Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana vaikka menkat?

väärä hälytys?
29.01.2019 |

Heippa, toivottavasti tulee edes pari asiallista vastausta. : )

Vuoden vaihteessa oli suojaamatonta seksiä poikaystävän kanssa. Kului jokunen päivä, ja luulin kuukautisten alkaneen huomattavasti etuajassa, mutta se olikin vain niukkaa ruskehtavaa vuotoa, jota tuli muutaman päivän ja vain pyyhkiessä (ei tarvinnut sidettäkään). Varsinaisten menkkojen piti alkaa vasta 15.1., mutta ei mitään silloin. Painoa/turvotusta on kertynyt pari kiloa, päätä särkee koko ajan, hajuällötyksiä on... tein viikko sitten raskaustestin ja se oli negatiivinen. Eilen 28.1. alkoi ne menkatkin :/ Pari viikkoa olivat kuitenkin myöhässä, eikä sellaista tapahdu minulle ikinä, AINA on ollut hyvin täsmällinen kierto. Voinkohan silti olla raskaana, vai tuhlaanko vain aikaani "mitä jos sittenkin?" ajatuksella leikittelyyn. Onko kellään teistä ollut samanlaista kokemusta, ja onko seurauksena ollut oikea raskaus vai vain pettymyksiä?

Älkää nyt heti tyrmätkö vainoharhaiseksi hulluksi, sillä tiedostan kyllä että "salaa" toivon raskautta, ja että se lapsesta haaveilu voi aiheuttaa kaikenlaista mielen ja kehon oireilua. En tosin aiemmin mitenkään ole vauvakuumeillut, vaan vasta nyt kun kuukautiset oli myöhässä ja olin ainakin huomaavinani itsessäni raskauden mahdollisia oireita, aloin innostua ajatuksesta :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut varhainen keskenmeno. Raskausoireita mutta munasolu ei jaksanut kehittyä kiinnittymisen jälkeen.

Vierailija
2/8 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko/kannattaako testiä tehdä nyt, kun on menkat? Ai että ärsyttää miten kroppa saa pään näin sekaisin oudoilla oikuillaan :/

kiitos vastauksista :)

AP

Vierailija
4/8 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän teit raskaustestin ja se oli negatiivinen, luulisin niiden olevan luotettavia. Toinen juttu on kyllä että joskus sattuu että on kuukautiset vaikka onkin raskaana, tunnen 2 naista joilla oli raskaudesta huolimatta kuukautiset säännöllisesti. Aivan oikeat kuukautiset nämä eivät ole, mutta samanlaiset, sille on joku selityskin mutta valitettavasti en muista mistä se vuoto johtuu.

Vierailija
5/8 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskaustesti näytti esikoisen kohdalla positiivista vasta rv 8 paikkeilla. Mutta mitään vuotoa ei tosin ollut ja yleensä testi on positiivinenkin jo viimeistään pari viikkoa kuukautisten myöhästymisestä. Epäilen, ettet ole raskaana ainakaan enää, mutta tee testi nyt varmuuden vuoksi, poikkeus vahtivastaa säännön. Ja onnea yritykseen jos päätätte alkaa yrittää! :)

Vierailija
6/8 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaanakin voi tulla kuukautiset, ne on yleensä niukempia kuin tavallisesti. Tuon takia on niitä, jotka saavat tietää vauvasta vasta kun synnytys alkaa.

Vierailija
7/8 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos taas kommenteista, ihanaa että täällä on asiallisia vastaajia <3 Olin hieman skeptinen kannattaako vauvafoorumilla kysyä tätä :D

Apua, mitähän pitäisi nyt ajatella, vai kannattaako ylipäätään ajatella. Voikohan nuo menkat (tai "menkat" jos niikseen on että eivät olekaan sitä mitä luulen) sotkea elimistöä niin, ettei sitä raskaushormonia erity vielä tarpeeksi, jotta näkyisi testissä? Tosin viikko sitten kun testin tein, niin sehän olikin aika varhaisessa vaiheessa kai.

Vierailija
8/8 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa a, nämä kuukautiset jäikin näköjään aika lyhyeksi. N. 2,5 päivää kesti ja normaalisti menee vaihtelevasti 4-6 päivää. Huoh. :D Milloinkohan testi kannattaa tehdä uudelleen?

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän