Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuliko maksuhäiriömerkintä? Tililtä ulosmitattu pieni summa.

Vierailija
25.01.2019 |

Siis apua, unohdin maksaa 21.1. erääntyneen 32 euron maksun ulosottoon (joku veromaksuista jäänyt summa). Tilitä oli ulosoton toimesta viety tuo summa 23.1. Nyt mietin, että sainko maksuhäiriö/luottotietomerkinnän tästä "tilin ulosmittauksesta"?? Olen yleensä tosi tarkka laskuissa, mutta tää suomi.fi-palvelu ja sinne tulevat viestit hukkuu liian helposti :'( Paperilaskuja mulle vaan, kiitos.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se maksuhäiriömerkintä ole jo jos kerran olet ulosotossa.

Vierailija
2/5 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hoidat ajoissa ulosottoon menneet laskut, eivät ne vielä aiheuta maksuhäiriömerkintää.

Ap.n tapauksessa valitettavasti luulen niin käyneen. Voit selvittää asian soittamalla sinne/ tai nyt samantien Asiakastiedosta Minun Omatiedon kautta. Se on maksullinen kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hoidat ajoissa ulosottoon menneet laskut, eivät ne vielä aiheuta maksuhäiriömerkintää.

Ap.n tapauksessa valitettavasti luulen niin käyneen. Voit selvittää asian soittamalla sinne/ tai nyt samantien Asiakastiedosta Minun Omatiedon kautta. Se on maksullinen kyllä.

Kerran vuodessa voi tarkistaa omat luottotietonsa ilmaiseksi. Asiakastieto ja Bisnode

Vierailija
4/5 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto ei tarkoita mitään merkintää, ellei ole käräjäoikeuden päätöstä. Esim. jos haastetaan riita-asiassa käräjäoikeuteen, ja sitä ei maksa, menee luottotiedot. Jos menee suoraan ulosottoon, niin ei mene. Ulosottoon suoraan menevät ovat mm. pakolliset vakuutukset, sairaanhoito laskut, verot ja muut kunnalliset maksut. Käräjän kautta menee mm. puhelinlaskut, lehtitilaukset, vesi-,lämpö-,sähkö. jne.

Vierailija
5/5 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotto ei tarkoita mitään merkintää, ellei ole käräjäoikeuden päätöstä. Esim. jos haastetaan riita-asiassa käräjäoikeuteen, ja sitä ei maksa, menee luottotiedot. Jos menee suoraan ulosottoon, niin ei mene. Ulosottoon suoraan menevät ovat mm. pakolliset vakuutukset, sairaanhoito laskut, verot ja muut kunnalliset maksut. Käräjän kautta menee mm. puhelinlaskut, lehtitilaukset, vesi-,lämpö-,sähkö. jne.

Noissa laskuissa jotka menevät suoraan ulosottoon, ei tule merkintää mikäli maksaa laskun ulosottoon itse eräpäivään mennessä.

Jos ulosmitataan tililtä, silloin tulee merkintä luottotietoihin.