Sukupuolenkorjausleikkaus edessä. Kannattaako vagina jättää?
Sukupuolenkorjausprosessi menossa. Vuoden päästä sukupuolenkirjausleikkaus ja mietin että jätänkö kuitenkin vaginan paikoilleen?
Oletteko olleet vastaavassa tilanteessa ja mikä vaikutti päätökseenne?
Kommentit (22)
Niin, oliko sulla jotain korjattavaa?
Varmaa kannattaa jos vielä joskus seksuaalista nautintoa haluaa.
Mitä mieltä itse olet? Eikö olisi kummallista että on molemmat vehkeet?
En siis asiasta mitään tiedä, mutta tuollainen ajatus tuli mieleen...
Tämä Vauvapalsta taitaa olla väärä paikka kysyä tuota asiaa. Löytyisiköhän jostain muualta aiheeseen sopivaa vertaistukipalstaa?
Mä en keksi mitään syytä, miksi mies haluaisi vaginan itselleen.
Rehellinen mielipiteeni on että lääketiede ei ole vielä kehittynyt niin pitkälle että kunnollisia miehen elimiä pystyttäisiin tekemään. Joten jättäisin alapää leikkauksen tekemättä ja poistaisin ainoastaan rinnat.
No jos haluat n. pikkurillin pään kokoisen mikropeniksen niin siitä vain. Parempaa ei valitettavasti ole naisille tarjolla, paitsi tietenkin niitä pumppuimplantilla käynnistettäviä makkaranpätkiä, jotka eivät näytä aidolta ja iho otetaan kädestä ja reisistä. Kannattaa muistaa että pumppu pitää vaihtaa n. 5 vuoden välein.
Sanoisin, että kannattaa jättää. Jos sinulle lisätään jonkinlainen penis, niin eihän se vagina siellä mitään haittaa. Sen tukkimisesta voisi tulla turhia komplikaatioita ja toisaalta sitä voi vielä joskus tarvita joissakin asioissa.
Mä en tiedä noista leikkauksista mitään, mutta olen miettinyt, että luulisi noissa leikkauksissa olevan melkoiset riskit virtsatievauriolle. Se mua pelottaisi. Että jos tuleekin pissat housuun tai ei tuu ollenkaan.
Jouduin odottamaan töölön sairaalassa leikkaustani (ei sukupuolenvaihdos) yli vuoden, hoitotakuut vaan napsui. Kyllä vtuttaa, jos sukupuolesta mielensä muuttajat menivät edelleni jonossa. En käsitä, että julkisella puolella tuollaisia korjataan. Kauhean mittavat hoidot.
Mä en tekisi leikkausta ollenkaan vaan antaisin olla sellaisenaan niinku Buck Angel.
6746 kirjoitti:
Sanoisin, että kannattaa jättää. Jos sinulle lisätään jonkinlainen penis, niin eihän se vagina siellä mitään haittaa. Sen tukkimisesta voisi tulla turhia komplikaatioita ja toisaalta sitä voi vielä joskus tarvita joissakin asioissa.
Niin missä asioissa sitä voisi tarvita (onko sinulla kokemusta transmiehenä?)? Transmies harvoin haluaa synnyttää tai olla yhdynnässä naisen roolissa. Peniskin rakennetaan vaginan kudoksista. Aloittajalle neuvoisin hakeutumaan ulkomaisille foorumeille ja setan palveluiden pariin (kumma jos et jo ole), että pääset keskustelemaan sellaisten kanssa jotka asiasta jotain tietävät. Täältä et saa hyviä vastauksia.
Muista että oikeat miehet eivät synnytä.
TÄMÄ ON PROVO, HALOO NYT ennen kuin alatte tosissanne neuvomaan
Vierailija kirjoitti:
Onko sukupuolesi rikki?
Sen pää on rikki.
Vierailija kirjoitti:
Jätä niin saadaan Suomeenkin "mies", joka synnytti.
No tämä on kylläkin jo tapahtunut, että se siitä puheenaiheesta.
Minusta nämä transgenderit on oikeasti vain ihan rehellisesti sanottuna homoja jolle sitten haetaan hyväksyntää tällä hölmöilyllä. Jos vaikka mies tuntee vetoa miehiin ja on yhtään selkärankaa niin tunnustaa olevansa homo ja tulee kaapista ulos, jos ei niin sitten ollaan muunsukupuolisia ja ties mitä transuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sukupuolesi rikki?
Sen pää on rikki.
Ai alapää? Eikö se silloin ole ennemminkin sukupuolielimenkorjausleikkaus?
Vähän vaikea muiden neuvoa.