Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun vanhukset valittavat palveluiden siirtymisestä nettiin

Vierailija
25.01.2019 |

Jarruttavat kehitystä. Tässä on ollut nyt vuosia aikaa opetella ja vieläkin on ongelmia niillä jopa niinkin arkipäiväisissä asioissa kun verkkopankin käyttö.On muka liian monimutkaista...Hohhoijaa

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 28 ja mua ärsyttää kans että kaikki siirtyy nettiin, jopa ruokaostokset; tee tilaus netissä ja lähetti tuo ovelle. Kaikki ihmiskontakti häviää, mun oma työkin on verkossa täysin etänä ja kavereita ei ole kuin oma mies...

Vierailija
42/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tietyssä varallisuudessa ja yhteiskunnallisessa asemassa odotetaan kyllä edelleen palvelua ja palveluita ja rahvas tekee kaiken itse ja nykyinen meno ärsyttää siksi muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua mikseivät vanhukset voi opetella netin käyttöä, kun niillä on kaikki päivät aikaa

Minäpä osaan! Mutta minä käytin tietokonetta jo työaikanakin. Olisi sinullekin vaikeaa opetella lypsykoneen, klapikoneen tai saumurin käyttöä, jos näkö ja sorminäppäryys olisi jo heikkoa. Samoin muisti alkaisi temppuilla.  Mummo 88v

Minäkin osaan ja ikää minulla on 70 vuotta. Samoin minunkin osaamiseni on hankittu sieltä työelämästä. On kuitenkin paljon ihmisiä, jotka eivät ole koskaan joutuneet työssään tietokoneen kanssa tekemisiin, joten opetteluun on suuri kynnys, kun pitää aloittaa ihan alusta. Jo se voi hämmentää, jos ei osaa yhtään sanaa englantia. Ihan kirjaantumistilanteessa tulee  usein englanninkielisiä kysymyksiä jne. Sellaisen,  joka osaa englantia, voi olla vaikea ymmärtää, että kaikki eivät ymmärrä sanoja play, start, continue, accept jne, noihin sanoihinhan törmää koko ajan ruudulla.

Vierailija
44/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös tietyssä varallisuudessa ja yhteiskunnallisessa asemassa odotetaan kyllä edelleen palvelua ja palveluita ja rahvas tekee kaiken itse ja nykyinen meno ärsyttää siksi muitakin.

??????????? en ymmärtänyt. Eiköhän ne kaikkein huonommissa asemissa juuri netin suhteen ( samalla palveluiden ) ole ne kaikkein köyhimmät ja huonoimman koulutuksen saaneet.

Vierailija
45/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua mikseivät vanhukset voi opetella netin käyttöä, kun niillä on kaikki päivät aikaa

Minäpä osaan! Mutta minä käytin tietokonetta jo työaikanakin. Olisi sinullekin vaikeaa opetella lypsykoneen, klapikoneen tai saumurin käyttöä, jos näkö ja sorminäppäryys olisi jo heikkoa. Samoin muisti alkaisi temppuilla.  Mummo 88v

Minäkin osaan ja ikää minulla on 70 vuotta. Samoin minunkin osaamiseni on hankittu sieltä työelämästä. On kuitenkin paljon ihmisiä, jotka eivät ole koskaan joutuneet työssään tietokoneen kanssa tekemisiin, joten opetteluun on suuri kynnys, kun pitää aloittaa ihan alusta. Jo se voi hämmentää, jos ei osaa yhtään sanaa englantia. Ihan kirjaantumistilanteessa tulee  usein englanninkielisiä kysymyksiä jne. Sellaisen,  joka osaa englantia, voi olla vaikea ymmärtää, että kaikki eivät ymmärrä sanoja play, start, continue, accept jne, noihin sanoihinhan törmää koko ajan ruudulla.

Kyllä aikaa vajaa saa olla jos noin yksinkertaisia sanoja ei ymmärrä

Vierailija
46/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jarruttavat kehitystä. Tässä on ollut nyt vuosia aikaa opetella ja vieläkin on ongelmia niillä jopa niinkin arkipäiväisissä asioissa kun verkkopankin käyttö.On muka liian monimutkaista...Hohhoijaa

Hanki joku harrastus, jotta ei tarvitse itseäsi täällä munata.

Vierailija
47/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sua. Onko sulla jostakin pahamieli vai mikä on? Halit sulle.

Täältä myös mummi antaa sinulle oikein suuren halauksen  ja muiskauttaa pusulin poskelle.  Helpottiko?

Pusipusi <3

Vierailija
48/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kellä on aikaa opettaa, kun ihan alkeista täytyy aloittaa...

Haloo alle eskari ikäisetkin osaavat jo alkeet.

Kun ne vanhukset oli, jos olivat, eskarissa eihän silloin vielä nettiä ollut.

Niin ,ei tosiaan ollut mitään eskariakaan silloin...

Voiko ap ymmärtää sellaista aikaa, ettei ollut eskaria  :D ?

Vierailija
49/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha ihminen. Koskin tietokoneeseen ensimmäisen kerran 34-vuotiaana. Sen jälkeen olen käyttänyt tietokonetta 33 vuotta. Kaikki ikätoverini ja minua vanhemmat eivät ole juuri tarvinneet tietokonetta töissä. Uusia sovelluksia voi opetella, kun on hyvät perustiedot ja -taidot. Jos jaksaa ja viitsii, on kone, ja on atk-tuki. Töissä sellainen oli, eläkkeellä ei ole. Minun kaltaisillani kuitenkin uusien sovellusten opettelu on viitseliäisyydestä kiinni, vaikka oppiminen hidastuukin. Ja ärsyttävää: "lataa ilmainen sovellus sieltä ja täältä, keksi salasana jossa on vähintään kolme sitä ja kaksi tätä, unohtuiko salasana?" Mutta alapa 70-80 -vuotiaana opetella tietokoneen käyttöä alkeista lähtien! Kun vaihtoehtona olisi kävellä / ajaa invataksilla tuttuun pankkiin tai virastoon ja hoitaa asiat osaavan virkailijan kanssa. Kumman valitsisit, kun sitä aikaa on?

Vierailija
50/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelu ei ole sama asia kuin palvelu.

Tuollaiset "palvelut" ovat nykyään täysin turhia.Saisivat pankit nostaa 100 euroon per lasku palvelumaksun kun maksaa laskun pankin tiskillä.

Ap

Eli  kunnan kustannukset nousisivat, kun varattomien ihmisten toimeentulotuki pitää nostaa tuolla samalla summalla, mistä vain lopulta pankki hyötyy. No ap onkin vain pankkien asialla!

Vierailija
51/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki joku harrastus, jotta ei tarvitse itseäsi täällä munata.

Te vanhukset olette jo munanneet itsenne kun eka luokkalaisetkin osaavat teitä paremmin nämä ja monet muut hommat.Onneksi olette kohta mullan alla ettekä enää häiritse muita

ap

Vierailija
52/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset "palvelut" ovat nykyään täysin turhia.Saisivat pankit nostaa 100 euroon per lasku palvelumaksun kun maksaa laskun pankin tiskillä.

Ap

Eli  kunnan kustannukset nousisivat, kun varattomien ihmisten toimeentulotuki pitää nostaa tuolla samalla summalla, mistä vain lopulta pankki hyötyy. No ap onkin vain pankkien asialla!

Miksi toimeentulotukea nostavat asioisivat pankissa?

Vierailija
53/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että tietyt ammatit katoavat kokonaan näiden nettitoimintojen takia.

Firmat vähentää toimistohenkilökuntaa liikkeet myyntihenkilökuntaa. Teollisuus kulkee roboteilla.

Mitä tälle näiden alojen oppineille on enää jäljellä. työttömyys.

Tuskin kaikille löytyy etätyötä tilauksien takia.

Luulen että logistiikka menestyy, lähinnä kuljetusliikkeet.

Vierailija
54/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuvat aina miten nykynuoret ovat pilalla ja laiskoja ja kuinka he ovat tehneet oikeita töitä ja kuinka heidän on pitänyt kaikki itse opetella ja rakentaa. Sotii aika vahvasti näitä tarinoita vastaan se, että ei kyetä kuitenkaan yhtä laskua maksaa netissä. Näihin hommiin kun kuitenkin löytyy ohjeet joka kirjastosta ja kursseja järjestetään pienilläkin paikkakunnilla.

Taitaa loppujen lopuksi olla kyse vain siitä, että ollaan totuttu helppoon elämään, jossa ei tarvitse opetella mitään uutta eikä tarvitse muuttaa omia toimintatapoja tai lähteä mukavuusalueelta mihinkään.

Olisiko se kuitenkin niin päin, että nykynuoret ovat niitä, jotka joutuvat sopeutumaan todella nopeasti muuttuvaan maailmaan ja opettelemaan uusia hankalia asioita, jotta saavat työpaikan ja voivat jotenkin elää kunnollista elämää tääsä maassa.

Nykynuorten harteilla on maamme jyrkästi laskenut huoltosuhde ja eläkeläisten ajneuden ruokkiminen. Saisivat kiittää nämä suuret ikäluokat nykynuoria siitä, että vielä jaksavat pitää maamme elintasoa edes joten kuten yllä.

Niin, kovin erilaista elämää nykynuoret elävät. Katsoin tuon Perjantai-lähetyksen äsken tv:stä ja kovasti ihmettelin tuota nykynuorten pelaamista ja "larppaamista ". Kyllähän se huoltosuhde heikkenee, kun nuorten ihmisten aika menee erilaisten härpäkkäiden kanssa. Lapsen teossa noiden nuorten pitäisi olla eikä leikkiä naamat värjättyinä metsissä. Aika kahelia touhua, mutta eihän ko elämään lapset mahtuisikaan.

Vierailija
55/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstiä saa aina suurennettua eikä tietokoneen näppäimistö vaadi sen enempää sorminäppäryyttä kuin kaukosäätimen tai kännykän käyttö

Vierailija
56/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei tällä tttuen kanssa mitään tekemistä ole.Opetelkoot käyttämään nettipankkia tai maksakoot itsensä kipeäksi.Ei sossu tuollaisia suostuisi ikinä maksamaan vaan sanoisivat että maksa kirjastossa tietokoneella.

ap

Vierailija
57/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämäkin kai yksi tapa saada edes vähän huomiota. Trollien sielunelämä on kyllä ikuinen arvoitus.

Vierailija
58/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en tietääkseni ole vanhus (23v), mutta kyllä minua ärsyttää kun kaikki pitäisi tehdä netin kautta ja kaikki pitäisi sinne siirtää. Sitten se miten ennen on tehty, on naurettavaa, kivikautista, tyhmää jne. Esim- Mobilepayn mainos viittaa siihen, että käteisen käyttäminen olisi jotenkin "noloa".

Vierailija
59/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuvat aina miten nykynuoret ovat pilalla ja laiskoja ja kuinka he ovat tehneet oikeita töitä ja kuinka heidän on pitänyt kaikki itse opetella ja rakentaa. Sotii aika vahvasti näitä tarinoita vastaan se, että ei kyetä kuitenkaan yhtä laskua maksaa netissä. Näihin hommiin kun kuitenkin löytyy ohjeet joka kirjastosta ja kursseja järjestetään pienilläkin paikkakunnilla.

Taitaa loppujen lopuksi olla kyse vain siitä, että ollaan totuttu helppoon elämään, jossa ei tarvitse opetella mitään uutta eikä tarvitse muuttaa omia toimintatapoja tai lähteä mukavuusalueelta mihinkään.

Olisiko se kuitenkin niin päin, että nykynuoret ovat niitä, jotka joutuvat sopeutumaan todella nopeasti muuttuvaan maailmaan ja opettelemaan uusia hankalia asioita, jotta saavat työpaikan ja voivat jotenkin elää kunnollista elämää tääsä maassa.

Nykynuorten harteilla on maamme jyrkästi laskenut huoltosuhde ja eläkeläisten ajneuden ruokkiminen. Saisivat kiittää nämä suuret ikäluokat nykynuoria siitä, että vielä jaksavat pitää maamme elintasoa edes joten kuten yllä.

Niin, kovin erilaista elämää nykynuoret elävät. Katsoin tuon Perjantai-lähetyksen äsken tv:stä ja kovasti ihmettelin tuota nykynuorten pelaamista ja "larppaamista ". Kyllähän se huoltosuhde heikkenee, kun nuorten ihmisten aika menee erilaisten härpäkkäiden kanssa. Lapsen teossa noiden nuorten pitäisi olla eikä leikkiä naamat värjättyinä metsissä. Aika kahelia touhua, mutta eihän ko elämään lapset mahtuisikaan.

Kuka katsoo tv:tä vuonna 2019....80 luku soitti ja sanoi haluavansa telkkarinsa takaisin

Vierailija
60/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne nyt sua jarruttaa? Hyvähän se on, että tarjotaan erilaisia vaihtoehtoja edelleen. Joillekin vanhukselle se pankkireissu voi olla ainoita sosiaalisia kontakteja... Annapa olla, ellei löydy jotain todella hyvää perustetta tähän. Löytyykö?

Pankkiin meneminen on täysin turhaa ja aiheuttaa vain lisäkuluja.Kaikki hoituu netin kautta helposti.

Ap

Totta. Ja kun joku vie puhelimesi, sinulta lähtee kerralla pankkitili, ajokortti, bussilippu, kalenteri, sometilit...

Siihen asti kunnes kaivat laatikosta toisen puhelimen.

Tilisi on silloin jo tyhjä.