Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoo kapinoi Helsingin Vihreiden tuhoamaa HSL:ä vastaan. Kaatuuko koko HSL?

Vierailija
28.01.2019 |

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/739850-espoossa-kytee-hsl-kap…

Muutamassa vuodessa talous sekä joukkoliikenne on tuhottu täydellisesti. Ihmiset joutuvat siirtymään yksityisauoiluun kun joukoliikenteestä on tullut kallista sekä epäluotettavaa.

"Helsingillä on tällä hetkellä ”ääniä” 49,7 prosenttia, Espoolla 21,4 ja Vantaalla 17,2 sekä muilla rippeet. Perussopimus määrää, ettei yhdenkään jäsenen osuus saa nousta yli 50:n."

Saa nähdä hajoaako koko HSL. Helsingin Vihreät ovat olleet vastuussa päätöksistä liian ja pitkään tehneet peruuttamatonta tuhoa mm. metro sekoiluillaan. Muut joutuvat maksamaan näiden sotkut. Espoon Kokoomus on jo pitkään kritisoinut jatkuvasti nousevista kuluista ja laadun heikkenemisistä.

Jostain syystä Helsingin Vihreät eivät ole olleet kiinnostuneita korjaamaan asiaa. Olisiko lobbausta taustalla?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, HSLkö pakotti rakentamaan metron?

Vierailija
2/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, HSLkö pakotti rakentamaan metron?

Helsingin Vihreät sen runnoi läpi. On melkein 50% ääniosuus, joten päättävät kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin ja Espoon rajalle pitäisi asettaa tietullit. Mietitään joukkoliikennettä uudelleen sen jälkeen.

Vierailija
4/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, HSLkö pakotti rakentamaan metron?

Helsingin Vihreät sen runnoi läpi. On melkein 50% ääniosuus, joten päättävät kaikesta.

Pyh, kyllä grynderit sen halusi, luonnollisestihan päätöksen teki lopulta ihan Espoon valtuusto.

Vihreillä ei niitä päätöksiä tehdessä edes ollut Helsingissä sitä valtaa mitä nykyään.

Vierailija
5/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin ja Espoon rajalle pitäisi asettaa tietullit. Mietitään joukkoliikennettä uudelleen sen jälkeen.

Tämä, espoolaiset pitää laittaa kunnolla maksamaan jokapäiväisestä rallistaan Helsinkiin.

Vierailija
6/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, HSLkö pakotti rakentamaan metron?

Helsingin Vihreät sen runnoi läpi. On melkein 50% ääniosuus, joten päättävät kaikesta.

Pyh, kyllä grynderit sen halusi, luonnollisestihan päätöksen teki lopulta ihan Espoon valtuusto.

Vihreillä ei niitä päätöksiä tehdessä edes ollut Helsingissä sitä valtaa mitä nykyään.

Espoon Kokoomus on jatkuvasti puuttunut tuohon Vihreiden holtittomaan rahan käyttöön. Muutosta ei ole tullut. Taustalla täytyy olla syynä rahojen kavaltaminen kavereiden yrityksiin. MItään muuta selittävää asiaa tuolla toiminalle ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin paskasti toimiva joukkoliikenne on pelkästään HSL:n vika, Espoonkin tapauksessa pihit Espoon kunnanpäättäjät eivät tahtoneet maksaa ylimääräistä bussivuoroista ja päättivät että asukkaat saavat tyytyä pelkkään metroon. Kun bussiliikenne Helsinkiin Espoon keskiosista loppui ja asukkaat raivostuivat, syyttivät samat päättäjät HSL:ää huonosta järjestelystä vaikka taho toimi vain annetun budjetin rajoissa.

Vierailija
8/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin paskasti toimiva joukkoliikenne on pelkästään HSL:n vika, Espoonkin tapauksessa pihit Espoon kunnanpäättäjät eivät tahtoneet maksaa ylimääräistä bussivuoroista ja päättivät että asukkaat saavat tyytyä pelkkään metroon. Kun bussiliikenne Helsinkiin Espoon keskiosista loppui ja asukkaat raivostuivat, syyttivät samat päättäjät HSL:ää huonosta järjestelystä vaikka taho toimi vain annetun budjetin rajoissa.

Välillä täytyy miettiä myös kustannuksia kun raha ei kasva puussa. Peli on pakko viheltää poikki kun näkee ettei homma ole hallinnassa enää kuten nyt on tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää Espoota laittamasta asioitaan kuntoon? Suurin osa espoolaista käyttää Helsingin alueen julkisia. Harva helsinkiläinen käyttää Espoon. Eiköhän metro ollut kaikkien toive. Minulle olisi riittänyt vanha Metro.

Vierailija
10/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma on ihan hallinnassa. Espoolaiset olisvat tykänneet matkustaa maan päällä, kun Länsiväylän maisemat ovat kauniit. Tämä siis ei ole vitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma on ihan hallinnassa. Espoolaiset olisvat tykänneet matkustaa maan päällä, kun Länsiväylän maisemat ovat kauniit. Tämä siis ei ole vitsi.

Metro olisi voinut aivan hyvin liikkua maan päällä kuten Itä-Helsingissä.

Vierailija
12/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko jutussa ei manittu vihreitä, mistä syystä ap luulee ettei heillä ole kantaa asiaan? Liikenneyhteydet ja linjat muuttuvat kyllä aikamoista vauhtia ja heikoimmat eivät selvästi pysy mukana. Ihmettelen onko kaikki muutokset tarpeen. Esim itään ei helsingistä enää pääse poikittain saamoilla linjoilla, vaan ne jättävät sinut kalasatamaan josta voit jatkaa metrolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL ei ole tuhottu. Toimii erittäin hyvin. Espoo voi lisätä bussejaan, jos haluaa.

Helsinkiläiset häviää uudistuksessakin eniten. Hinnan suhteen. Se määrää, joka maksaa. Pitäisikö Helsi Hin busseista lopettaa ja siirtää kulkemaan Espoosta Metron vieressä?

Vierailija
14/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tietullit Espoon ja Helsingin rajalle. Koko lapsuuteni jouduin odottamaan omaa bussia Espoon bussien pakokaasuissa Simonkentällä. Miettikää Kampin keskus, koko edessä oleva tori täynän Espoon busseja. Helsingin kalleinta tonttimaata. Sitten niille rakennettiin koko bussiterminaali Kamppiin - sitäkin espoolaiset vastustivat, koska eivät halunneet maksaa. Helsinkiläisten on vihdoin saatava korvaus kärsimyksistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSL ei ole tuhottu. Toimii erittäin hyvin. Espoo voi lisätä bussejaan, jos haluaa.

Helsinkiläiset häviää uudistuksessakin eniten. Hinnan suhteen. Se määrää, joka maksaa. Pitäisikö Helsi Hin busseista lopettaa ja siirtää kulkemaan Espoosta Metron vieressä?

Siihenhän ne tähtää. Että Helsinki maksaa. Maksumuuri rajalle.

Vierailija
16/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/739850-espoossa-kytee-hsl-kap…

Muutamassa vuodessa talous sekä joukkoliikenne on tuhottu täydellisesti. Ihmiset joutuvat siirtymään yksityisauoiluun kun joukoliikenteestä on tullut kallista sekä epäluotettavaa.

"Helsingillä on tällä hetkellä ”ääniä” 49,7 prosenttia, Espoolla 21,4 ja Vantaalla 17,2 sekä muilla rippeet. Perussopimus määrää, ettei yhdenkään jäsenen osuus saa nousta yli 50:n."

Saa nähdä hajoaako koko HSL. Helsingin Vihreät ovat olleet vastuussa päätöksistä liian ja pitkään tehneet peruuttamatonta tuhoa mm. metro sekoiluillaan. Muut joutuvat maksamaan näiden sotkut. Espoon Kokoomus on jo pitkään kritisoinut jatkuvasti nousevista kuluista ja laadun heikkenemisistä.

Jostain syystä Helsingin Vihreät eivät ole olleet kiinnostuneita korjaamaan asiaa. Olisiko lobbausta taustalla?

Espoon märisijät eivät osaa prosenttilaskua. Helsingin aliedustus suhteessa väkimäärään, eli 88.75% väkimäärästä on SUUREMPI kuin Espoolla, joka saa 89.5% osuuden väkimäärän perusteella Espoolle tulossa olleista äänistä! Vantaa saa eniten, 90.5%.

Helsingin väkiluku 631 695,  56% yht. väkimäärästä

Espoo väkiluku 272 193, 24% yht. väkimäärästä

Vantaa väkiluku 216 973 19% yht. väkimäärästä

yht. väkiluku 1 120 861

Vierailija
17/17 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos paha vihreiden vika muutos paha vihreiden vika. Ennen oli sentään hevoset ja reet.