Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atopia, allergia ja homeopatia???

15.05.2006 |

Jos jollain on kokemuksia (omia tai lapsen) allergian ja atooppisen ihon hoitamisesta homeopatian avulla niin jakaisitteko kokemuksenne, olkaa niin kiltit!

Me ollaan vasta aloitettu pojan (5kk) hoito - ongelmana todella kuiva atooppinen iho, lemahtelee milloin mistäkin (ei pysty yhtään päättelemään mikä ärsyttää ja mikä ei), ajoittain saattaa hetkittäin näyttää ihan terveeltä ja sitten tunnin sisään " lyö" ihan ruvelle ja punaiseksi. Neuvolassa eivät tienneet edes allergian etsimisestä mitään, kunhan käskivät vaan viedä allergialääkärille. Vietiin homeopaatille, joka kyllä käskikin asennoitua 1-2kk:n hoitoon, tuntui tietävän miten hoidetaan jne. Nyt ilmeisesti pitäisi olla iloinen kun pojan iho on mennyt hurjan paljon pahemmaksi (merkki siitä, että lääke toimii??), silti tuntuu pahalta katsoa kun pientä ihan selvästi kutittaa ja on tuskainen olo.

Miten kauan teillä on mennyt ennenkuin paraneminen on lähtenyt käyntiin? Onko vaikutus ollut pysyvää? Mihin vaivoihin olette apua saaneet?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kk:n ikäinen poika, jonka atopiaa hoidamme homeopatian avulla. Hoito on vasta alkanut, mutta mielelläni jakaisin kokemuksia kanssasi sähköpostitse tui.ke@suomi24.fi.

Aurinkoista päivää!

Tui

Vierailija
2/18 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä on omakohtaista kokemusta, että kun etsii vauvan/imettävän äidin ruokavaliosta kaikki allergisoivat aineet, poistaa ne ja hoitaa ihon kuntoon kortisonilla, niin pahat ihottumat paranevat eivätkä tule enää ikinä takaisin. Eli atooppinen, kuiva iho jäi, mutta tulehtunutta ihottumaa meidän tytöllä ei ole ollut vauvaiän jälkeen. Kyllä ruokavalio on kaikista luonnollisin hoitomuoto allergiseen ihottumaan, ja monet homeopaatitkin neuvovat ruokavalion karsimisessa, toivottavasti teidänkin. En lisäisi vauvan ruokavalioon mitään, en edes homeopaattisia lääkkeitä ennen kuin allergian aiheuttajat on selvitetty.

Tulehtunut ihottuma on hirveän kipeä ja kutiseva, tiedän omasta kokemuksesta! Se pitää hoitaa heti pois, keinolla millä hyvänsä, sitten voi testailla muita hoitoja kun vauva ei enää kärsi. Olen kuullut että vauvoja on joutunut pitkille antibioottikuureille ja jopa sairaalaan sen takia että ihottumaa ei ole hoidettu ajoissa. Ihmelääkettä allergiaan ei ole keksitty, allergian aiheuttajan välttäminen on ainoa mikä oikeasti toimii. Suosittelen käyntiä allergologilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli jo melkein kaikki kokeiltu muutama vuosi sitten lapsen yleistyneeseen erittäin vaikeaan atooppiseen ihottumaan (+laajat ruoka-aineallergiat) kun vielä päätettiin kokeilla turkulaista homeopaattilääkäriä. Hän yritti kaikkea, mutta homma taisi kaatua siihen, että asuimme monen sadan km:n päässä Turusta, ja puhelimitse on vaikea ketään hoitaa. Helmiä vaihdettiin, tila vaan paheni pahenemistaan ja lapsella oli tuskainen olo. Lopuksi lääkärikin ' luovutti' , kehotti lapsen parhaaksi hoitamaan ihon kuntoon kortisonilla ja hakeutumaan omalla paikkakunnalla parhaan mahd. lääkärin hoitoon. Vaikka koko homma olikin ojasta allikkoon, tämä lääkäri sentään todella yritti kaikkensa, ja sitä paitsi homeopatian ajatusmaailma kiinnosti eli yritettiin etsiä aiheuttajaa eikä vaan pelkästään hoitaa oireita. Näin jälkeenpäin ajateltuna olisi ehkä vielä pitänyt kokeilla K. Jaakkolan hivenainejuttuja, mutta silloin ei jaksanut. Aika teki sitten vihdoin tehtävänsä ja kolmen vuoden iässä iho oli kunnossa ja ruoka-aineallergioita enää muutama selvä tapaus. Tsemppiä teille!

Vierailija
4/18 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miellelläni kuulisin lisää näistä kokemuksista homeopaattisista hoidoista & homeopaateista.

Tällä kertaa en halua aloittaa keskustelua homeopatia vs länsimainen lääketiede, " helminappulat" vs kortosoni jne. Ollaan asiaa pitkään mietittynä päätetty edetä niin, että ensisijaisesti yritetään hoitaa lasta niin, että saataisiin elimistö normaaliin tilaan eli pois tästä yliherkkyydestä ja allergisuudesta. Jos tämä ei homeopatian keinoilla kotuullisessa ajassa ja vaivalla onnistu niin sitten mennään tuohon kortisonihoitoon ja allergeenien jahtaamiseen/välttelyyn.

Paras palkinto ja lopputuloshan olisi terve lapsi, joka pystyisi elämään normaalia elämää ilman yliherkkyyksiä. Tähän homeopatia pyrkii ja käsittääkseni on jopa hyvin tuloksin päässytkin monen kohdalla. Kortisonilla saadaan varmasti iho kuriin ja ruokavaliolla pystytään välttämään reaktioita jatkossa, itse en kuitenkaan tätä ihan normaalina pidä vaikkakin on valitettavan monelle lapsiperheelle arkea tällä hetkellä.

Vierailija
5/18 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monet ovat sitä mieltä että siitä on ollut apua, mutta en tiedä ketään, joilla homeopatia olisi parantanut allergiat ILMAN ruokavalion muutosta. Ja minä olen seurannut allergiakeskusteluja jo vuosia, ja tunnen paljon allergisia ihmisiä. Useimmat ruoka-allergiat paranevat 1-3 -vuotiaina ilman hoitoakin, mutta siihen on pitkä aika. Minusta 1-2kk on hirveän pitkä aika odottaa jos vauvalla on paha olla. Viikkokin oli, muistan sen hyvin vielä. Ihottuma ei ole mikään pikkujuttu jos se tulehtuu. Ei kovin moni jätä korvatulehdustakaan hoitamatta, vaikka sekin paranee usein ajan kanssa itsekseen. Kortisonivoide on huomattavasti miedompi hoitovaihtoehto kuin antibiootit, koska se vaikuttaa vain iholla eikä koko elimistö mene sekaisin. Kts. asiallista tietoa esim. www.ihotauti.net artikkeli lääkevoiteiden käytöstä tai jotain sinnepäin.

Vierailija
6/18 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todellakin noviisi näissä allergia-asioissa enkä oli viimeisen 3 kk aikana törmännyt kuin ohimennen erilaisiin allergiakuvioihin (ei ole kauhean kiinnostavilta tuntuneet kun ei ole omalle kohdalle osuneet - näin lienee useimmissa tapauksissa). Siltikin esikoiseni kummitäti sai aikuisena avun homeopatiasta eläinallergiaan - aikaisemmin hurjan voimakkaat iho-oireet eläinten lähellä, homeopatialla saatiin allergia siinä määrin kuriin, että hän pystyi hoitamaan vuosia maatilan navettaa & lehmiä.

Käsittääkseni tässä tapauksessa allergisoivaa tekijää ei poistettu (päivittäin siis lehmien kanssa tekemisissä) ja allergiaa ei hoidettu ruokavaliolla. Näitä allergioita kun ymmärtääkseni syntyy myös muuten kuin ruokavalion aiheuttamana. Jos aikuisen ehkä jo kroonistuneeseen allergiaan löytyy apua homeopatiasta niin miksei myös lapselle?!?

Ai niin - sadisti äiti kun olen, niin kiusaan lastani mahdollisesti myös perheen koiralla ; ) Toki hoidan lastani ja lapsen kutisevaa ihoa nyt mahdollisimman hyvin (tarvittaessa myös kortisonilla), mutta en lähde omin päin muuttelemaan ruokavaliota tai antamaan koiraa muualle. Joskus jopa siedätys saattaa hoitaa ongelman pois kuten todettu. Mutta katsotaan nyt miten tässä käy.

Vierailija
7/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän ei tullut eka viestissä mitenkään ilmi, päinvastoin. Jotkut tosiaan pelkää kortisonia niin etteivät uskalla laittaa ennen kuin vauva on sairaalakunnossa, siksi varoittelen. Toki ihottuma voi olla muustakin kuin ruoka-allergiasta, vaikka se on vauvoilla kaikista tavallisin aiheuttaja. Mutta voi olla siitepöly, pesuaine tai vaan pelkkä atopia, eihän sitä tiedä ennen kuin ottaa selvän? Entäs jos syy onkin jossain ihan pikku jutussa, joka näkyy testissä ja olisi helppo poistaa? Ei sitä tietenkään kannata lähteä yksin selvittämään, vaan asiantuntevan lääkärin kanssa kuten tiedätkin.

Vierailija
8/18 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä painitaan myös pojan allergioiden kanssa, ja homeopatiaa olen harkinnut. Toistaiseksi kuitenkin välttämisruokavaliot ovat tepsineet ja iho on lähes oireeton. Pahimmillaan se olikin tosi huonossa kunnossa ja kortisoni oli ainoa joka auttoi.

Itse käytin homeopatiaa muutama vuosi sitten siitepölyallergian hoidossa ja siitä oli melko paljon apua. Allergia ei kadonnut, mutta hoidon jälkeen olen pärjännyt huomattavasti vähemmillä lääkkeillä. Oli kaikin puolin hyvä kokemus - suosittelen! Vaikka siitä ei suoranaisesti olisikaan heti apua, niin on hyvä keskustella lääkärin kanssa, joka on oikeasti kiinnostunut ja kuuntelee.

Kerro sitten lisää, kun hoito etenee - minua kiinnostaa kovasti!

T: Helis

Vierailija
9/18 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä on, tämähän on sairaiden vanhemmille ;-) ! Oletko kysynyt samaa tuolla vauva- tai leikki-ikä -osastolla? Ja jos tosiaan löytyy useampia kokemuksia, että pikkulasten allergiat ovat parantuneet parissa kuukaudessa homeopatialla, niin tule sitten kertomaan (kun minä en enää vauvapuolta lue). Kyllä minäkin sitten saattaisin jo muuttaa mieltäni ja kokeilla, sillä aika turvallisiahan en homeopaattiset lääkkeet taitaa olla, vaikka muutamia allergisia reaktioita niistäkin on raportoitu.

Vierailija
10/18 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muita allergialääkkeitä en kuitenkaan tarvitse homeopaattisten lisäksi ja allergiat oli ennen paljon pahempia apteekin lääkityksellä.

Atooppisen ihon mun kaverilta paransi vähän aikaa sitten joko shiatsulla tai akupunktiolla yksi toinen kaveri - metodia en tiedä siksi, kun tämä kaveri hoitaa molemmilla. Veikkaan kyllä akupunktiota.

Vierailija
11/18 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olen laajasti allerginen ja ollut homeopaattisella lääkityksellä viime syksystä. On auttanut paljon ja toivottavasti paranen kokonaan. Myös lapsi (9 kk) on allerginen ja hänelläkin on ruokavalio laajentunut kovaa vauhtia kun 4kk iässä ei mikään sopinut.

Vierailija
12/18 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsisitkö kertoa kuinka pitkään olet lastasi hoidattanut ja missä vaiheessa aloit nähdä muutosta positiiviseen suuntaan?

Meillä nyt 1,5kk takana ja nyt taitaa olla se pahin vaihe käsillä (ainakin rasvojen kulutuksen perusteella ; ) ). Toisaalta tuolla taaperopalstalla mua rohkaisi yksi toinen, joka oli hoidattanut lapsensa ruoka-aineallergiat kokonaan pois, olivat aloittaneet hoidon 11kk:n iässä, kaiken kaikkiaan oli kestänyt 6kk itse hoito, mutta sen jälkeen mikään ruoka-aine ei ollut aiheuttanut oireita ja nyt 2,5v enää pari kertaa viikossa rasvataan kuivaa ihoa. Hän (mutti ?!) kertoi, että heillä oli juuri ennen paranemista ollut tosi paha vaihe, jolloin lasta oli rasvailtu 3 krt päivässä. Toivottavasti meillä tämä paha vaihe ei kestä vielä 4,5kk - silloin alkaa olla huumori vähissä...

Vierailija
13/18 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan tää linkkinä eli yritän nyt vielä hakea sen taaperopuolen keskustelun tähän.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7342579&p=3&tmode=1&smode…

Vierailija
14/18 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kun vauva oli 4 kk niin iho lehahti kaikista kokeilluista kiinteistä ja illalla posket punoitti " kuin jouluomenat" ja punaista pilkkua oli kehossa ympäriinsä.

Jätettiin kiinteät pois ja aloitettiin hoito. 6 kk:n ikäisestä aloitettiin kiinteät uudestaan. Kesäkurpitsa ei käynyt mut kurkku kävi ja sitten hirvi. Nyt syö jo mm. kaikkia lihoja, maissia, perunaa, päärynää, luumua, hirssiä. Punoitusta on, mutta ei paljoa.

Äskettäin tuli omenasta reaktio ja kaurasta, mut eiköhän tässä koko ajan mennä eteenpäin.

Lääkkeestä tulee paheneminen, mutta meillä ei iho ole rikki koskaan, et sikäli eri tilanne vaan on " nokkostyyppistä"

200 potenssi kuulostaa aika hurjalta mutta en tiedä kovin paljoa homeopatiasta niin voi olla ok. On kai homeopaatilla pitkä kokemus ja on hoitanut lapsipotilaita ja nimenomaan allergisia?

Homeopatia on kurjaa pahenemisten takia mut tehokasta. Itsellä alkoi auttaa kuukaudessa. Lapset yleensä paranee hyvin eikä sitten ole enää allergisia millekkään. Tiedän aikuisiakin, jotka on parantuneet täysin vaikeasta siitepölyallergiasta.

Vierailija
15/18 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä joka meillä nyt poikia hoitaa on taatusti pätevä, koulutettu ja tunnistettu sekä homeopaattina että etenkin lasten allergioiden hoitamisessa. Mulla meinaa vaan itsellä välillä usko loppua kun olen käynyt itseäni hoidattamassa aivan toisen tyyppisellä homeopaatilla. Tämä poikien homeopaatti on puhtaasti klassisen koulukunnan kannattaja (ainoastaan yksittaisvalmisteita, kerran ja korkeassa potenssissa ja sitten seurataan reaktioita) ja käyttäjä kun taas se mun on modernin (käyttää yhdistelmävalmisteita ja iirisanalyysiä). Itselle oon saanut apua erilaisiin akuutteihin vaivoihin ja stressiin aika nopeastikin ja omalla kohdalla olen hyväksi&toimivaksi havainnut. Nyt vaan ei meinaa hermot riittää näiden lasten kanssa ja siksi mua kiinnostaa kuulla miten teitä muita tai teidän lapsia on hoidettu ; )

Nyt kun ollaan tää tie valittu niin varmasti tätä vielä jatketaan ainakin kesän yli. Uskotaan, että se paraneminenkin sieltä vielä alkaa. Aika pitkään tässä on menty huonompaan tai heilahdeltu todella rajusti ihan mielettömän hyvästä ihosta parissa tunnissa täysin punaiselle, kuivalle ja kutiavalle. Hyvän ihon päiviä ei oo ollu kun muutamia, mutta niitäkin on sentään nähty.

Vierailija
16/18 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden poika on näiden mun poikien välistä. Oikein hätkähdin kun huomasin, että tollanenko se lapsen ihon kuuluu olla - sileä ja pehmeä ja tasaisen värinen. Kyllä meillä ollaan nyt aika paljon nähty sitä hilsettä, punaista, karheaa, kuivaa ja ärtynyttä ihoa molemmilla pojilla.

Motivaatio jatkaa hoitoa nousi taas!

Vierailija
17/18 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Bojo!

Meillä määrättiin Calcium carbonicum LM6:sta 8 raetta kolme kertaa viikossa vauvalle. Tämä homeopaatti käyttää näitä LM-potensseja. Ja allergianosodi saatiin lisäksi yhdessä vaiheessa.

Tämä on myös kokenut homeopaatti. Hän on hoitanut vaikeita ihottumapotilaita ja allergioita ja on 15 vuoden kokemus.

Paranemisia teidän pikkuiselle!

Vierailija
18/18 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiva kuulla että monet lapset ovat parantuneet allergioistaan! Mutta huomasit varmaan saman kuin minäkin vastauksista: ymmärtääkseni kaikilta parantuneilta pikkulapsilta oli kuitenkin selvittetty ainakin pahimmat allergian aiheuttajat, ja vältetty niitä ainakin aluksi. Eli epäilen edelleen ettei homeopatialla voi tätä allergian aiheuttajien selvittelyä sivuuttaa, vaan käyttää sen lisäksi, jos haluaa tuloksia kohtuullisessa ajassa. Meillä välttämisellä on saatu kohtuullisen nopea paraneminen kyllä ilman homeopatiaakin, ja maitohappobakteereista on ollut selvästi hyötyä. Niitä voin suositella (maidottomia tietenkin), jos eivät ole jo käytössä.