Unelmahäät 28.1.2019 Serita ja Ville
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Serita on sattunut syntymään sukuun, jossa kaikkea ei hyväksytä, mutta jossa veri on vettä sakeampaa. Enkä tarkoita romaniverta, jota Seritassa on kuitenkin vain pieni osa. Mustia lampaitakin on, mutta suku ei heitä hylkää, kuten sinun suvussasi ilmeisesti (????) on tapana hylätä. Seritan tekemä rikos on mielestäni hirveä, koska siinä vahingoitettiin myös muita ihmisiä. Niitä, joille huumeita myytiin. Siitä huolimatta Serita on ja tulee aina olemaan serkkuni tytär. Mun sukuani. Samaa lihaa ja verta kanssani. Vietin kaikki lapsuuteni kesät Seritan mummon luona. Serita on mulle rakkaan ja läheisen tätini lapsenlapsi ja mulle äärettömän rakkaan serkkuni lapsi. Ja tulee aina olemaankin.
Tietenkin toivon, että Seritan ja Villen elämä ei enää päädy kaidalta polulta lavealle tielle. Ihan jo heidän itsensäkin vuoksi. Heidän lapsensa kohdalla olen varma siitä, että tapahtuipa mitä tahansa, meidän sukumme pitää huolen omistaan. Pidän sitten vaikka itse, jos Fionan lähemmät sukulaiset eivät jostain syystä pystyisi. Tiedän, että tällainen sukurakkaus on Suomessa nykyisin varsin harvinaista ja sen vuoksi voi olla vaikea ymmärtää, että tällaistakin voi olla olemassa.
Noh, nyt tulinkin tunnistetuksi, mutta haitanneeko tuo? :D
Jaahas, joku näköjään kopioi toisesta ketjusta kommenttini tähän ketjuun, mutta varmaan hänellä oli jokin tarve tehdä niin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serita on sattunut syntymään sukuun, jossa kaikkea ei hyväksytä, mutta jossa veri on vettä sakeampaa. Enkä tarkoita romaniverta, jota Seritassa on kuitenkin vain pieni osa. Mustia lampaitakin on, mutta suku ei heitä hylkää, kuten sinun suvussasi ilmeisesti (????) on tapana hylätä. Seritan tekemä rikos on mielestäni hirveä, koska siinä vahingoitettiin myös muita ihmisiä. Niitä, joille huumeita myytiin. Siitä huolimatta Serita on ja tulee aina olemaan serkkuni tytär. Mun sukuani. Samaa lihaa ja verta kanssani. Vietin kaikki lapsuuteni kesät Seritan mummon luona. Serita on mulle rakkaan ja läheisen tätini lapsenlapsi ja mulle äärettömän rakkaan serkkuni lapsi. Ja tulee aina olemaankin.
Tietenkin toivon, että Seritan ja Villen elämä ei enää päädy kaidalta polulta lavealle tielle. Ihan jo heidän itsensäkin vuoksi. Heidän lapsensa kohdalla olen varma siitä, että tapahtuipa mitä tahansa, meidän sukumme pitää huolen omistaan. Pidän sitten vaikka itse, jos Fionan lähemmät sukulaiset eivät jostain syystä pystyisi. Tiedän, että tällainen sukurakkaus on Suomessa nykyisin varsin harvinaista ja sen vuoksi voi olla vaikea ymmärtää, että tällaistakin voi olla olemassa.
Jaahas, joku näköjään kopioi toisesta ketjusta kommenttini tähän ketjuun, mutta varmaan hänellä oli jokin tarve tehdä niin :)
Sinä olet tuon kopioidun kommentin kirjoittaja
miksi kerroit että Serita on m.ustalainen?
selitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet tuon kopioidun kommentin kirjoittaja
miksi kerroit että Serita on m.ustalainen?
selitä
Minä en kertonut, että Serita olisi romani. Joku muu sen teki jo aiemmin. Minä vain korjasin virheellistä väitettä ja kerroin, että Seritassa on vain pieni osa romaniverta.
Vierailija kirjoitti:
Käsitin että sulhanen oli ns kunnon poika, joka rakastui pahaan tyttöön.
Miksi miehet haluavat aina näitä jännänaisia ja kiltit päihteettömät naiset jäävät yksin?
Järkyttävää kirjoitti:
touhua jos rahallinen hyöty rikoksista yli 800.000e, uskomattoman lyhyellä selvisivät. Täysin suunniteltua touhua, kehtaavat vielä julkisesti mainostaa. Ovatkohan minkälaisista kodeista peräisin. Ei naurata pienen lapsen lähtökohdat kun huumeita piiloteltu nalleihin ja palapeleihin, törkeetä toimintaa.
"Loppuvuodesta 2014 Serita oli alkanut jutella tuntemattoman miehen kanssa somessa. Sitten mies kysyi, haluaako Serita helppoa rahaa.
Mies tilasi huumeita Seritan ja hänen nykyisen aviomiehensä osoitteeseen netin salatun Tor-verkon kautta. Ne oli kätketty pehmolelujen ja pelien sisään.
He tilasivat ”melkein kaikkea, mitä sai”. Amfetamiiniöljyä, ekstaasitabletteja. Sitten he valmistivat amfetamiinia itse.
Kun heidät pidätettiin, huumeita oli levitetty katukauppaan yli 800 000 euron arvosta.
”Mä oon köyhästä perheestä. Meil ei ikinä ollut mitään ylimääräistä”, Serita sanoo.
Serita tuomittiin vankeuteen seitsemäksi vuodeksi. Se on pitkä tuomio".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan odotettu white trash lifestyle ohjelma ja ihan hyvä olisi laittaa myös "normaaleja" joukkoon kun muutoin ohjelma karkoittaa kyllä katsojjia kun vain ei kestä katsoa jos nyt ihan hardcore huumorin ystävä.
Oh, luojalle kiitos, olen niin paljon parempi ihmisenä!
Olet ihan tosissasi sitä mieltä, ettei ihmisten ”paremmuudessa” ole eroja?
Todellakin olen. Arvostan ihmisiä tekojensa mukaan ja nämä nuoret yrittävät tehdä elämästään parempaa. Se, että heitä halveksutaan menneisyyden takia, auta ketään, päinvastoin. Elämä on oppimista ja jos jatkossa haluaa elää yhteiskunnassa sen säännöillä, se pitäisi sallia ilman turhaa leimaamista.
Me emme tiedä tulevaisuuden tekoja, joten ainoa miten toisia voi tosiaan arvostaa, on juuri näiden menneiden tekojen mukaan. Kaikki palkinnot, jotka annetaan ihmisille osoittamaan arvostusta ovat tehdystä, ei tulevaisuudessa tehdyistä yrityksistä ja asioista.
He ovat tehneet paljon asioita, ja se mitä yrittävät tehdä on tietenkin hyvä asia, jos ne asiat ovat hyviä, mutta se ei poista heidän menneisyyttään.
Ei minuakaan auta se vaikka, joku maalaisi heistä kuvan uusina äiti Teresoina. Joten miksi heihin pitäisi vaikuttaa jos joku halveksii tai ei. Ei heihin ennenkään ole vaikuttanut se, vaikka tiesivät vallan mainiosti millaisina heidät nähtiin tai tultaisiin näkemään.
Ja näen sen aika epäreiluna ihmisiä kohtaan, jotka ovat olleet kunnollisia ja tehneet asiat lakeja kunnioittaen, että heidät asetetaan samalle viivalle. Auttaako se muita jotenkin, kun rikollisetkin nostetaan samalle tasolle? Miksi vain vain rikollisia pitäisi auttaa? Mille tasolle se kunnollinen tavis pitäisi nostaa?
Totta, he ovat tuomionsa kärsineet ja saavat siis elää yhteiskunnassa vapaana, mutta se ei tee heistä nuhteettomina tai ei-tuomittuja huumerikollisille. Eikä heitä sellaisiksi kuulu valkopestä.
He eivät pääse leimastaan koskaan. Koska tehtyä ei saa tekemättömäksi. Tai ehkä jos lainsäädäntö muuttuu huumekaupan kohdalla erilaiseksi. Silloin heidät nähdään ehkä uranuurtajina.
Joten parasta mitä heidän kohdallaan voi tapahtua on, että he tekevät tulevaisuudessa jotain ”arvokasta” ja siten tuo menneisyys jää varjoon, vaikkei katoa.
Tosin kaikki tilastot kyllä puhuvat noita asioita vastaan ja monesti lopputulos on pikemmin surullinen kuin onnellinen. Ja vaikka se kuinka haluttaisiin laittaa muiden syyksi, niin jokainen ihminen, tuomittukin siis, tekee ne omat valintansa lopulta ihan itse. Välillä tai monesti tosin tekosyihin vedoten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan odotettu white trash lifestyle ohjelma ja ihan hyvä olisi laittaa myös "normaaleja" joukkoon kun muutoin ohjelma karkoittaa kyllä katsojjia kun vain ei kestä katsoa jos nyt ihan hardcore huumorin ystävä.
Oh, luojalle kiitos, olen niin paljon parempi ihmisenä!
Olet ihan tosissasi sitä mieltä, ettei ihmisten ”paremmuudessa” ole eroja?
Todellakin olen. Arvostan ihmisiä tekojensa mukaan ja nämä nuoret yrittävät tehdä elämästään parempaa. Se, että heitä halveksutaan menneisyyden takia, auta ketään, päinvastoin. Elämä on oppimista ja jos jatkossa haluaa elää yhteiskunnassa sen säännöillä, se pitäisi sallia ilman turhaa leimaamista.
Me emme tiedä tulevaisuuden tekoja, joten ainoa miten toisia voi tosiaan arvostaa, on juuri näiden menneiden tekojen mukaan. Kaikki palkinnot, jotka annetaan ihmisille osoittamaan arvostusta ovat tehdystä, ei tulevaisuudessa tehdyistä yrityksistä ja asioista.
He ovat tehneet paljon asioita, ja se mitä yrittävät tehdä on tietenkin hyvä asia, jos ne asiat ovat hyviä, mutta se ei poista heidän menneisyyttään.
Ei minuakaan auta se vaikka, joku maalaisi heistä kuvan uusina äiti Teresoina. Joten miksi heihin pitäisi vaikuttaa jos joku halveksii tai ei. Ei heihin ennenkään ole vaikuttanut se, vaikka tiesivät vallan mainiosti millaisina heidät nähtiin tai tultaisiin näkemään.
Ja näen sen aika epäreiluna ihmisiä kohtaan, jotka ovat olleet kunnollisia ja tehneet asiat lakeja kunnioittaen, että heidät asetetaan samalle viivalle. Auttaako se muita jotenkin, kun rikollisetkin nostetaan samalle tasolle? Miksi vain vain rikollisia pitäisi auttaa? Mille tasolle se kunnollinen tavis pitäisi nostaa?Totta, he ovat tuomionsa kärsineet ja saavat siis elää yhteiskunnassa vapaana, mutta se ei tee heistä nuhteettomina tai ei-tuomittuja huumerikollisille. Eikä heitä sellaisiksi kuulu valkopestä.
He eivät pääse leimastaan koskaan. Koska tehtyä ei saa tekemättömäksi. Tai ehkä jos lainsäädäntö muuttuu huumekaupan kohdalla erilaiseksi. Silloin heidät nähdään ehkä uranuurtajina.
Joten parasta mitä heidän kohdallaan voi tapahtua on, että he tekevät tulevaisuudessa jotain ”arvokasta” ja siten tuo menneisyys jää varjoon, vaikkei katoa.
Tosin kaikki tilastot kyllä puhuvat noita asioita vastaan ja monesti lopputulos on pikemmin surullinen kuin onnellinen. Ja vaikka se kuinka haluttaisiin laittaa muiden syyksi, niin jokainen ihminen, tuomittukin siis, tekee ne omat valintansa lopulta ihan itse. Välillä tai monesti tosin tekosyihin vedoten.
Automaattinen korjaus muutti siis tuon lauseen, jonka kuului siis olla ”mutta se ei tee heistä nuhteettomia tai ei-tuomittuja, ei-huumerikollisia.”
Vierailija kirjoitti:
ketään ei romanihäät kiinnosta
paitsi näitä alapeukuttaja romani sukulaisia
Bongasiko kukaan minkä merkkinen hääauto oli ja mikä rekisterinumero tai sen alkuosa? Jos olisi tutun entinen auto.
Vierailija kirjoitti:
Isä otti lapsen syliinsä useamman kerran, kiinnitin siihen huomiota.
Positiivisessa mielessä siis, voi tosin olla, että äidin syliin ottamiset oli leikattu jaksossa pois, mutta vähemmän lapsi oli äidillä.
En tiedä oliko oma tuntemus, mutta jotenkin tuntui, että mies ei oikein uskaltanut sanoa vaimolle mitään, jotenkin siis aivan kuin varoi koko ajan, ettei hermostuttaisi tai suututtaisi kameroiden edessä toista.
Fiona on yhdessä kohtauksessa äitinsä sylissä. Se hirvitti mua. Likka siinä vaappu ja viippu ja äiti leikkeli saksilla niitä nauhoja ja sohotti saksilla ihan miten sattu.
Moneen kertaan ehdin miettiä, että jospa nyt vaan laittais sakset tai muksun pois. :D
TV5:llä nyt uusintana. Vieläkö nää on yhdessä?
Samaa mietin, että joko on eronnut..
Unelmahäät: Serita ja Ville jättivät rikokset (iltalehti.fi)
Ainakin vuosi sitten vielä olivat yhdessä. Oispa muuten kiva jäädä ihmisten mieliin jalkapantamorsiamena....
Nämä olivatkin ne, jotka salakuljettivat kovia huumeita lasten lelujen sisällä.
"Salakuljetuksessa erikoista oli, että suuri osa huumeista toimitettiin Hollannista Suomeen esimerkiksi nallen ja palapelien sisälle piilotettuina.
Porukan toiminta oli ammattimaista. He tilasivat Suomeen muun muassa amfetamiiniöljyä ja valmistivat siitä itse amfetamiinia myyntiin. Lisäksi he hankkivat pillerikoneen Outiloiden asuntoon niin, että he saivat tehtyä ekstaasitabletteja kidemäisestä MDMA-jauheesta."