Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta tuntuu, että mies ei kosi koska välttelee avioehtokeskutelua:

Vierailija
28.01.2019 |

Olemme puhuneet avioliitosta useita kertoja nimenomaan leikkimielisesti. Jonain päivänä menemme naimisiin, mutta en yhtään tiedä milloin, ja tuntuu että kosinta venyy ja venyy.

Luulen, että mies välttelee kysymystä avioehdosta. Miehellä on huomattavasti suurempi omaisuus kuin minulla ja sen lisäksi yrityskin, ja avioehto on minun mielestäni aivan luonnollinen ratkaisu.

Mies ei kuitenkaan tunnu ymmärtävän tätä, ja menee vaikeaksi aina kun väläytänkään avioehtoa keskustelussa. Olen yrittänyt siis vihjailla, että minun mielestäni avioehto on ihan ok, mutta mies ei tätä tajua.

Miten teillä käytiin avioehtokeskustelu? Käytiinkö se ennen vai jälkeen kosinnan, vai sen aikana? (Päädyittepä mihinpä ratkaisuun tahansa.)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut miehelle, että jos vielä menen naimisiin niin teen avioehdon. Ei sen kummempaa. :)

Vierailija
2/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sun mies ei halua avioehtoa? Minä tiedän hyvätuloisia nuorehkoja miehiä, jotka eivät ole halunneet avioehtoa. Asenne on se, että loppuelämä ollaan yhdessä ja jos ei, niin saapahan sitten hyvän nyyhkytarinan kerrottavaksi baarin pöydässä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme keskustelun jo ennen kosintaa. Tuli puheeksi kuin mikä tahansa asia. Ei avioehto ole mikään mörkö.

Vierailija
4/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vain halua naimisiin.

Vierailija
5/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole avioehdosta kiinni vaan siitä, että mies ei halua naimisiin.

Vierailija
6/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitella, että avopuolisoni jonakin päivänä juhlallisesti kosisi minua. Jos joskus päätämme mennä naimisiin, niin eiköhän se keskustelu käydä ihan samalla tavalla kuin keskustelu yhteen muuttamisesta; haluammeko molemmat sitoutua niin vahvasti, mitä se tarkoittaa käytännössä, miten jaetaan kulut, miten hoidetaan ristiriitatilanteet jne. Sen jälkeen kun asia aikoinaan nousi meillä keskusteluun, käytimme useita kuukausia sen harkitsemiseen ja pohtimiseen, jaksanko ja haluanko itse muuttaa pois kotipaikkakunnaltani (puolisoni ei olisi ollut järkeä muuttaa minun asuinpaikkakunnalleni syistä, joita en tässä sen enempää avaa).

Jos jonakin päivänä jompikumpi alkaa miettiä avioliittoa, niin eiköhän se nosteta keskusteluun samalla tavalla.

Vierailija
7/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sanonut haluavansa. En vain tietysti voi tietää, että haluaako juuri minun kanssani...

Ap

Vierailija
8/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna on karkauspäivä, voit kosia miestäsi. Voit saada tietysti hamekankaan (siis rukkaset), eikä niitä häitä tule.. joten varaudu siihenkin.

Vierailija
9/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käyty sellaista keskustelua lainkaan vaan täräytettiin ilman ehtoja avioon.

Vierailija
10/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna on karkauspäivä, voit kosia miestäsi. Voit saada tietysti hamekankaan (siis rukkaset), eikä niitä häitä tule.. joten varaudu siihenkin.

Ei, kyllä se on meillä mies joka kosii (tästäkin on ollut puhetta).

Ap

Vierailija
11/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoi hittu nyt taas. Kosi sitä, niin sittenpä näet. Ilmeisesti sitoutumiskammoinen ääliö haluaa vain ilmaispildeä eikä sen enempää, ehkä ilmaissiivoojan ja ilmaispiian myös. Mutta ei avioliittoa, ei lapsia, ei yhteistä elämää, eikä varsinkaan ketään jakamaan varojaan.

Vierailija
12/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sanonut haluavansa. En vain tietysti voi tietää, että haluaako juuri minun kanssani...

Ap

Ettei mies vaan luule, että sinä lähdet nostelemaan jos hän sanoo, että ei halua naimisiin?

Vierailija
13/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ettei mies vaan luule, että sinä lähdet nostelemaan jos hän sanoo, että ei halua naimisiin?

Toivottavasti ei. Kovasti haluaisin naimisiin juuri hänen kanssaan, mutta jos se jäisi tekemättä, niin ei se mikään ehto ole.

Ap

Vierailija
14/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja oikein on lähteä jos itse haluaa. Itsekästä mieheltä pimittää moista tietoa.

Vierailija
15/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä se on meillä mies joka kosii (tästäkin on ollut puhetta).

Ap

Okei, sovitaanko niin, että 28.1.2028 tulet tekemään aloituksen, jossa ihmettelet, miksei mies vieläkään kosi?

Vierailija
16/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan se käytiin ennen kun edes alettiin virallisesti seurustella, koska edellisistä suhteista jutellessa toin ilmi päättäneeni useamman vuoden avoliiton ja kihlauksen siihen kun ex alkoi yhtäkkiä vaatia avioehtoa vaikkei kummallakaan meistä silloin ollut juuri mitään varallisuutta, eikä hän tiennyt minulle tulevan aikanaan paljon enemmän perintöä kun hänelle. Nykyisen kanssa minä olin meistä varakkaampi, mutta oli selvää että avioon mennään joko ilman ehtoja tai sitten ei mennä.

Vierailija
17/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies haluaa että kaikki menee eron sattuessa puoliksi.

Vierailija
18/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole ollenkaan siitä, aloittaja.

Kyse on siitä, että sinä olet vain ns. "paikko" siihen saakka kunnes mies löytää paremman, tai on niin varakas että voi hankkia itselleen esittelyvaimon.

On parasta, että lopetat vihjailut avioliitosta hänen kanssaan, vaikka toivoisitkin pääseväsi kotivaimoksi joka hulluttelee jännien tummien miesten kanssa rikkaan aviomiehesi rahoilla. Sinä et yksinkertaisesti ole tarpeeksi haluttava sellaiseen.

Vierailija
19/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole ollenkaan siitä, aloittaja.

Kyse on siitä, että sinä olet vain ns. "paikko" siihen saakka kunnes mies löytää paremman, tai on niin varakas että voi hankkia itselleen esittelyvaimon.

On parasta, että lopetat vihjailut avioliitosta hänen kanssaan, vaikka toivoisitkin pääseväsi kotivaimoksi joka hulluttelee jännien tummien miesten kanssa rikkaan aviomiehesi rahoilla. Sinä et yksinkertaisesti ole tarpeeksi haluttava sellaiseen.

Aina kun luen tämän tyyppisiä kommentteja täysin neutraaleille aloittajille hymyilen ihan tahtomattani sille mielikuvalle katkerasta, läskistä sinkkupalstailijasta, jota ei oikeasti halua KUKAAN. Sääliksi käy, mutta hymyilyttää enemmän. :)

Vierailija
20/28 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa mies on sitoutumiskammoinen ja pitää siksi takaoven raollaan, josta voi tarpeen vaatiessa luiskahtaa pakoon. Siitä voi myös pitää silmällä tarjontaa, jos vaikka tulisi kohdalle parempi. Mies tuntuu olevan tyypillinen nykynuori aikuinen mies, joka ei halua naimisiin, koska kuvittelee, että aina tulee uusi ja parempi misukka vastaan. Avoliitosta on niin paljon helpompi lähteä nostelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi