Jos on oikeasti uskossa Jeesukseen, ei siitä uskosta voi luopua.
Täydellinen rakkaus karkottaa pelon, ja Jeesus on täydellinen rakkaus.
Kommentit (88)
Minkälainen ihminen tulee Uskoon? No tiedätte kyllä, en viitsi sanoa.
Sinä joka siteeraat vanhaa testamenttia, pyydä Jeesusta selittämään asiat sinulle.
Oikeasti uskossa? Ja missähän kulkee raja mikä määrittää ettei ole tarpeeksi oikeasti uskossa?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti uskossa? Ja missähän kulkee raja mikä määrittää ettei ole tarpeeksi oikeasti uskossa?
Jos olisi uskoa sinapin siemenen verran, ei mikään olisi meille mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos ei ole, ei uskoon voi vain "tulla". Kaikki uskoontulot ovat itsepetosta ja johtuvat vain ihmisen halusta muuttaa elämäänsä.
Minulla on kokemus, jossa meni toisinpäin. Jumala auttoi kun elämä oli huonosti ja sitä kautta tuli usko ja toivo siihen että kaikki menee hyvin, ja myös muutokseen koska tiedän että Jumala on kanssani ja niin myös sinun kanssasi.
Mistä sinä sen tiedät, että jumala auttoi? Ja mikä niistä jumalista sinua auttoi?
Minulle on ollut aina selvää, että on yksi Jumala. Sen asian kanssa ei itsellä ole ollut uskonkriisiä.
Mutta kuka on tuo sinun yksi Jumala?
Entä lapsi joka kasvatetaan uskontoon ja huomaakin isona että ei usko?
Vierailija kirjoitti:
Entä lapsi joka kasvatetaan uskontoon ja huomaakin isona että ei usko?
Moni lapsi huomaa tuon jo nuorena.
Ei se kysy ikää tai kokoa, vain kykyä rationaaliseen ajatteluun ja dogman kyseenalaistamiseen.
Lampaat eivät toki tuohon kykene.
Kommentointi ja kritisointi saa jatkua koska kyseessä on kristinusko... entäpä jos olisikin se toinen. Hakemasi ketju on poistettu jne. Näin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos ei ole, ei uskoon voi vain "tulla". Kaikki uskoontulot ovat itsepetosta ja johtuvat vain ihmisen halusta muuttaa elämäänsä.
Minulla on kokemus, jossa meni toisinpäin. Jumala auttoi kun elämä oli huonosti ja sitä kautta tuli usko ja toivo siihen että kaikki menee hyvin, ja myös muutokseen koska tiedän että Jumala on kanssani ja niin myös sinun kanssasi.
Mistä sinä sen tiedät, että jumala auttoi? Ja mikä niistä jumalista sinua auttoi?
Minulle on ollut aina selvää, että on yksi Jumala. Sen asian kanssa ei itsellä ole ollut uskonkriisiä.
Mutta kuka on tuo sinun yksi Jumala?
Opettelen itsekin vasta tuntemaan Häntä. Uskon että vain Jeesuksen eli Jumalan Pojan kautta pääsen Isän Jumalan luo. Uskon että Jumala on rakkaus.
Ja Jumala on Henki, Jeesus tekee Jumalan tekoja ja puhuu Jumalan sanoja.
Herra Jeesus on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. (1. Joh. 5:20)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7.7 miljardia ihmistä maailmassa ja jokaista YKSI jumala kyttää henkilökohtaisesti
että uskooko häneen vai ei? On siinä työ ja aikamoinen datajärjestelmä pitää olla, jotenkin KGB:n tasolla ainakin. Selitättekö miten se toimii?
Kyllähän järkevä ihminen tajuaa että tuo on ihan hölynpölyä.
Ihmisten pitäisi ottaa vastuu teoistaan ja luopua siitä ajattelusta että kyllä joku suurempi pitää huolen ja kaiken pahan syynä on sarvipäinen mielikuvitushenkilö.
Maailma on sellainen millaiseksi me se eletään.
Nykyinen maailma on ikävä kyllä niiden käsialaa, jotka eivät usko itseensä ja siirtävät vastuun mielikuvitushenkilöille. :(
Kyllä näkymätön maailma on myös olemassa. Jostain ne meidänkin tekomme tulee. Mitä sydämessämme ajattelemme. Teemmekö asioita rakkaudesta ja uskosta vaiko esim. muiden ihmisten pelosta, väärästä miellyttämishalusta, vihasta, kateudesta, ylpeydestä jne. Sillähän tämä näkyvä maailma muokkautuu, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7.7 miljardia ihmistä maailmassa ja jokaista YKSI jumala kyttää henkilökohtaisesti
että uskooko häneen vai ei? On siinä työ ja aikamoinen datajärjestelmä pitää olla, jotenkin KGB:n tasolla ainakin. Selitättekö miten se toimii?
Kyllähän järkevä ihminen tajuaa että tuo on ihan hölynpölyä.
Ihmisten pitäisi ottaa vastuu teoistaan ja luopua siitä ajattelusta että kyllä joku suurempi pitää huolen ja kaiken pahan syynä on sarvipäinen mielikuvitushenkilö.
Maailma on sellainen millaiseksi me se eletään.
Nykyinen maailma on ikävä kyllä niiden käsialaa, jotka eivät usko itseensä ja siirtävät vastuun mielikuvitushenkilöille. :(
Kyllä näkymätön maailma on myös olemassa. Jostain ne meidänkin tekomme tulee. Mitä sydämessämme ajattelemme. Teemmekö asioita rakkaudesta ja uskosta vaiko esim. muiden ihmisten pelosta, väärästä miellyttämishalusta, vihasta, kateudesta, ylpeydestä jne. Sillähän tämä näkyvä maailma muokkautuu, eikö?
ps. ja vaikuttaa myös meihin itseemme, mieti vaikka jos ihmisen sisintä hallitsee ahneus rahaan, miten se vaikuttaa häneen ja hänen toimintaansa ja suhteisiinsa muihin ihmisiin täällä maailmassa?
En ole samaa mieltä kanssasi, sillä itse uskovana tiedän nyt esimerkiksi, että voin turvata Jumalaan vaikkapa sen sijaan että turvaisin omaisuuteen elämäni kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen rakkaus karkottaa pelon, ja Jeesus on täydellinen rakkaus.
Ja satuolennot ovat satuolentoja.
Usko on lahja, kuten elämä on lahja, kuten rakkaus on lahja, kuten Niin Jumala rakasti, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, jottei yksikään hukkuisi.. "
Vaikka et uskoisi, Yeshua on uskollinen Jumala, ja hedelmistään puu tunnetaan, minä olen lu astanut sinut, nimeltä kutsunut, sinä olet minun, Yeshua ei luovu sinusta,koska Hän on Rakkaus.
Minä olen sinun isiesi Jumala, Jos olet tehnyt joskus liiton Yeshuan kanssa, ei Yeshua päästä irti, olet turvassa Yeshuassa Iäti
Olen ollut uskossa ja todennut sen olevan suuren luokan kusetusta.
Usko on henkilökohtainen näkemys, toinen voi siitä luopua, joku toinen ei, nämä ovat omia arvoja, ei näistä ole mitään järkeä tapella tai käydä mielipide keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut uskossa ja todennut sen olevan suuren luokan kusetusta.
Kuka sinua sitten on kusettanut ja millä tavoin? Itse uskon että Jeesus on totta. Ihmisilläon mielipiteitään mutta sehän on ihan luvallista eikä vaikuta minuun mitenkään.
Ketjua lukematta: ihan hyvin voi. Muksuna uskoin jeesukseen ja jumalaan kun oli pakko (helluntailaisperhe), sitten 12-vuotiaana aloin kiinnostua yliluonnollisista asioista, mystiikasta ynnä muusta sellaisesta. Aloin kyseenalaistaa kaikkea kristillisyyden tuputtamista. Luin kirjaston paranormaaliosaston läpi, tutustuin muihinkin uskontoihin kuin vain kristinuskoon ja sitten hiljalleen jätin käymättä vanhempien kansssa kokouksissa. Kokonaan erkaannuin helluntailaisuudesta 16-17 -vuotiaana, kun aloitin lukion.
Uskosta voi ihan helposti luopua, kun kasvaa siitä ohi, samalla tavalla kuin turvarievusta tai tuttipullosta kasvetaan.
Kirjoittaja ja tykkääjät, perustelut mielipiteelle?