Päiväkotimme aukeaa klo 6.30 ja ohjeeksi sain että ovi avataan klo 6.30 vaikka joku olisi
Kommentit (33)
Milloin sun työaika alkaa?
Niinpä 6.30
Voi kun aukeaisi klo 6.30. Meillä päivähoito alkaa klo 6.30, bussini menee siitä viereltä klo 6.40 ja ovet avataan aika usein klo 6.37. Myöhästyn bussista ja menen seuraavalla klo 7.07. Työt alkavet klo 7.15 ja olen aina myöhässä. Kiitos päiväkoti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, aatteles kun menin K-kaupan ovelle ja selvästi näin että henkilökuntaa on paikalla mutta vasta tasan klo 8 avasivat. Hmph.
No päiväkodissa ei varmaan lasketa kassoja, paisteta tavaraa paistopisteeseen ja tehdä muita pakollisia tehtäviä ennen kuin saadaan koko kauppa avattua.
Ei, siellä laitetaan hälytykset pois päältä, sytytellään valoja ja vaihdetaan työvaatteita.
Se kymmenen minuuttia ennen puolta ei ole työaikaa, vaikka töihin olisi jo tullutkin. Siinä voi käydä vaikka paskalla.
Jep, ja etenkin maanantaisin pitää myös tarkistaa päiväkodin piha, ettei ole rikottuja pulloja tms.
Minä en aloita töitä ennenkuin työaika alkaa. Jos se on 6.30 niin yhtään minuuttia aiemmin minun ei tarvi olla paikalla kunhan pystyn heti puolelta vastaanottamaan lapset. Ja pystyn kyllä vaikken minuutta aiemminkaan paikalla ole. Ärsyttää suuresti nuo liian ajoissa norkoajat.... siinähän norkoatte kun ette pidä ajoista kiinni.
Kauan sitten yksi perhe odotti klo 6.15 käynnissä olevassa autossa pk.n parkkipaikalla kun tulin töihin. Pk aukesi 6.25. Vähän mietitytti että voisivatko lähteä kotoa vähän myöhemmin niin ei tarttisi istua aamutuimaan pakkasella autossa odottamassa...
Jos sinä avaat ennenaikojaan ja joku lapsi vaikka kaatuu lyöden hampaansa, niin kuka maksaa? Päiväkoti ei ole vastuussa, koska se ei ole virallisesti auki ja vanhempi taas olisi sitä mieltä , että hoidossa se tapahtui niin hän ei maksa.
Klassinen, säännöllisesti esiintyvä "topic" varhaiskasvatuksessa.
Meillä on työvuorolista pukuhuoneen seinällä, ensimmäinen vuoro alkaa klo6.00, ei 5.50 tai 5.55. Emme saa palkkaa siltä ajalta joka tuota aikaa edeltää emmekä ole ns kasvatusvastuussa/töissä ajalta ennen työvuoron alkua. Kyllä siellä säänn vanhempia roikkuu pihalla, mutta 1min ennen tai tasan aukeaa ovi, piste. Sekin on nähty miten sitten pidetään oletuksena, että aina on joku avaamassa oven 5-10min etukäteen ja kenenkäänhän ei ole pakko tehdä työtä palkatta, tässä maassa ja kvtessin alla ainakaan, yhtään minuuttia.
Se on myös vastuu-ja vakuutuskysymys.
Äly hoi!
Minä en avaa ennen 6.30 jolloin päiväkoti aukeaa. Palkanmaksukin alkaa tasan 6.30. Olen tehnyt kunnalle liikaa harmaata ylityötä, enää en tee minuuttiakaan.
Entisessä työpaikassa vit*tti kun aukeaa klo7.00 itse tulet paikalle 6.45, portit oli pakko avata että sai oman auton sisälle ja joka vit*n aamu jonossa porukkaa portilla ja parhaimmillaan niin ettei päässyt edes ekana sisälle.
Ovet pitäisi avata, hälyt ottaa pois, työvaatteet vaihtaa, tietokoneet laittaa päälle ym. Puhelimet soi tauotta ja joka ovella joku roikkuu ovenkahvassa.
Vierailija kirjoitti:
Kauan sitten yksi perhe odotti klo 6.15 käynnissä olevassa autossa pk.n parkkipaikalla kun tulin töihin. Pk aukesi 6.25. Vähän mietitytti että voisivatko lähteä kotoa vähän myöhemmin niin ei tarttisi istua aamutuimaan pakkasella autossa odottamassa...
Jäi pois ehkä tärkein: joka aamu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, aatteles kun menin K-kaupan ovelle ja selvästi näin että henkilökuntaa on paikalla mutta vasta tasan klo 8 avasivat. Hmph.
No päiväkodissa ei varmaan lasketa kassoja, paisteta tavaraa paistopisteeseen ja tehdä muita pakollisia tehtäviä ennen kuin saadaan koko kauppa avattua.
Kyllä sielläkin täytyy availla ovia ja laittaa valoja päälle. Itse vaihdan vaatteet ja laitan kahvin tippumaan.
Tarkistan myös aina, keitä lapsia on tulossa ennen seitsemää ja käyn ryhmätilan läpi. Meillä aamun ensimmäiset lapset vastaanotetaan 3-5-vuotiaiden lasten ryhmätilaan, joten siellä saattaa olla esimerkiksi lattialla pieniä lelun palasia, jotka voisivat vaarallisia aikaiseen aamuun tulevalle vauvaikäiselle.
Sitä paitsi tässä työssä tulee ylityötä tehtyä ilman rahallista korvausta muutenkin ihan riittämiin, joten otan lapsia vastaan silloin, kun työvuoroni alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Klassinen, säännöllisesti esiintyvä "topic" varhaiskasvatuksessa.
Meillä on työvuorolista pukuhuoneen seinällä, ensimmäinen vuoro alkaa klo6.00, ei 5.50 tai 5.55. Emme saa palkkaa siltä ajalta joka tuota aikaa edeltää emmekä ole ns kasvatusvastuussa/töissä ajalta ennen työvuoron alkua. Kyllä siellä säänn vanhempia roikkuu pihalla, mutta 1min ennen tai tasan aukeaa ovi, piste. Sekin on nähty miten sitten pidetään oletuksena, että aina on joku avaamassa oven 5-10min etukäteen ja kenenkäänhän ei ole pakko tehdä työtä palkatta, tässä maassa ja kvtessin alla ainakaan, yhtään minuuttia.
Se on myös vastuu-ja vakuutuskysymys.
Äly hoi!
ILmoitin hoitotarpeen alkavan klo 5.45 ja ehdotin, että saan viedä lapset vuoropäiväkotiin. Ei sopinut, joten nyt siellä tavispäiväkodissa joku todella tulee töihin klo 5.45 (ja muutkin lapset pääsevät sisälle siitä alkaen),koska kunnalle tämä oli halvempi vaihtoehto.
Ei, siellä laitetaan hälytykset pois päältä, sytytellään valoja ja vaihdetaan työvaatteita.
Se kymmenen minuuttia ennen puolta ei ole työaikaa, vaikka töihin olisi jo tullutkin. Siinä voi käydä vaikka paskalla.