Silloin sovittiin nämä kumpi hoitaa mitäkin)
No tämä "kumpikin osallistuu kuluihin" pari kuukautta niinkuin pitikin, mutta nyt oon tässä jo neljän kuukauden ajan huomannut että puoliso liusuu omasta osastaan. Sähkölaskut oon alkanut itse maksamaan kun tuli muistutus laskuja ja puoliso väitti että on muka maksanut laskun. No päätin sitte ottaa selvää miksi näitä muistutuksia tulee ja selvisi että laskuja ei ole maksettu ajallaan ja yksi lasku on kokonaan maksamatta.
No sitten menikin netti poikki ja puoliso kertoi että operaattori sekoilee jotain ja aikoi hoitaa asian. Joo hoiti asian haki prepaid netin ja kertoi että elisa on kämminyt ja uutta nettiä ei saa (selvisi sitten että oli jättänyt kaikki nettilaskut maksamatta ja samaan syssyyn puolison liittymä katkaistiin myös kun oli siittäkin jättänyt kaskut maksamatta)
No kysyin sitten mikä näihin on syynä ja miksi ei ole kertonut jos ei pysty maksamaan n35€ sähkölaskua ja 20€ nettiä. Ei osannut kertoa syytä.
Ja sitten alkoikin jo tämä kaupassa käymisistä luisumaan. Joo toki käy kaupassa hakemassa päivän tai kahden ruuat ja niihin menee se 25€ maksimissaan sen jälkee kaikki muut kulut jää minulle. (Eli jos mielii syödä niin itse se on kauppaan mentävä.)
Alan jo kyllästyä tähän touhuun ja olen ottanut asian hänen kanssaan puheeksi, mutta aina löytyy syitä muista miksi asiat ei rullaa. Milloin kela ei maksa päivärahaa milloin on kämmitty jossain jne jne. Jotenkin on vaikea uskoa että koko ajan joku kämmää hänen kohdallaan.
No nyt ku joudutaan oleen tiukilla ja laskeen joka penni niin puoliso osti itselleen viikko sitten 600€ puhelimen ja viikkoa aikasemmin kertoi että ei saa päivärahaa eikä mitään tukia kun jotku elatusasiat on käsittelyssä.
Nyt mulle on oikeasti tullu sellainen erittäin vahva tunne, että mua käytetään hyväksi tässä tilanteessa.
Nyt kun pyysin että hän kävisi kaupassa hakemassa tämän päivän ruuan, niin ei ole rahaa mutta kävi ostamassa toisen puhelimen varalle :D
Ja meillähän on tulot minulla 1100€ ja puolisolla 700€
Eli mitens muilla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä mitään tulevaisuutta suunnittelisi tai yhteiselämää eläisi tuollaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
2/8 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida sinua auttaa mitenkään se, että kuulet miten me muut jaamme kulumme. Puolisosi valehtelee ja huijaa, joten eikö siitä kannata vetää omat johtopäätöksensä? Hanki itsellesi uusi vuokra-asunto ennen kuin maineesi on häädön takia nykyisestä mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että "KULLIN jakaminen" ja jo klikkasin auki mutta täähän on jotain samaa vanhaa rutinaa samalla vanhalla nuotilla, ei kiinnosta.

Vierailija
4/8 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sua käytetään hyväksi ihan 6-0. Ei tuo ole enää edes mikään tunne. Miten kauan olette olleet yhdessä, onko kaverilla jo maksuhäiriömerkinnät?

Vierailija
5/8 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta mitään tule. Erilaiset tulotasot pystyy yhdistämään, jos molemmat haluavat sitä. Miehesi ei halua.

Vierailija
6/8 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteletkohan sinä minun eksän kanssa? Juokse ja lujaa!

Vierailija
7/8 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä oikeastaan halua tietää, miten me muut jaamme kulumme vaan haluat tietää, suostummeko kustantamaan toisen elämistä yi varojen.

Harvemmin kotona oleva nainen ostelee varapuhelimia, merkkilaukkuja kalliita muotivaatteita vaan enemmän ruokaa ym. välttämätöntä. Miten sinun kumppanisi, laittaako edes ruokaa, siivoaako ja tekeekö muut kotityöt?

Sinun sijassasi ostaisin ruokaa vain itselleni, söisin työpaikalla ja kotiin veisin vain hyvin vaatimattomat iltapalatarpeet, mielellään sellaiset, jotka eivät kämppikselle kelpaa.

Mutta mitä väliä, kunhan seksi on hyvää!

Vierailija
8/8 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei jaeta kuluja, kumpikin maksaa omansa. Jos meillä olisi kuten sinulla, niin en maksaisi vuokraa, vaan ilmoittaisin miehelle, että 50% vuokrasta tililleni ennen kuin maksan tai sitten mies saa lähteä. Sama sähkölaskun kanssa eli rahat minulle, minä maksan. Netti on puhelimessa, jos mies ei maksa omaa laskuaan, on sitten ilman yhteyttä. Ruokani ostaisin itse ja tiedän, että mies ei niitä syö.

En ole yhdessäkään parisuhteessa olettanut, että toinen maksaa yhtään mitään muuta kuin omansa ja nimenomaan sellaisen osuuden, jonka maksamattomuus ei minua haittaisi. Vuokra, sähkö, vakuutukset ovat asioita, joiden maksamisen haluan varmistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän