Mitä tekisit jos saisit kuulla että lapsesi käyttää huumeita?
Sain kuulla muutama vuosi sitten. Sairastuin masennukseen, vuosi meni että pystyin palaamaan töihin. Kaikki piti olla meidän perheessä hyvin, mutta poika ajautui väärään porukkaa ja sortui huumeisiin😧
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teinkään...otin yhteyttä paikalliseen nuorisoaseman, jossa työskentelevät sosiaalityöntekijä ja sairaanhoitaja. Marssimme sinne vastaanlaittavan nuoren kanssa ja siellä alkoi sännölliset keskustelut ja huumeseulat. Seulaan sai nuoren viedä ihan koska vaan siltä tuntui. Mahtava paikka!
Tuollaisesta hajoaa pää pysyvästi.
Vieläkö pössyttelystä kärähtävät yläasteikäiset laitetaan käymään säännöllisesti seuloissa vai taputetaanko niitä nykyään vain päähän?
Vierailija kirjoitti:
Ja näille kaikille "asiantuntujoille", jotka muistuttavat huonosta kasvatuksesta ym. voin kyllä sanoa, että meillä lapsikatraastamme vain yhdellä oli tuo ongelma, vaikka kasvatus on ollut ihan sama kaikille. Minulla ei tuolla hetkellä ollut aikaa jäädä märehtimään ja itkemään, vaan asia oli vakava ja sitä piti alkaa hoitaa heti. Lapsemme ovat kaikki olleet tavallisia lapsia, harrastuksineen ja kevreineen.
Ehkä ihan sama kasvatus kaikille ei tuo parasta lopputulosta?
Pistäisin kadulle ja ilmiantaisin sen.
Koulukotiin. En kyllä hetkeen kävisi katsomassa. Olisi niin kova pettymys ja häpeä.
Olen sanonut että jos meidän perheessä käyttää huumeita niin se on yks kaks ero. Sen jälkeen ei ole takas tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teinkään...otin yhteyttä paikalliseen nuorisoaseman, jossa työskentelevät sosiaalityöntekijä ja sairaanhoitaja. Marssimme sinne vastaanlaittavan nuoren kanssa ja siellä alkoi sännölliset keskustelut ja huumeseulat. Seulaan sai nuoren viedä ihan koska vaan siltä tuntui. Mahtava paikka!
Jos ottaa riskin huumeista esimerkiksi kannabiksesta niin pää voi pysyvästi hajota.
Ei kannabis ole mikään leikin asia.
Antaisin ympäri korvia. Puhuttelu ja joku sanktio mikä oikeasti puree.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ottaa riskin huumeista esimerkiksi kannabiksesta niin pää voi pysyvästi hajota.
Ei kannabis ole mikään leikin asia.
Kannabiksen käyttä on maailmassa yleistynyt vuosikymmeniä, mutta mielenterveyden ongelmat eivät ole maailmassa yleistyneet. Alituinen valvonta ei tee hyvää psyykkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Pistäisin kadulle ja ilmiantaisin sen.
Koulukotiin. En kyllä hetkeen kävisi katsomassa. Olisi niin kova pettymys ja häpeä.
Olen sanonut että jos meidän perheessä käyttää huumeita niin se on yks kaks ero. Sen jälkeen ei ole takas tulemista.
Onkohan tämä monen suonensisäisen käyttäjän tarina.
Vanhemmat pistää pihalle jostain pössykokeilusta ja sitten kodittomana kerätään ongelmia ja ura on valmis.
Suomessa on sairaat arvot ja suhtautuminen.
Nämä pihallepotkaisijat eivät oikeasti tiedä, miltä ap:n kuvailema tilanne tuntuu. Helppo sanoa, jos ei koske omaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä pihallepotkaisijat eivät oikeasti tiedä, miltä ap:n kuvailema tilanne tuntuu. Helppo sanoa, jos ei koske omaa lasta.
Olen kyllä jo yhden laittanut menemään, joten tiedän kyllä.
Hän on jo täysi-ikäinen, joten ihan kauheasti ei olisi tehtävissä. Hän tekee jo omat valintansa, ja kantaa teoistaan vastuun itse. Luotan kuitenkin, että olen kasvattanut hänet niin, että hän tekee elämässään viisaita valintoja. Niin on tehnyt tähänkin asti.