Lapsillamme on enemmän säöstöjä kuin mulla, Onko oikein?
Olemme säästäneet lapsille pieniä summia kuukaudessa jo vauvasta asti. Nyt heidän ollessaan koululaisia, havahduin siihen, että heidän rahastoissaan on suuremmat summat kuin mulla. Ja kuitenkin esim suurin osa heidän vaatteistaan on ostettu mun palkasta. Samoin lomat on maksettu palkoista...
Nyt vähän korpeaa... toki miehellä säästöjä on lapsia enemmän, palkka mun omaa reilusti suurempi. Nyt loput lapsilisät tulkoln mun käyttöön ja lasten kuluihin, niin saan säästöön eläkepäiviä varten minäkin jotain.
Kommentit (6)
Otappa nyt opiksi mamma ja näytä esimerkkiä. Haluaisitko tyttäresi olevan samassa tilanteessa kuin sinä tulevaisuudessa?
Ootko omille lapsillesi kateellinen, vai pitäisikö itsekin alkaa varautua jotenkin tulevaan?
Vierailija kirjoitti:
Ja mun säästöistä on silloin tällöin otettu esim lomamatkoja varten. Siksi ei ole kasvanut. Kun taas lasten rahastoihin ei ole ikinä kajottu, on vaan jatkanut kasvuaan.
Ap
Ei lomamatkat ole välttämättömyyksiä, paitsi jos pitää statuksesta pitää kiinni. Sijoita ja säästä itsellesi, hyvä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mun säästöistä on silloin tällöin otettu esim lomamatkoja varten. Siksi ei ole kasvanut. Kun taas lasten rahastoihin ei ole ikinä kajottu, on vaan jatkanut kasvuaan.
Ap
Ei lomamatkat ole välttämättömyyksiä, paitsi jos pitää statuksesta pitää kiinni. Sijoita ja säästä itsellesi, hyvä nainen.
Ei ei toki ole välttämättömyyksiä, mutta mun hyvinvoinnille tärkeitä ja piristää harmaata arkea.
Ap
Ap