Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on oikeasti uskossa Jeesukseen, ei siitä uskosta voi luopua.

Vierailija
27.01.2019 |

Täydellinen rakkaus karkottaa pelon, ja Jeesus on täydellinen rakkaus.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7.7 miljardia ihmistä maailmassa ja jokaista  YKSI jumala kyttää henkilökohtaisesti 

että uskooko häneen vai ei? On siinä työ ja aikamoinen datajärjestelmä pitää olla, jotenkin KGB:n tasolla ainakin. Selitättekö miten se toimii?

Systeemi joka toimisi niinkuin Pohjois-Koreassa. Toisinajattelevat työleireille (helvettiin)maaseudulle ja johtajaan eniten uskovat saavat luksuselämän hienoissa asunnoissa pääkaupungissa (taivaassa).

Ota huomioon että Jumala on rakkaus. Valitsetko rakkauden vai et, mikä siinä on erona.

No olipa tyhmä kommentti.

Miksi?

Kirjoittaja ja tykkääjät, perustelut mielipiteelle?

Vierailija
62/88 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen tulee Uskoon? No tiedätte kyllä, en viitsi sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka siteeraat vanhaa testamenttia, pyydä Jeesusta selittämään asiat sinulle.

Vierailija
64/88 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti uskossa? Ja missähän kulkee raja mikä määrittää ettei ole tarpeeksi oikeasti uskossa?

Vierailija
65/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti uskossa? Ja missähän kulkee raja mikä määrittää ettei ole tarpeeksi oikeasti uskossa?

Jos olisi uskoa sinapin siemenen verran, ei mikään olisi meille mahdotonta.

Vierailija
66/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei ole, ei uskoon voi vain "tulla". Kaikki uskoontulot ovat itsepetosta ja johtuvat vain ihmisen halusta muuttaa elämäänsä.

Minulla on kokemus, jossa meni toisinpäin. Jumala auttoi kun elämä oli huonosti ja sitä kautta tuli usko ja toivo siihen että kaikki menee hyvin, ja myös muutokseen koska tiedän että Jumala on kanssani ja niin myös sinun kanssasi.

Mistä sinä sen tiedät, että jumala auttoi? Ja mikä niistä jumalista sinua auttoi?

Minulle on ollut aina selvää, että on yksi Jumala. Sen asian kanssa ei itsellä ole ollut uskonkriisiä.

Mutta kuka on tuo sinun yksi Jumala?

Vierailija
67/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lapsi joka kasvatetaan uskontoon ja huomaakin isona että ei usko?

Vierailija
68/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä lapsi joka kasvatetaan uskontoon ja huomaakin isona että ei usko?

Moni lapsi huomaa tuon jo nuorena.

Ei se kysy ikää tai kokoa, vain kykyä rationaaliseen ajatteluun ja dogman kyseenalaistamiseen.

Lampaat eivät toki tuohon kykene.

Vierailija
69/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentointi ja kritisointi saa jatkua koska kyseessä on kristinusko... entäpä jos olisikin se toinen. Hakemasi ketju on poistettu jne. Näin meillä.

Vierailija
70/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei ole, ei uskoon voi vain "tulla". Kaikki uskoontulot ovat itsepetosta ja johtuvat vain ihmisen halusta muuttaa elämäänsä.

Minulla on kokemus, jossa meni toisinpäin. Jumala auttoi kun elämä oli huonosti ja sitä kautta tuli usko ja toivo siihen että kaikki menee hyvin, ja myös muutokseen koska tiedän että Jumala on kanssani ja niin myös sinun kanssasi.

Mistä sinä sen tiedät, että jumala auttoi? Ja mikä niistä jumalista sinua auttoi?

Minulle on ollut aina selvää, että on yksi Jumala. Sen asian kanssa ei itsellä ole ollut uskonkriisiä.

Mutta kuka on tuo sinun yksi Jumala?

Opettelen itsekin vasta tuntemaan Häntä. Uskon että vain Jeesuksen eli Jumalan Pojan kautta pääsen Isän Jumalan luo. Uskon että Jumala on rakkaus.

Vierailija
71/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Jumala on Henki, Jeesus tekee Jumalan tekoja ja puhuu Jumalan sanoja.

Vierailija
72/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra Jeesus on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. (1. Joh. 5:20)

Vierailija
73/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7.7 miljardia ihmistä maailmassa ja jokaista  YKSI jumala kyttää henkilökohtaisesti 

että uskooko häneen vai ei? On siinä työ ja aikamoinen datajärjestelmä pitää olla, jotenkin KGB:n tasolla ainakin. Selitättekö miten se toimii?

Kyllähän järkevä ihminen tajuaa että tuo on ihan hölynpölyä.

Ihmisten pitäisi ottaa vastuu teoistaan ja luopua siitä ajattelusta että kyllä joku suurempi pitää huolen ja kaiken pahan syynä on sarvipäinen mielikuvitushenkilö.

Maailma on sellainen millaiseksi me se eletään.

Nykyinen maailma on ikävä kyllä niiden käsialaa, jotka eivät usko itseensä ja siirtävät vastuun mielikuvitushenkilöille. :(

Kyllä näkymätön maailma on myös olemassa. Jostain ne meidänkin tekomme tulee. Mitä sydämessämme ajattelemme. Teemmekö asioita rakkaudesta ja uskosta vaiko esim. muiden ihmisten pelosta, väärästä miellyttämishalusta, vihasta, kateudesta, ylpeydestä jne. Sillähän tämä näkyvä maailma muokkautuu, eikö?

Vierailija
74/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän järkevä ihminen tajuaa että tuo on ihan hölynpölyä.

Ihmisten pitäisi ottaa vastuu teoistaan ja luopua siitä ajattelusta että kyllä joku suurempi pitää huolen ja kaiken pahan syynä on sarvipäinen mielikuvitushenkilö.

Maailma on sellainen millaiseksi me se eletään.

Nykyinen maailma on ikävä kyllä niiden käsialaa, jotka eivät usko itseensä ja siirtävät vastuun mielikuvitushenkilöille. :(

Kyllä näkymätön maailma on myös olemassa. Jostain ne meidänkin tekomme tulee. Mitä sydämessämme ajattelemme. Teemmekö asioita rakkaudesta ja uskosta vaiko esim. muiden ihmisten pelosta, väärästä miellyttämishalusta, vihasta, kateudesta, ylpeydestä jne. Sillähän tämä näkyvä maailma muokkautuu, eikö?

ps. ja vaikuttaa myös meihin itseemme, mieti vaikka jos ihmisen sisintä hallitsee ahneus rahaan, miten se vaikuttaa häneen ja hänen toimintaansa ja suhteisiinsa muihin ihmisiin täällä maailmassa?

En ole samaa mieltä kanssasi, sillä itse uskovana tiedän nyt esimerkiksi, että voin turvata Jumalaan vaikkapa sen sijaan että turvaisin omaisuuteen elämäni kustannuksella.

Vierailija
75/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen rakkaus karkottaa pelon, ja Jeesus on täydellinen rakkaus.

Ja satuolennot ovat satuolentoja.

Vierailija
76/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on lahja, kuten elämä on lahja, kuten rakkaus on lahja, kuten Niin Jumala rakasti, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, jottei yksikään hukkuisi.. "

Vaikka et uskoisi, Yeshua on uskollinen Jumala, ja hedelmistään puu tunnetaan, minä olen lu astanut sinut, nimeltä kutsunut, sinä olet minun, Yeshua ei luovu sinusta,koska Hän on Rakkaus.

Minä olen sinun isiesi Jumala, Jos olet tehnyt joskus liiton Yeshuan kanssa, ei Yeshua päästä irti, olet turvassa Yeshuassa Iäti

Vierailija
77/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut uskossa ja todennut sen olevan suuren luokan kusetusta.

Vierailija
78/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on henkilökohtainen näkemys, toinen voi siitä luopua, joku toinen ei, nämä ovat omia arvoja, ei näistä ole mitään järkeä tapella tai käydä mielipide keskustelua.

Vierailija
79/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut uskossa ja todennut sen olevan suuren luokan kusetusta.

Kuka sinua sitten on kusettanut ja millä tavoin? Itse uskon että Jeesus on totta. Ihmisilläon mielipiteitään mutta sehän on ihan luvallista eikä vaikuta minuun mitenkään.

Vierailija
80/88 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukematta: ihan hyvin voi. Muksuna uskoin jeesukseen ja jumalaan kun oli pakko (helluntailaisperhe), sitten 12-vuotiaana aloin kiinnostua yliluonnollisista asioista, mystiikasta ynnä muusta sellaisesta. Aloin kyseenalaistaa kaikkea kristillisyyden tuputtamista. Luin kirjaston paranormaaliosaston läpi, tutustuin muihinkin uskontoihin kuin vain kristinuskoon ja sitten hiljalleen jätin käymättä vanhempien kansssa kokouksissa. Kokonaan erkaannuin helluntailaisuudesta 16-17 -vuotiaana, kun aloitin lukion.

Uskosta voi ihan helposti luopua, kun kasvaa siitä ohi, samalla tavalla kuin turvarievusta tai tuttipullosta kasvetaan.