Miksi kukaan ei osoita mieltä vanhustenhoidon puolesta ???
Vuosien varrella on järjestetty isojakin mielenosoituksia täällä Suomessa monenlaisista asioista, esim. ulk.omaal.aisten puolesta mutta miksi ei meidän vanhusten puolesta? Tätä olen ihmetellyt jo pitkään! Hoitokodeissa hoidon laatu on surkeaa vuodesta toiseen, esim. Esperi Caren tapaus...
Ja joka vuosi tulee yhä lisää laiminlyöntejä ja henkilökunta loppuunpalaa jne jne mutta silti päättäjät eivät ole valmiita tekemään asialle mitään koska kukaan ei nouse barrikadeille vanhusten puolesta :( Olisitko Sinä valmis osoittamaan mieltä vanhustenhoidon nykytilan parantamiseksi jos joku taho järjestäisi kunnon mielenosoituksen?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Revitäänkö lisää rahaa työssäkäyvien selkänahasta? Vai miten ajattelit rahoituksen järjestää?
Tuo on aika karkeasti sanottu. ..Mieluummin kuivia vaippoja vanhuksille kuin rahaa terveille.
Mieti nyt kuinka paljon hallitus jakaa rahaa kavereilleen, paljonko Talvivaaraan törsättiin jne. Niitä säästökohteita löytyy ihan muualta kuin vanhusten vaipoista. Haluatko ihan rehellisesti itsellesi yhtä kurjan vanhustenhuollon vai etkö vain osaa kuvitella omalle kohdalle?
Osaan tehdä oman lopullisen ratkaisun ennen kuin olen vaippakunnossa. Minua kiinnostaa eniten se raha, joka jää käteen palkasta, enkä ole enää valmis jakamaan siitä yhtään enempää minkään tai kenenkään hyväksi.
Kiinnostaa ihan noin arvokysymysymyksenä tietämättä kuinka pienet tulosi ovat; Onko joku uusien pelien/laukkujen ostaminen, omaisuuden hankkiminen, talletukset, uuden auton vaihtaminen tarvitsematta tms./jne. tärkeämpää kuin vanhuksista huolehtiminen? Jos itse pärjää ruoan, asunnon jne. puolesta niin miten voi haalia itselleen vain lisää kun tietää vanhusten kärsivän?
Ai työtä tekevän pitäisi kitua jossain itsemurhayksiössä nälkärajalla, jotta vanhukset saisivat luksushoitoa 5000€/kk maksavassa yksityisissä hoitokodeissa veronmaksajien kustantamilla palveluseteleillä. Ei kiitos. Etteköhän te ole saaneet jo riittävästi.
Minulla on eri käsitys. Vanhuksilla saattaa käydä 5 kertaa päivässä hoitaja kotona. Pikkubussilla viedään kauppoihin. Lihaviakin hoidetaan kallilla lääkkeillä. Hoitajien ajoaikoihin kuluu aikaa. Vanhukset samoihin kerros ja rivitaloihin, jos apua tarvitsevat. Onko parempi elää vaipoissa sängyssä monta vuotta tai nukkua pois? Miksi hoitajien pitäisi viihdyttää vanhuksia-eikö vanhukset voi keskenään jutella. Itsekin olen asunut yksin yli 10 vuotta, en haluaisikaan että joku rahasta tulee ystäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Revitäänkö lisää rahaa työssäkäyvien selkänahasta? Vai miten ajattelit rahoituksen järjestää?
Tuo on aika karkeasti sanottu. ..Mieluummin kuivia vaippoja vanhuksille kuin rahaa terveille.
Mieti nyt kuinka paljon hallitus jakaa rahaa kavereilleen, paljonko Talvivaaraan törsättiin jne. Niitä säästökohteita löytyy ihan muualta kuin vanhusten vaipoista. Haluatko ihan rehellisesti itsellesi yhtä kurjan vanhustenhuollon vai etkö vain osaa kuvitella omalle kohdalle?
Osaan tehdä oman lopullisen ratkaisun ennen kuin olen vaippakunnossa. Minua kiinnostaa eniten se raha, joka jää käteen palkasta, enkä ole enää valmis jakamaan siitä yhtään enempää minkään tai kenenkään hyväksi.
Kiinnostaa ihan noin arvokysymysymyksenä tietämättä kuinka pienet tulosi ovat; Onko joku uusien pelien/laukkujen ostaminen, omaisuuden hankkiminen, talletukset, uuden auton vaihtaminen tarvitsematta tms./jne. tärkeämpää kuin vanhuksista huolehtiminen? Jos itse pärjää ruoan, asunnon jne. puolesta niin miten voi haalia itselleen vain lisää kun tietää vanhusten kärsivän?
Ai työtä tekevän pitäisi kitua jossain itsemurhayksiössä nälkärajalla, jotta vanhukset saisivat luksushoitoa 5000€/kk maksavassa yksityisissä hoitokodeissa veronmaksajien kustantamilla palveluseteleillä. Ei kiitos. Etteköhän te ole saaneet jo riittävästi.
Miksi turhaan käännät asian johonkin nälkäpalkkaan kun selvästi puhutaan ylimääräisestä ja turhasta kuluttamisesta ja omaisuuden kartuttamisesta?
Ei todellakaan ole kysymys mistään yksityisistä hoitokodeista vaan ihan puhuttiin kuivista vaipoista :)
Olen aloittanut hoitokodissa vapaaehtoisena pitämään ohjelmaa ryhmässä tai yksittäin. Kaikki hoitodissa ovat tulleet voimiensa mukaan laulamaan ja juttelemaan. Dementiakoti on kaikkein vähiten arvostettu. Mieluiten olisin vapaaehtoisena oikein hyvin voivien kanssa, mutta voimani eivät riitä.
Kokemus on rakkaan äitini hoitokotivuosilta.
En voinut vaikuttaa oikein ollenkaan hänen hoitoonsa ja kohteluun. Miten iltapäivällä vielä oli verhot kiinni.
En kykene tekemään muutoksia. En myöskään voinut sanoa omaa mielipidettäni, sillä sellainen kirjataan hoitokodeissa aina tarkkaan ylös (siihen on aikaa), myöhemmin kirjauksia voidaan käyttää omaisen ja hoidettavan edun vastaisesti.
Olen valmis mihin tahansa, kokemusta on, mutta miten tähän voidaan puuttua.
Poliitikkojen kanssa olen jutellut, mutta edistystä ei minun näkökulmastani ole tullut.
Ystävä ap, hyvä kun otit asian puheeksi.
Meidän pitäisi asua enemmän ” kommuuneissa”, samassa pihapiirissä vanhempien ja lasten, eläkkeellä olevat vanhemmat sitten auttavat lapsiaan lastenlasten kanssa ja kun aika koittaa ja ikä voittaa lapset ja lastenlapset auttavat puolestaan näitä vanhuksia. Asuisivat vieressä niin helppo käydä auttelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi turhaan käännät asian johonkin nälkäpalkkaan kun selvästi puhutaan ylimääräisestä ja turhasta kuluttamisesta ja omaisuuden kartuttamisesta?
Ei todellakaan ole kysymys mistään yksityisistä hoitokodeista vaan ihan puhuttiin kuivista vaipoista :)
Ahaa, eli omalla työllä ansaitsemilla rahoilla ei saisi kartuttaa omaa omaisuutta ja käyttää rahojaan mihin tahtoo, vaan se kaikki pitäisi jakaa eläkeläisille. Teidän eläkkeet maksetaan jo meidän pusseista. Olkaa tyytyväisiä että saatte vielä edes sen. Sekin voi nimittäin muuttua. Valita kuntaasi, saat sieltä vastauksen: ei ole rahaa.
Maksaa mitä maksaa, mutta 5000 eurolla tulisi saada vastinetta. En ole koskaan lukenut, että hoitajat itse tekisivät alotteita asiopiden parantamiseksi, hehän itse näkevät ihmisten kohtalon.
Kuulen ainoastaan ja todella ainoastaan, että hoitajilla on k i i r e.
Sitte kotihoitoon tulee hoitajat pyörähtämään toiselta puolelta kaupunkia. Ei sellainen käy ainakaan taajama-alueilla. Toimistojahan on useita.
Tähänkö keskustelu jäi. Olen myös yrittänyt saada ihmisiä keskusteluun vanhusten asioista.
Kuka tahansa vio saada aivoinfarktin, ja seurauksena joutua pyörätuoliin, myös nuori. Kuntoutuminen on hidasta. Vanhukset ansaitsevat kunnon huolenpidon.
Dementiaan sairastuu nuoresta väestöstä yhä useampi.
Tähän ei olla vieläkään varustauduttu.
Aikoinani kiersin hoitokoteja ja kriteerinä on hyvä pitää sitä, miten monta hoitajaa on viikonloppuna vuorossa.
Vanhukset tarvitsevat todella kosketusta ja hoivaa.
Hyvä kirjoitus ja kannatan mielenosoituksia, mutta toisaalta epäilyttää auttaisiko se mitään vaikka haluaisin olla optimisti...Jos elettäisiin jossain Ranskassa että viikkotolkulla osoitettaisiin mieltä niin sitten voisi olla jotain hyötyä
Koska punavihreiden älykköjen mielestä on hienompaa osoittaa mieltä sen puolesta, että kaikki laittomasti ja perusteettomasti maassa oleskelevat saavat täyden ylläpidon ja pysyvän oles ke luluvan - eikä haittaa vaikka olisivat syyllistyneet erittäin vakaviin rikoksiin.
Koska se ei ole nyt teeman.
TEEMAT On. Ilmaston muutos. Koulutus. Kotouttaminen.