Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kohti pyrkiä, kun kaikki suuremmat tavoitteet on saavutettu?

Vierailija
29.01.2019 |

Olen koko aikuisikäni pyrkinyt jotain suurempaa tavoitetta kohti. Opiskelupaikka, valmistuminen, naimisiinmeno, lapset, vakituinen työpaikka jne. Nyt nämä kaikki suuremmat unelmat on saavutettu. Mitä teen nyt? Laskuvarjohyppykin on suoritettu ja maailmanympärimatka hoidettu parikymppisenä.

Mitä teen? Olen 42v ja lapset alkavat kohta muuttaa pois kotoa. Eläkeikäänkin vielä kymmeniä vuosia. Onko elämä tästä eteenpäin pelkkää työtä ja sauvakävelyä, iltauutisia ja lauantaisaunaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi itsellesi harrastus, jossa voit aina parantaa, mutta et koskaan tule täydelliseksi. Kerää vaikka maailman suurin kuulakärkikynäkokoelma. Tekemisen mielekkyys lähtee pään sisältä, ei siitä, miltä se muista näyttää. On tärkeää tajuta, että elämänsä päämäärät voi asettaa itse, ja aivan älyttömistä ja turhistakin asioista voi löytää elämäänsä sisällön, ja se elämä on silti aivan yhtä hyvä, jos niin päättää. Nyt kun on ne ulkoisten paineiden aiheuttamat tavoitteet saavutettu.

Vierailija
2/5 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi joku harrastus, jonka parissa voi kehittyä ja mihin suhtautua intohimoisesti. Siihen voi asettaa itse itselleen tavoitteet, mitä kohti suorittaa. Sinun iässäsi esimerkiksi joku kuntoiluun liittyvä saattaisi olla mielekkään haastavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hengenköyhyyttä, jos ihminen ei itselleen unelmia keksi. Maailmassa on niin paljon näkemisenarvoisia paikkaja ja kokemuksen arvoisia elämyksiä. Aina keksii uusia harrastuksia ja taloudellista tilannettakin voi yrittää säästämällä ja sijoittamalla parantaa, että rahat riittävät kaikkiin unelmiin. Ja jos ei muuta, niin vanhuudenturvasta ei näinä aikoina kellekään haittaa ole.

Vierailija
4/5 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt ihan samaa. Onneksi en ole rikas, niin voi edes jotain taloudellisia tavoitteita pitää. Jos lotto voitto tulisi ja kaikki haaveet täyttyisivät hetkessä, niin taitaisin olla aika hukassa vaikka hieno auto alla olisikin. Ehkä voisi opetella vaikkapa neulomaan.

Vierailija
5/5 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ap:n mainitsemat asiat eivät koskaan ole olleet niitä suuria tavoitteita, joita kohti olen pyrkinyt, vaikkakin ne olen kaiken kylkiäisenä saavuttanut. Siksi ehkä tuntuu oudolta, ettei noiden lisäksi tahdo keksiä päämääriä. Missä on uteliaisuutesi ja halusi kehittää itseäsi?

Esimerkiksi työelämässä voi hakeutua uusiin (mielekkäämpiin) tehtäviin. Voi ottaa tavoitteeksi oppia uuden kielen. Syventyä opiskelemaan jotain itseään kiinnostavaa aihealuetta. Hankkia harrastus, jossa haluaa kehittyä. Se voi olla liikuntaa, piirtämistä, laulamista, soittamista tai mitä tahansa ja lähtötaso voi olla vaikka nolla! Tai ala tehdä vapaaehtoistyötä sinulle tärkeässä asiassa. Mahdollisuuksiahan on vaikka kuinka paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän