Absolutistituttavien traumoista
On vaikeaa välillä, kun itselleni alkoholituotteet on olleet elämässänl elintarvikkeita siinä missä maito, kahvi tai peruna - ei päihteitä. Lapsuudessa en koskaan nähnyt alkoholin väärinkäyttöä tai humaltumista. Tekee tiukkaa yrittää suhtautua joihin vähän yliampuviin abslutisteihin, joille yksi olut on jo mahdollinen psykoosinlähde. Toisaalta ymmärrän että sellainen näkökulma tulee tosi rankoista oloista, varmaan itekin vihaisin esim. perunaa jos sillä olisi minua koko elämä kidutettu...
Kommentit (10)
Absolutistit (ne ahdistuneet nillittäjät) tavallaan ovat hekin alkoholista sairastuneita, surullista ettei ongelma jää yhteen sukupolveen, vaan ilmenee vain päinvastaisessa muodossa.
No itse olin absolutisti yli 15 vuotta, nykyään juon 1-2krt/vuosi kuoharia lasillisen. Ei ole mitään traumoja mistään. En ole koskaan kotona nähnyt alkoholin käyttöä tai lähipiirissä. Join teininä mutta sitten alkoi vaan ärsyttää se ja lopetin pitkäksi aikaa kokonaan. En ole koskaan pitänyt alkoholin mausta joten siitä ei vaan saa mitään nautintoa. Mieheni on samanlainen, ei juo edes saunakaljaa koskaan kun ei vaan pidä mausta.
Ei ole mitään traumoja mistään vaikka olen absolutisti. Ainoastaan seuraamalla parin ENTISEN kaverin alkoholisoitumista ymmärsin minkälaisesta aineesta on kyse. Ja valaistuin 😇
Alkoholi on erittäin addiktoiva myrkky, jota ei kenenkään kannattaisi käyttää. Mitään hyvää se ei tuo kenenkään elämään!
Harmi, kun n. 20 vuoden käytön jälkeen moni ns. kunnollinen ihminen joutuu huomaamaan, että tipaton tammikuu tekee tiukkaa🤔
Vierailija kirjoitti:
On vaikeaa välillä, kun itselleni alkoholituotteet on olleet elämässänl elintarvikkeita siinä missä maito, kahvi tai peruna - ei päihteitä. Lapsuudessa en koskaan nähnyt alkoholin väärinkäyttöä tai humaltumista. Tekee tiukkaa yrittää suhtautua joihin vähän yliampuviin abslutisteihin, joille yksi olut on jo mahdollinen psykoosinlähde. Toisaalta ymmärrän että sellainen näkökulma tulee tosi rankoista oloista, varmaan itekin vihaisin esim. perunaa jos sillä olisi minua koko elämä kidutettu...
Vähällä olet elämässäsi päässyt jos tuo on suurin murheesi. Jaksamista!
No ei kannata olla sen kaljatölkin kanssa tämmöisen absolutistin seurassa. Win-win molemmille. Varmasti löytyy sopivampaa seuraa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Absolutistit (ne ahdistuneet nillittäjät) tavallaan ovat hekin alkoholista sairastuneita, surullista ettei ongelma jää yhteen sukupolveen, vaan ilmenee vain päinvastaisessa muodossa.
Ei se aina noinkaan mene.
Meillä mies oli aikoinaan alkoholin suurkuluttaja. Oli sitä noin 20v ja sitten raitistui täysin. Hänellä oli välillä kausia, että selvästi tunsi itsensä paremmaksi. kuin ne kaverinsa, jotka jäivät läträämään viinan kanssa ja taisi näille mainita asiasta. Nyt tuollaista en enää havaitse. Mutta nytkin miettii varmaan alkoholin vaaroja, kun naapuri kuoli omaan sänkyynsä ja serkkunsa löytyi ulkoa kuolleena. Molemmat kovia juomaan.
.... Toooooota noin just just :D
Mun ympärillä ei ole ollut juoppoja. Suku molemmin puolin on ns ylempää keskiluokkaa. Työssä käyviä, hyvin toimeentulevia ihmisiä. Tykkäävät purjehtia, on kesämökkiä, perhettä ja mukavia harrastuksia.
Ja minä en juo. Minulla ei ole traumoja siitä. Työpaikan illanistujaisissa olen limu- tai alkoholittomilla oluilla liikenteessä. Tosin siitä moni on ollut kiitollinen, että mukana on joku vesiselvä. Joku vähän siis katsoo perään ja on mahdollisesti kuskina. En vain tykkää juoda, koska vähäisestäkin määrästä alkaa päässä heittämään. Miksi ihmeessä joisin, jos olo vain tulee huonoksi.
Sen sijaan kyseenalaistan sinun näkemyksen alkoholista - miten se on sinulle maitoon rinnastettavissa oleva elintarvike? Tsekkaa ensin oma asenteesi kuntoon, jos jonkun toisen OMA HENKILÖKOHTAINEN valinta on sinulle täysin punainen vaate. Eihän sen pitäisi sinulle kuulua.
Alkoholinkäyttäjä siellä syyllistyy, menehän ottamaan huikka niin tulee parempi mieli.
On ihan ok jos ei ite halua, mutta miksi pitää muita kiusata...