Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisen työkokemuksen päteminen ulkomailla?

16.05.2006 |

Mieli tekee ulkomaille. Olemme lähinnä ajatelleet Britanniaa. Emme ole lähdössä lähettettyinä työntekijöinä vaan ihan oma-aloitteisesti eli työpaikatkin on hankittava itse.

Mietinkin, että miten hyvin suomalainen työkokemus pätee esim. Briteissä? Itse olen ympäristöalalla ja mies IT alalla. Kielitaito on molemmilla hyvä. Itse työskentelen tällä hetkellä projektipäällikkönä. Eli päteekö esim. projektipäällikön osaaminen myös ulkomailla, vai täytyykö lähteä liikeelle alemmalta tasolta? En tarkoita että pitäisi päästä välttämättä projektipäälliköksi tmv. mutta lähinnä sen vuoksi kysyn, että onko sellaisia paikkoja turha hakea.

Minkälaisia kokemuksia teillä on työkokemuksen pätemisestä ulkomailla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Belgiassa, koulutukseltani VTM. Omalla kohdallani suomalainen työkokemus on hyvin vertautunut täkäläiseen ja kaikki vuodet on laskettu mukaan kokemukseen.

IT-alalla ei kai pitäisi olla ongelmia. Vai olenko väärässä?

Mieheni, jolla on oppisomimuskoulutus, on myös löytänyt vastaavia töitä. Hänen strategianaan on ollut mennä tarjolle ja tehdä puolen päivän työnäyte, joka on vakuuttanut pomot. Kyseessä on tietysti työ jossa kâden jälki näkyy heti.

Vierailija
2/3 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa kirjautua Finn-Guildin sivuille ja kysyä asiaasi siellä. Siellä keskustelevat Britanniassa asuvat suomalaiset ja muistaakseni muutama ympäristöalankin ihminen sekä lukemattomia it-tyyppejä.

www. finn-guild. org/ suomi/ index. html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan muuttaessani Skotlantiin kaannatin kaikki tyotodistukseni englanniksi, samoin koulutodistukset. Tuli kylla aika kalliiksi... Ja sain haluamani tyopaikan.

Taalla ei koskaan anneta tyotodistusta tyosuhteen paatyttya. Kun haetaan tyopaikkaa, pitaa antaa kaksi suosittelijaa - edellinen pomo tai tyokaveri tai vaikka koulun opettaja, jos olet tyollistymassa suoraan koulunpenkilta! Suosittelijoihin todella otetaan yhteytta ja heidan sanansa painaa.

Jos saisit puhuttua jonkun suosittelemaan teita Suomesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi