Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suoli toimii oudosti

Vierailija
27.01.2019 |

Mulla siis on tän kuun alusta asti toiminu suoli vähän kummallisesti. Välillä kakka on niin kovalla, että joutuu 4 päivää panttaamaan ennen kun se suostuu tulemaan ulos, välillä niin löysällä, että hyvä jos pöntölle kerkeää. Aloin  n. viikko sitten pitämään ruokapäiväkirjaa toivoen, että siitä löytyisi ratkaisu. En kuitenkaan ole syönyt koko viikkona mitään erikoista, ja silti oli viikon alussa oli vatsa aika kovalla. Pari päivää sen jälkeen aamulla alkoi polvet oudosti puutumaan seisoessa, ja tiesin, että nyt on aika mennä pöntölle (tähänkin haluaisin jonkun selityksen, sillä polvien/jalkojen puutuminen on aina merkki lähestyvästä ripulin tarpeesta. En tosiaankaan tiedä mikä yhteys noilla voisi olla). Nyt kun tuosta on pari päivää, oli eilen taas kakka aika kovalla. Tuli kuitenkin ulos, loppuosa siitä oli lähes ripulia ja mukana oli vähän verta. Alle viikko ruokapäiväkirjan aloittamista ennen oli kakka niin kovalla, että 4 päivää jouduin odottamaan, kunnes kovalla työllä ja tuskalla sain sen ulos. Tätä ennen on ollut vaihtelevasti ripulia ja ummetusta. Ripuli ei kuitenkaan ikinä kestä kuin korkeintaan pari tuntia. Olen kuitenkin 15-vuotias tyttö, joka kävelee joka päivä vähintään tunnin lenkin, joten ei iän luulisi olevan ongelma. Roskaruokaa syön aika harvoin ja syön päällisinpuolin suht terveellisesti. Ruoka-ajat on kylläkin aika häneksellään ja turhan usein tulee syötyä ennemmin pientä välipalaa pitkin päivää kuin kunnon ruoka pari kertaa päivässä, mutta näin olen aina syönyt ja oireet ovat olleet vasta tämän kuukauden.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi