Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta särkylääkettä otatte kuukautisten pahimpien kipujen aikana vuorokaudessa?

Vierailija
26.01.2019 |

Silloin kun kuukautiskivut ovat kovimmillaan, niin kuinka monta 400 milligramman ibuprofeenia/parasetamolia (joko tai, tai yhteenlaskettuna, jos käytät molempia) tarvitsette vuorokauden sisällä? Jos otatte miedompia tai vahvempia, niin laskekaa ne tässä 400 milligramman mukaan. Oletteko aina tarvinneet saman verran vai onko tilanne muuttunut vuosien varrella? Onko siihen syitä tiedossa? Minkälaisia kipunne ovat?

Kuinka monta särkylääkettä otatte kuukautisten pahimpien kipujen aikana vuorokaudessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oli menkat, niin paljon kului, ja piti aloittaa jo ennen, että tehosi.

Vierailija
2/15 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun kuukautiset alkoivat, niin ensimmäisinä vuosina en tarvinnut kun silloin tällöin pari särkylääkettä. Jossain vaiheessa määrä kasvanut, en tiedä syytä. Nykyään menee vähintään 4-5, eli noin 2000 mg parina ensimmäisenä päivänä. Seuraavina 2-3 päivänä ehkä 1-3 kappaletta päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en yhtään. Totesin että vaikka niitä napsi kuin karkkia niin apua niistä ei ollut. Ainoastaan paljon voimakkaammat lääkkeet auttoivat, mutta niiden kanssa en pysynyt hereillä. Hommassa ei ollut yhtään mitään järkeä! Saan paremman avun erilaisista rentoutus ja hengitysharjoituksista. 

Vierailija
4/15 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin 6-7. Yleensä otan 600mg buranaa ja sitä sitten 4-5. Tuolla määrällä pystyn olemaan, kokonaan se ei välttämättä vie kipuja.

Vierailija
5/15 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan se endometrioosi kun mikään lääke ei auta ja poltot kun synnytyksessä. Tai näin kuvittelisin vaikka lapsia en ole onnistunut tekemään. Vuoto kuitenkin tosi niukkaa kivuista huolimatta, suoli ei ole toiminut 10vuoteen, paneminen sattuu ym. Navasta piluskaan olen siis ihan laho.

Vierailija
6/15 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla helpotti olo kasvisruokavaliolla. En sitten tiedä mistä johtuu ja tuleeko lopulta raudanpuute.

Vierailija
7/15 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuja vain ihan alussa, mutta niin voimakkaita, että käytän kyllä särkylääkettä. 

Otan kaksi ja tarvittaessa vielä yhden n. kuuden tunnin kuluttua. 

Aika vähällä kai pääsen, kun olen kuullut paljon pahemmistakin. Toisaalta kipu on niin yksilöllinen kokemus, että paha sanoa. 

Vierailija
8/15 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan paremman avun erilaisista rentoutus ja hengitysharjoituksista. 

Noin tehokkaat rentoutukset olisi kyllä hyvä oppia, moneenkin vaivaan toisi apua.

Vierailija
9/15 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa vertailla yksi yhteen eri lääkeaineita, joilla annostelu erilainen. Onneksi tähän ei enää useampia sotkettu.

En siis vastaa tuohon. Mutta itselläni menee 2400 mg ibuprofeenia/vrk lääkärin ohjeen mukaan, plus muita lääkkeitä.

Endo, adenomyoosiepäily.

Vierailija
10/15 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on otetteva kerralla 800 mg, muuten vuodan kuiviin. Kaksi kertaa päivässä yleensä otan kerralla tuon. Vuoto on ekana päivänä niin hillitöntä, että mikään suoja ei pidä kuin hetken (puolisen tuntia). Kerralla tarpeeksi suuri lääkemäärä vähentää vuodon määrää. Kipujakin toki on, mutta yleensä kaikki keskittyy siihen ekaan ja mahdollisesti tokaan päivään. Mulla on takana kaksi sektiota ja sterilisaatio. Ennen lapsia kuukautiset olivat ihan siedettävät ja vuodon määrä ei haitannut elämää (ts. suojilla pärjäsi, ainakin tuplasuojalla työpäivänä). 

Vierailija
11/15 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä tai kahtena ensimmäisenä päivänä kipuja on sen verran että otan parasetamolia 500g kerran tai kaksi päivässä, jos satun olemaan töissä. Jos ei satu työvuoroa juuri siihen pahimpaan aikaan niin en sitten tarvitse yhtään särkylääkettä. Saman särkylääkkeen saatan joutua ottamaan myös ovulaation aikaan toisinaan jos olen silloin töissä.

Vierailija
12/15 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

800mg kolmesti päivässä. Jos ei auta, Panadolia 1000mg kolmesti lisäksi. Monesti sekään ei auta. Ei ole endometrioosia eikä mitään muutakaan syytä koskaan löydetty, 12-vuotiaasta asti ollut ankarat kivut.

Vierailija
13/15 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierron ekat pari päivää käytän naprokseenia 550 mg kahdesti päivässä ja sen lisäksi parasetamolia 1g kolmesti päivässä, silti saattaa tulla läpilyöntikipuja ja kivusta johtuvia pyörtymiskohtauksia. Kivut alkoivat kuparikierukan laiton myötä eivätkä kadonneet vaikka luovuin kierukasta.

Vierailija
14/15 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa vertailla yksi yhteen eri lääkeaineita, joilla annostelu erilainen. Onneksi tähän ei enää useampia sotkettu.

Ajattelin noiden olevan yleisemmät käytössä olevat särkylääkkeet kuukautiskipuihin, ja kiinnosti tietää minkälaisia määriä suurinpiirtein käytetään. Erot näyttäisivät olevan aika suuria näiden vastausten perusteella. Tietysti kiinnostavaa kuulla myös jos on tiedossa syitä kovempiin kipuihin.

Vierailija
15/15 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuohon lasketaan kovemmat lääkkeet, kuten Temgesic ja Panacod?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi