Onko tavallisessa flunssassa tällaisia lihaskipuja?!
Edellisestä flunssasta on sen verran aikaa, että olen autuaasti ehtinyt unohtaa miltä se tuntuu. Onko ihan yleistä, että parina ensimmäisenä päivänä on kovia lihaskipuja tai jopa heikkouden tunnetta isoissa lihaksissa, kuten reisissä ja käsivarsissa?
Näiden lisäksi on tietysti sahaava lämpö (nyt alilämpöä, kuten minulla aikuisena flunssassa yleensä on) ja etenkin öisin hakkaava ja vinkuva yskä. Olen opiskelija ja olin ajatellut, että ehkä jaksan kipeänä edes lukea vähän, mutta siitä ei kyllä tule mitään. Aivot ovat niin höttöä, että vauvapalstailu on haastavinta, mihin kykenen.
Mutta siis: voivatko kovatkin lihaskivut yms. olla ihan tavallisia flunssan oireita? Koiraa ulkoiluttaessani tuntui, että kohta lähtevät jalat alta. :-(
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on influenssa, eli vähän eri asia kuin perusflunssa. Oireet ovat aluksi juurikin lihassärky, nopeasti nouseva kuume, päänsärky myös mahdollista. Vasta joidenkin päivien jälkeen tulee yskä, ja mahdolliset muut flunssan oireet. Jos olet perusterve, niin lepoa, mutta jos on muita sairauksia, suosittelen hakemaan Tamiflu-kuurin ennen kuin oireiden ilmaantumisesta on mennyt 48h. Paranemisia joka tapauksessa, kannattaa hoitaa itsensä rauhassa terveeksi ettei tule jälkitauteja.
Kiitos kommentistasi! Mutta oletko tosiaan varma, että oireet viittaisivat ennemmin influenssaan? Olen ottanut loka-marraskuussa influenssarokotteen, mutta ei sekään toisaalta 100 %:nen suoja ole. Koska minulla on perussairaus, jonka vuoksi influenssaan sairastuminen on suurempi riski, täytyy varmaan ottaa oireet vakavasti ja lähteä käymään lääkärissä.
Sinulla on influenssa, eli vähän eri asia kuin perusflunssa. Oireet ovat aluksi juurikin lihassärky, nopeasti nouseva kuume, päänsärky myös mahdollista. Vasta joidenkin päivien jälkeen tulee yskä, ja mahdolliset muut flunssan oireet. Jos olet perusterve, niin lepoa, mutta jos on muita sairauksia, suosittelen hakemaan Tamiflu-kuurin ennen kuin oireiden ilmaantumisesta on mennyt 48h. Paranemisia joka tapauksessa, kannattaa hoitaa itsensä rauhassa terveeksi ettei tule jälkitauteja.