työnantaja määrää mitä tekee vapaa-ajalla
mitäs tykkäätte, kun työnantajan edustaja määrää, että vapaa-ajalla pitää mennä ravintolaan työkavereiden kanssa? Omalla kustannuksella johonkin vegaanikuppilaan.
Vegaaniruoka ei sinänsä ole pahaa, mutta ei myöskään ykkösvalinta itse maksettuna.
Lapsen hoidon järjestäminenkin olisi ongelma. Esimies kiristää sillä, että jos ei mene, niin on yhteistyöhaluton.
Kuntatyönantaja.
Kommentit (13)
Hauku esimies takaisin. Tai sitten meet lasten kanssa, tilaat ja syöt. Kiität ja poistut sanomalla, että esimies maksaa.
Mä oon kerran vapaapäivänä joutunu ottaa lapset mukaan töihin, kun oli pakko mennä. Ei niillä kiinnostanu, et mulla oli vapaapäivä. Muut esimiehet joutuivat sitten muutamaksi tunniksi lapsenlikaksi. Se oli heidän valinta.
Mitä neuvoja oikein toivot? Juridisia? Vai sitä, että ole yhteistyöhaluton äläkä mene?
Mä olen jopa maksanut siitä, että olen päässyt vapaa-ajalla työpaikalleni :D
Ei tietenkään ole pakko mennä. Jos et halua vaikuttaa yhteistyöhaluttomalta, pahoittele ja vetoa muihin menoihin.
Jos kuntatyönantaja määrää sut ravintolaan, niin olet todennäköisesti johtoryhmän jäsen ja sulla ei ole työaikaa. Tavallista duunaria ei voi määrätä edustamaan vapaa-ajalla.
Sanot, että on mennyt maha sekaisin ja aggressiivinen ripuli ei ota loppuakseen. Harvassa on ne, jotka kehtaa kyseenalaistaa tätä (teko)syytä jättäytyä pois.
En piruuttanikaan menisi. Olen kyllä ollut työkavereiden kanssa liikenteessä joskus mutta vapaarhtoisesti.
Jos minun työnantajani minut määräisi johonkin tuollaiseen niin siitä kyllä ilmestyisi tuntimerkinnät ylityöprosentteineen tuntimerkintöihini.
Haista paskat sille ja sen vaatimuksille. Ihmettele sitten kehityskeskustelussa seurauksia. Tuollaiset esimiehet kuuluisivat saunan taakse. Tuskin jää ainoaksi oudoksi vaatimukseksi.
Vaihda esimiestä.
Otapa luottamusmieheen yhteyttä. Työnantaja ei päätä, mitä teet vapaa-ajallasi.
Niitä on kaikenlaisia ukkeleita ja akkeleita esimiehinä. Otan osaa.
Ilmoita luottamusmiehelle tai työsuojeluvaltuutetulle esimiehen epäasiallisesta käyttäytymisestä.
Ei ole kokemusta. Hauku se esimies, että tää ei käy mulle.