Kuinka monta puhelinnumeroa muistat ulkoa?
Itse muistan vain oman numeroni ja äitini numeron.
Kommentit (21)
Kaikki kun aloitan järjestelmällisesti
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kun aloitan järjestelmällisesti
Keskuuteemme on saapunut oikea vitsiniekka.
Omani, molemman vanhempani sekä yhden kaverini.
Ennenvanhaan oli hyödyllistä muistaa puhelinnumeroita ulkoa. Nykyään niiden muistamisella ei tee mitään. Sen sijaan meidän pitää muistaa salasanoja ja pinkoodeja.
Muistan ulkoa kolme puhelinnumeroa ja viitisenkymmentä salasanaa/pinkoodia.
Muistan 70-luvulta mummovainaan, kaverin ja oman lankapuhelimen numeron. Niitä käytin viimeksi 80-luvulla.
Muiistaan jos niiissä on jokin selkeämpi logiikka. On samoja numeeroita peräkkäin tieeety määäärä tai numerot seuuuravat parilllisia tai paritttomia sarjooja.
oman
miehen
työnumeroni
hätänumero
terveysneuvonta
0100100
pari lankanumeroa lapsuudesta, nämä eivät enää johda mihinkään :)
Vierailija kirjoitti:
Muiistaan jos niiissä on jokin selkeämpi logiikka. On samoja numeeroita peräkkäin tieeety määäärä tai numerot seuuuravat parilllisia tai paritttomia sarjooja.
Taii jokin määärätty säääntö jossa on omaa logiikkansa.
Muistan omani, lapsuuden kodin lankapuhelin numeron ja iskän autopuhelimen numeron jostain 80-90 luvun taitteesta ja 112
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taii jokin määärätty säääntö jossa on omaa logiikkansa.
Käviin tuossa toista kertaa elämässsä terapiassa, just mietiin sitä jos ajattelisin kuinka kauan muuurahaiselta kestäääisi kävellä 100 metriä niiin enhän aloooita pohtinaan sitä että mitä todellisuudesssa kestäiiisi koska se on näköalatttomuuutta. Aloittaisiin pohtimaan mitä siltä kestäää kävellä 1 metri esimm.
Muistan omani ja entisen naapurin numeron. Näiden lisäksi vielä lapsuudenperheeni ja isovanhempieni kotipuhelinnumerot, jotka ei ole ollut enää vuosiin käytössä.
Oma ja isän, isän numeron minun piti pienenä opetella ja sama numero on hänellä edelleen.
Miehen oon yrittänyt mut ei...
Kymmeniä. Olen 5-kymppinen ja muistan lapsuudestani kavereiden, mummon , oman lankanumerot.
Minä muistan joitain vanhoja lankanumeroita, mutta nykyisin käytössä olevista muistan vain exän, lasten isän, numeron. Omaanikaan en oikein vielä muista.
Omani. Lapsuuden aikaisten kotien lankanumerot. Isän kännykkänumeron (sai sen työn kautta silloin, kun kännyköitä ei vielä yleisesti käytetty, numero pysynyt samana).
Kaksi varmasti (lankapuhelinajalta, ehkä kuitenkin 3-5 lankaa)
Kännyköistä epävarmsti ehkä, voisi mennä vääräänkin numeroon.
Sínkkis
muistan kaikkien vauva.fi keskustelijoiden puhelinnumerot ulkoa.
Lapsena muistin tosi monta numeroa, nykyisin vain omani + vanhempieni numerot sekä kahden läheisimmän ystäväni numerot.
Oman ja miehen numeron. Muutaman kaverin numeroista muistan vaan loppuosan.